Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir todelt. Jeg og venninnene mine kjørte en tur, og tilfeldigvis kjørte vi forbi lillesøsteren min som kom gående. Hun hadde på seg min jakke! Jeg stoppet bilen, tok den vinduet og sa strengt at 'det der er min jakke! Ta den av deg og gi den til meg med en gang!' Det ble en liten krangel men jeg fikk da jakken. Skjønner ikke hvorfor hun absolutt må ta mine ting, er ikke første gangen det skjer.

Men etterpå, i bilen, så ble det antydet at jeg var i overkant krass, at det var greit å si fra, men at jeg burde få latt henne beholde jakken fram til hun kom hjem? Dette er en jakke som er hos mine foreldre men som jeg pleier å bruke når jeg er der. Hva ville dere ha gjort? Er då er greit å ta ting fra søskenene sine uten å spørre om lov?

Anonymous poster hash: 1fb91...ee0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tallerkendama i sving igjen?

Ja, du er urimelig. Hvorfor skal du ha en jakke hengende hos dine foreldre? Er den viktig for deg, så har du den hjemme hos deg selv. Henger du den permanent i noen andres hjem, ser jeg ikke at det er noe å bråke for om en av dem bruker den.

Og uansett synes jeg det var latterlig å kreve å få den der å da. For en måte å behandle sin lillesøster på.

Anonymous poster hash: ed145...ae5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Sånn gjør søsken, både tar andre søsken sine ting og kjefter krast på hverandre.

Enten må dere innføre en regel om å låne men spørre først, eller så må du låse inn tingene dine. Kan du låne noe av henne?

Hvor mye snakker dere sammen om å dele og å låne?

Anonymous poster hash: 0baa2...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Tallerkendama i sving igjen?

Ja, du er urimelig. Hvorfor skal du ha en jakke hengende hos dine foreldre? Er den viktig for deg, så har du den hjemme hos deg selv. Henger du den permanent i noen andres hjem, ser jeg ikke at det er noe å bråke for om en av dem bruker den.

Og uansett synes jeg det var latterlig å kreve å få den der å da. For en måte å behandle sin lillesøster på.Anonymous poster hash: ed145...ae5

Har du fått tallerkendama på hjernen? Det begynner å bli litt dumt med repriser....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jakke? I august?

Anonymous poster hash: e4011...4da
AnonymBruker
Skrevet

Sånn gjør søsken, både tar andre søsken sine ting og kjefter krast på hverandre.

Enten må dere innføre en regel om å låne men spørre først, eller så må du låse inn tingene dine. Kan du låne noe av henne?

Hvor mye snakker dere sammen om å dele og å låne?

Låse inn tingene sine? Hva med å ha tingene sine der hun bor? Du svarer som om TS fremdeles bør hjemme sammen med lillesøsreren, noe som ikke er tilfellet.

Anonymous poster hash: ed145...ae5

Gjest thesledge
Skrevet

Det er sånn lillesøsken er. Ville sagt at det var min jakke og bedt henne spørre neste gang, men latt henne ha den til hun kom hjem.

• Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

Dere er ikke tilfeldigvis lillesøsknene mine? :fnise:

Skrevet

Var det en jakke som du er kjemperedd for? Hvis ikke - ja, du er urimelig. (Og om du skulle være redd for den - heng den hjemme i skapet, ikke hos noen andre).

Greit at hun burde spørre først før hun låner dine ting, men det får da være måte på..

Gjest chisandra
Skrevet

Dette blir todelt. Jeg og venninnene mine kjørte en tur, og tilfeldigvis kjørte vi forbi lillesøsteren min som kom gående. Hun hadde på seg min jakke! Jeg stoppet bilen, tok den vinduet og sa strengt at 'det der er min jakke! Ta den av deg og gi den til meg med en gang!' Det ble en liten krangel men jeg fikk da jakken. Skjønner ikke hvorfor hun absolutt må ta mine ting, er ikke første gangen det skjer.

Men etterpå, i bilen, så ble det antydet at jeg var i overkant krass, at det var greit å si fra, men at jeg burde få latt henne beholde jakken fram til hun kom hjem? Dette er en jakke som er hos mine foreldre men som jeg pleier å bruke når jeg er der. Hva ville dere ha gjort? Er då er greit å ta ting fra søskenene sine uten å spørre om lov?

Anonymous poster hash: 1fb91...ee0

Huff, og så kom dette samtidig med at krigen i midtøsten stadig tar liv hver dag....det er nesten ikke til å holde ut hvor mye vondt det skal være å forholde seg til for deg på samme tid. :hug:

Skrevet

Stygt og unødvendig å ta den fra henne ute. Hvis det er en jakke du har hengende hos dine foreldre når du selv har flyttet ut, må det alvorlig talt være greit at hun bruker den.

• Liker 2
Skrevet

Hun oppfører seg bare som en vanlig søster (som ser opp til deg). Hun er glad i deg og viser det litt ved nettopp å tjuvlåne klærne dine, hun vil være som deg.

Må være utrolig sårt å bli utdriti på det viset hun ble. Dårlig gjort av deg!!!

• Liker 2
Gjest Christina146
Skrevet

Hun oppfører seg bare som en vanlig søster (som ser opp til deg). Hun er glad i deg og viser det litt ved nettopp å tjuvlåne klærne dine, hun vil være som deg.

Må være utrolig sårt å bli utdriti på det viset hun ble. Dårlig gjort av deg!!!

Enig med denne. Fikk faktisk litt vondt av din søster nå. Vet du hva.

Skrevet

Om du vil ha jakka for deg selv, ha den hjemme hos deg. Nå har jeg ingen søster, men når jeg sover hjemme hender det jeg tjuvlåner tskjortene til min bror. Evt en jakke om det blir kaldt på kveldene når vi sitter på verandaen. Fryktelig glad for at min bror ikke bryr seg om sånt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk litt vondt av søsteren din. Du bør nok be om undskyldning. Be henne heller spørre neste gang. Men nå bruker tydeligvis ikke jakken så mye heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke laget noen str sak av det, og ikke stoppet bilden for å kjefte på henne og ta fra jakken. Men jeg hadde sagt til henne senere at jeg synes vi bør spørre om å få låne hverandres ting og ikke bare ta.

• Liker 1
Skrevet

Vi låner klær av hverandre hele tiden, kan ikke se at det skal være et stort problem. Det kommer kanskje en dag du vil låne noe av henne, og da får du kanskje nei;) vær snill mot lillesøsteren din, hun er jo din søster ;)

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som har vært eldst selv? Jeg virkelig hatet at søsteren min tok mine ting da vi bodde hjemme. Aldri var genseren, undertøyet, treningstøyet mitt rent fordi hun hadde brukt det og ikke kastet det til vask. Nå blir det litt annerledes med en jakke, men forstår faktisk at det er irriterende. Ikke bare tok søsteren min klærne min, hun drev å sydde sømmer i gensrene mine så de som egetlig skulle være posete kunne sitte stramt over puppene sine. Med andre ord: vi hadde så ulik stil at jeg skjønner ikke at hun gadd.

Hadde ikke noe problem å låne bort så lenge hun spurte, da kunne jeg selv passe på at plagget var rent til jeg selv skulle bruke det :)

Anonymous poster hash: 7f6c0...a0f

Skrevet

Med mindre man har en avtale om at det er greit å låne klær uten å spørre, synes jeg det er en uting om noen bare stikker av med andres plagg dersom det ikke er en god grunn for det. For meg handler dette om grunnleggende respekt, og man får som oftest mye mer goodwill om man ber om lov fremfor å bare ta seg til rette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...