AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Dette er vel sikkert veldig individuelt, siden noen barn sover roligere, og andre mer urolig. Men jeg spør likevel: tror dere det er helt dødfødt å kjøpe seng uten sengehest til et barn som nettopp er blitt to år?? Sønnen min må nemlig ha ny seng (klatrer ut av sprinkelsenga), og vi har veldig lyst til å kjøpe denne senga http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00228705/ til ham. Men det er jo ingen sengehest på den, og dersom vi skrur på en vil det jo og bli synlige hull i senga når vi etter hvert tar den av. Noen som har lagt en toåring i en vanlig seng uten sengehest og kan si noe om hvordan det gikk?? Tenkte at vi kanskje kunne legge tykke, myke tepper inntil senga, så han lander mykt hvis han skulle dette ut. Så vil han vel etter hvert uansett sove roligere med tiden??Anonymous poster hash: 43323...78e
Gjest Keikolina Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Det finnes sengehest på IKEA du slipper å skru fast.
Tante-Sofie Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Jeg kjøpte denne, den skal ikke skrus fast. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30099293/
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 (endret) Vår datter på 2,5 år har sovet i seng uten sengehest (eller andre former for hindringer fra å falle ut) siden hun var 1 år. Hun har falt ut av sengen 2 ganger på disse 1,5 årene, og hun sover ikke spesielt rolig. Sengen hennes er imidlertid ganske lav, så det skal godt gjøres å skade seg noe særlig om uhellet er ute... Endret 4. august 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Følger med på denne tråden. Vår sønn på 2 1/2 sover urolig, flytter seg rundt i hele senga i søvne. Vi har en god seng med rammemadrass som han skal få nå (upraktisk, ja, men vi prøver å unngå å kjøpe mer stæsj enn det som er nødvendig). Har lurt på om vi kan flytte noen tunge stoler med ryggen inntil senga, eller en kommode, eller noe. Ikke lett å feste sengehest på rammemadrass...Anonymous poster hash: 9512e...726
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Oi, tusen takk for tipset til dere to som foreslo sengekanten fra ikea! Den hadde jeg ikke sett, men den er jo helt genial, og løser faktisk problemet vårt! Da blir det ny seng til guttungen i løpet av uka Anonymous poster hash: 43323...78e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Følger med på denne tråden. Vår sønn på 2 1/2 sover urolig, flytter seg rundt i hele senga i søvne. Vi har en god seng med rammemadrass som han skal få nå (upraktisk, ja, men vi prøver å unngå å kjøpe mer stæsj enn det som er nødvendig). Har lurt på om vi kan flytte noen tunge stoler med ryggen inntil senga, eller en kommode, eller noe. Ikke lett å feste sengehest på rammemadrass...Anonymous poster hash: 9512e...726 Går det ikke an å ta av bena av rammemadrassen? Da blir den ikke fullt så høy iallefall. Vi tenker iallefall å ha toåringen på madrass på gulvet i starten, inntil han sover litt roligere.Anonymous poster hash: 43405...629
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Følger med på denne tråden. Vår sønn på 2 1/2 sover urolig, flytter seg rundt i hele senga i søvne. Vi har en god seng med rammemadrass som han skal få nå (upraktisk, ja, men vi prøver å unngå å kjøpe mer stæsj enn det som er nødvendig). Har lurt på om vi kan flytte noen tunge stoler med ryggen inntil senga, eller en kommode, eller noe. Ikke lett å feste sengehest på rammemadrass...Anonymous poster hash: 9512e...726 Er det ikke veldig tungvint å styre m stoler eller kommode når han skal sove da? Anonymous poster hash: 8e066...9d4
Vera Vinge Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Sønnen min fikk seng fra Ikea med litt kant/sengehest i hver ende, men åpen på midten litt etter at han var 1 1/2. Senga er mao åpen på midten. Han sover veldig urolig og jeg finner ham ofte opp ned i senga om kvelden. Men utrolig nok har han aldri falt ut av senga. For meg virker det som han ubevisst har vett til å holde seg innenfor sengekanten. Han har for øvrig sovet på rammemadrass borte også, og han kan nesten ligge med hodet utenfor kanten, men det virker som han flytter på seg når han kommer for nære kanten. Ikke sikkert dette gjelder for alle småbarn, da, men tenkte jeg skulle nevne det.
Ciara Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Sønnen min fikk seng fra Ikea med litt kant/sengehest i hver ende, men åpen på midten litt etter at han var 1 1/2. Senga er mao åpen på midten. Han sover veldig urolig og jeg finner ham ofte opp ned i senga om kvelden. Men utrolig nok har han aldri falt ut av senga. For meg virker det som han ubevisst har vett til å holde seg innenfor sengekanten. Han har for øvrig sovet på rammemadrass borte også, og han kan nesten ligge med hodet utenfor kanten, men det virker som han flytter på seg når han kommer for nære kanten. Ikke sikkert dette gjelder for alle småbarn, da, men tenkte jeg skulle nevne det. Dette er min erfaring også. Min eldste turner i senga om natta, men har falt ut to ganger, bare - og senga er lav, så han slo seg ikke. Det er jo noe som skal læres, det også, å ikke falle ut og ubevisst merke at man er nær kanten - det gjør jo vi voksne. Og hvis senga ikke er veldig høy går det tross alt fint å falle ut også, om det skulle skje. Han har forresten denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S09031912/
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Går det ikke an å ta av bena av rammemadrassen? Da blir den ikke fullt så høy iallefall. Vi tenker iallefall å ha toåringen på madrass på gulvet i starten, inntil han sover litt roligere.Anonymous poster hash: 43405...629 Oi, god idé, takk for den! Dette blir kanskje løsningen vi går for :-) Anonymous poster hash: 9512e...726
Ripsy Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Vi har også den fra ikea som er linket til ovenfor. Jeg synes det er veldig greit at de har en liten kant når de er så små. Og den senga du linker til er jo heller ikke så veldig lav, så sikkert lurt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå