Gå til innhold

hærpa skuldern?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trener fire ganger i uka og øver med div. band (spiller trommer) tre-fire ganger i uka og ofte blir det slik at jeg drar rett fra trening på øving.

Første spørsmål: Bør jeg trappe ned på treninga? Med tanke på at jeg øver to ganger i uka med et blackmetal band og dette er meget krevende fysisk.

Andre spørsmål: Idag på øvinga sa det plutselig klikk i skuldern og det gjorde dritvondt og løfte den (den er bedre nå). Hva har skjedd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Første spørsmål: Bør jeg trappe ned på treninga? Med tanke på at jeg øver to ganger i uka med et blackmetal band og dette er meget krevende fysisk.

Det bør du vel kanskje vurdere i sammenheng med livet ellers, kosthold, hva slags form du er i, om du feks forbrenner for mye energi....?

Skrevet

Det bør du vel kanskje vurdere i sammenheng med livet ellers, kosthold, hva slags form du er i, om du feks forbrenner for mye energi....?

Jeg vil si jeg er i meget god form. både når det gjelder kondisjon å styrke. Igår så fikk jeg de samme problemet igjen og har bestemt meg for å ta en pause i trening og øving for ikke å risikere senebetennelse. jeg kan jo bare tillate maks to uker uten øving. Bør jeg oppsøke en lege eller noe?

Skrevet

Jeg ville gått til legen med skulderen om det ikke går over fort. Kan være hva som helst - fra ut av ledd til forstrekkelse. Spiller trommer selv, og trener ikke armer på øvingsdagen (vi øver bare en gang i uka). Synes at om jeg trener før øving, så har har jeg ikke "nok" å gi! Men i og med at du trener så mye og dere øver like ofte, er det kanskje vanskelig å unngå å trene/øve samme dag? Og litt av poenget for deg er sikkert å trene armene også? Da blir det jo ikke så mye vits i å trene armene lett, men det er sikkert lurt å kjøre armene mer på trening de dagene du ikke øver, og mindre på øvingsdager for å unngå overbelastning.

Skrevet

Med mindre du har en svæææært høy smerteterskel, eller ofte får skuldern ut av ledd tviler jeg på at det er det som har skjedd.

Det kan høres ut som du har strekt noen leddbånd, eller så kan du jo ha ødelagt leddleppa (eller hva det heter) inni skuldra.

Til syvende og sist kan det jo være en eller annen form for slitasjeskade!!

Tror at det kan være en god ide å sose seg til doktoren jeg. Iallfall om du er avhengig av en skulder som virker. Høyst sannsynlig får du bare beskjed om å holde deg litt i ro, og bruk skuldern som vanlig når dne begynner å bli bedre. Men det er jo likevel verdt en tur _hvis_ de skulle finne på å si noe annet:)

Nefretiti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...