AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Når jeg lager mat skyller og vasker jeg steikepanna umiddelbart etterpå. Har alltid gjort det, og etter min erfaring varer den lenger da. Samboeren min lar bare steikepanna stå, etter hvert inngrodd i matrester. Jeg har sagt det mange ganger men ingen forandring. Jeg gjør det som regel med en gang jeg er oppmerksom på det men av og til blir den stående helt til sent på kvelden. Har merket at mat lettere setter seg fast i steikepanna nå, og tror ovenstående er mye av grunnen. Hva er vanlig hos dere? Burde jeg si fra enda en gang, eller be ham kjøpe ny steikepanne når den nå snart mest sannsynlig blir ubrukelig?Anonymous poster hash: 637de...81f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Det er nok nå. Anonymous poster hash: 05b2d...cd4 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Tallerkendama, gå ta deg en bolle! Anonymous poster hash: efcb0...934 4
Gjest Keikolina Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Ta deg ei blå pille og gå å legg deg.
Gjest Genic Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Kjøp deg en egen stekepanne som du låser inn så han ikke får brukt den, så kan han bruke den råtne. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Bruk egen stekepanne til å lage mat i, så får han sitte igjen med den som ikke er vasket. Anonymous poster hash: 3f362...4bb
Gjest Violetta Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Hvis ting henger igjen i stekepannen vasker du den godt, smører den inn med en nøytral olje og brenner det inn på høy temperatur.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Hvis ting henger igjen i stekepannen vasker du den godt, smører den inn med en nøytral olje og brenner det inn på høy temperatur. Hvorfor skal hun gjøre det? Anonymous poster hash: 825dd...29d 3
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Hvis ting henger igjen i stekepannen vasker du den godt, smører den inn med en nøytral olje og brenner det inn på høy temperatur. Om det er en stekepanne av støpejern uten belegg, ja. Det skal også sies at dette ikke fungerer optimalt på induksjon.
Gjest Violetta Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor skal hun gjøre det?Anonymous poster hash: 825dd...29d Samme for meg hvem som gjør det, men tror du det er sannsynlig at han kommer til å gjøre det? 2
Gjest Violetta Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Om det er en stekepanne av støpejern uten belegg, ja. Det skal også sies at dette ikke fungerer optimalt på induksjon. Du har helt sikkert rett. Jeg er ikke kjent med induksjon.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Vi lar ofte stekepanner stå til dagen etter f.eks. Den er jo for varm ennå når vi tar oppvasken av resten. Har aldri vært noe stort problem.Anonymous poster hash: 88ff0...73c 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Vi lar ofte stekepanner stå til dagen etter f.eks. Den er jo for varm ennå når vi tar oppvasken av resten. Har aldri vært noe stort problem.Anonymous poster hash: 88ff0...73c Det er jo når den enda er varm det er enklest å få den ren. så mye enklere å gjøre det med en gang man har brukt den. Anonymous poster hash: 29718...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Det spørs jo veldig hva som har blitt stekt i stekepanne også da... Steker man bacon, karbonadekaker eller kansje koteletter, kan det være helt ok og bruke samme stekepanne neste dag uten at den er vasket. Fettet fra f.eks bacon blir ikke harskt eller dårlig på bare noen dager. Hvis man derimot steker fisk, panert fisk/kjøtt eller kjøttdeig med saus, omelett e.l. bør jo stekepannen vaskes ganske raskt. Det er jo også det enkleste... Skulle man vente for lenge, anbefaler jeg å ha vann i panna, "koke ut" rester og vaske den etterpå. I ditt tilfelle er jeg fristet til å si at du burde kjøpe deg en egen stekepanne Kjedelig hvis det til stadighet er du som må vaske hans "inngrodde" panne... Anonymous poster hash: 76fc5...902 2
Gjest Heartbeat Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Jeg hadde vasket pannen selv Hadde ikke orker å kjase og mase om den hele tiden
Sola^ Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Ein bør ikkje skylle/vaske steikepanna viss ein tar den rett av varmen. Det kan øydelegge steikepanna. Beste er å la den stå til den iallfall er nokelunne lunka før ein vasker den. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Er det ikke enklere å vaske den selv, enn å gå og mase og irritere seg? Jeg fordrar ikke middagslukt i huset lenge etter at middagen er spist, og oppvasken i maskinen, så jeg vasker den selv og unngår mas, irritasjon og sure miner. Det er noe med å få hverdagen til å gå opp uten å mase om mine og dine plikter, og det går begge veier. Han kan og gjøre mine faste oppgaver, for mora di jobber ikke her, (hos oss).Anonymous poster hash: 35719...417
Zevs Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 Steikepanner bør sendes på renseri. Selv sender jeg mine til Nettoyage de Cuisine i Frankrike etter bruk. Med 21 nummererte panner så går jeg aldri tom, og får rullert dem godt. 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Jeg hadde vasket pannen selv Hadde ikke orker å kjase og mase om den hele tiden Hvorfor er jeg ikke overrasket. Anonymous poster hash: 0e7e7...189 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå