AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Hei. Jeg og samboeren min blir ikke enig om en ting, og det er om vi skal kjøpe nye høytalere i huset vårt eller ikke. Jeg vet det er en filleting, men dette har faktisk irritert både meg og han i lang tid. Han er for, jeg er i mot. Han vil kjøpe nye for å få bedre lyd og klang når vi ser film ect. Han tilbyr også å betale dem selv. Han er slik som må ha det nyeste av alt, og oppdatere det meste. Jeg vil ikke at vi eller han skal kjøpe nye fordi de vi har er gode nok. Vi bor også i rekkehus så det er grense for hvor høyt vi kan spille uansett. Vi har også nettopp kommet hjem fra en dyr ferie og jeg synes han burde spare pengene til noe viktigere. I tillegg ønsker han slike dyre 8000 kr ++ (høye, lange av utseendet) som tar opp store deler av stua. Dette er jo en gjenstand i huset, burde vi ikke være enige om hva vi vil ha? Er det greit at den ene parten går å kjøper slike ting for egne penger? Anonymous poster hash: f17b7...a9c
Gjest Violetta Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Ja hvis han har råd til det og betaler dem med egne penger, hvorfor skulle han ikke kunne gjøre det? 14
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Når man krangler om filleting er jeg glad jeg er singel... Anonymous poster hash: 659cc...295 8
Pinkee Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Er de nye mye større enn dem dere har allerede?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Hahaha! Jeg var ganske interessert i lyd og bilde før. Og var mye inne på diverse forum for Hifi interesserte. Dette er en gjenganger :D Og ikke uten grunn at Hifi-utstyr noen ganger blir karakterisert med "høy konefaktor" i hifiblader, for å si at "denne er det muligheter for å få kona til å gå med på" :DAnonymous poster hash: 2c985...20f 8
Antlers Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 (endret) Synes det høres helt greit ut, men det lønner seg at begge er litt fleksible. Hva om han viser deg bilder (eller viser deg i butikken) hva han kunne tenkt seg, så kan du velge hva av det du synes passer best inn i stua? Endret 4. august 2014 av Antlers 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Er de nye mye større enn dem dere har allerede? Jeg vi har slike små svarte fra før som står på TV-benken. Nå vil han ha 4 lange, hvor 2 står bak eller ved sofaen. Er bare så typisk han å kjøpe dyre elektronske ting for å så egentlig innse at vi ikke trenger dem. Hvorfor ikke heller spare pengene til en flott reise i vinter liksom.. Mannfolk ts Anonymous poster hash: f17b7...a9c
Pinkee Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Dere bør gå sammen å se på, så får han vise hva han kan tenke seg, og du har veto på utseende og størrelse. Slike store vil jo synes ganske godt i en stue. Da slipper du i alle fall å nekte han å kjøpe. Kanskje dere finner noen søte, små rosa?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Det er ikke vanlig å ha slike store i stuen, kanskje han kan ha de på et eget video rom eller i garasjen? Anonymous poster hash: b61fd...1e0 1
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Bedre høyttalere betyr ikke høyere lyd, selv om det kan være fristende å skru opp godlyden noen hakk. Jeg vil forresten tro han ikke har fortalt deg hele sannheten. Hva skal han liksom med 4 høyttalere? En trenger jo en senterhøyttaler i tillegg, og i de fleste tilfeller vil en subwoofer også høre med. Det er godt mulig han også planlegger en oppgradering på forsterkerfronten, for den dere har er helt sikkert for liten med mindre den var kraftig overdimensjonert til høyttalerne dere hadde utgangspunktet. Når det kommer til hva dere burde gjøre så sier fornuften min at dette er noe dere må bli enig om, men samtidig så roper jo følelsene mine at dette må du bare godta. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Bedre høyttalere betyr ikke høyere lyd, selv om det kan være fristende å skru opp godlyden noen hakk. Jeg vil forresten tro han ikke har fortalt deg hele sannheten. Hva skal han liksom med 4 høyttalere? En trenger jo en senterhøyttaler i tillegg, og i de fleste tilfeller vil en subwoofer også høre med. Det er godt mulig han også planlegger en oppgradering på forsterkerfronten, for den dere har er helt sikkert for liten med mindre den var kraftig overdimensjonert til høyttalerne dere hadde utgangspunktet. Når det kommer til hva dere burde gjøre så sier fornuften min at dette er noe dere må bli enig om, men samtidig så roper jo følelsene mine at dette må du bare godta. Han vil kjøpe et slik hjemmekinoanlegg. Noe ala disse: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/hjemmekino/HTH7750WM/samsung-7-1-hjemmekino-3d-blu-ray-ht-h7750w Ts Anonymous poster hash: f17b7...a9c
Gjest Violetta Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Jeg vi har slike små svarte fra før som står på TV-benken. Nå vil han ha 4 lange, hvor 2 står bak eller ved sofaen. Er bare så typisk han å kjøpe dyre elektronske ting for å så egentlig innse at vi ikke trenger dem. Hvorfor ikke heller spare pengene til en flott reise i vinter liksom.. Mannfolk tsAnonymous poster hash: f17b7...a9c Hvorfor teller ditt ønske om en flott reise mer enn hans ønske om høyttalere? 16
Timza Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Jeg vi har slike små svarte fra før som står på TV-benken. Nå vil han ha 4 lange, hvor 2 står bak eller ved sofaen. Er bare så typisk han å kjøpe dyre elektronske ting for å så egentlig innse at vi ikke trenger dem. Hvorfor ikke heller spare pengene til en flott reise i vinter liksom.. Mannfolk ts Anonymous poster hash: f17b7...a9c Høyttalere kan vare livet ut, så det er en investering som ikke akkurat er bortkastet. Hvor ofte ser dere på TV og ser film? 2
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Han vil kjøpe et slik hjemmekinoanlegg. Noe ala disse: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/hjemmekino/HTH7750WM/samsung-7-1-hjemmekino-3d-blu-ray-ht-h7750w Ts Anonymous poster hash: f17b7...a9c 7.1 betyr 7 høyttalere + 1 subwoofer. Jeg er forresten enig med deg nå, ikke la han kjøpe det der om han er ute etter god lyd. 5
Timza Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 7.1 betyr 7 høyttalere + 1 subwoofer. Jeg er forresten enig med deg nå, ikke la han kjøpe det der om han er ute etter god lyd. Enig. Om han skal bruke 9,000,- på noe slikt, så sørg i det minste for at han er smart om det og gjør litt research rundt det. Uansett, god lyd trenger ikke være "høy" lyd, så selv om dere bor i blokkleiligheter så er ikke det en unnskyldning for å ikke kjøpe stereoanlegg. Kvaliteten på film og musikk vil jo øke med mange hakk om dere har noe skvip fra før av. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Du får ikke noe bra 7.1 anlegg til 8 tusen. Ville heller brukt de pengene på et bra 2.1 anlegg. For 10 tusen får du et greit 2.1 anlegg. Kjøpte et 2.1 anlegg selv for 4 år siden angrer ikke på det. 7.1 blir bare masse ledninger samt at du ikke bruker det så mye så å ha alle høytalerene blir irriterende. Hadde et 5.1 anlegg tidligere og det vare bare stress. Anonymous poster hash: b61fd...1e0 4
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Jeg er enig med personen over. 2.1 til 10 000 kr kan låte temmelig greit i en liten stue om en gjør de riktige valgene. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 la han få kjøpe, om han angrer på det etterpå spiller ikke noen rolle. Hvis han liker duppedingser la han kjøpe det. Du sliper da at du blir beskyldt for å alltid bestemmer Hvis han angrer så kommer han til å høre på dine meninger mer neste gang Anonymous poster hash: c5e47...870
McKibben Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 Hvis han bruker sine egne penger, hvilken rolle spiller det? 1
Duckie Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Jeg har ikke så mye peiling, så kan ikke si noe om det du linket til, men har kompiser som har investert i gode høyttalere. Og hvis dere ser mye film/serier, vil jeg helt klart si at det er verdt det. Opplevelsen blir mye bedre. Dette forutsetter selvfølgelig at dere har råd til det, og at dere kjøper noe som er verdt pengene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå