AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg vet at dette er noe jeg burde spørre fastlegen min/gynokologen om, men hører med dere likevel. Jeg har akkurat fått satt inn spiral (Jaydess), og lurer på om jeg kan bruke tampong ved mensen? Redd for at tampongen skal feste seg i trådene til spiralen, og at det ender med at jeg river ut hele spiralen… Er forresten 28 og har brukt tamponger siden jeg var 15, så er litt kjedelig å gå tilbake til bind. Anonymous poster hash: 27c4d...6f0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Selvfølgelig kan du bruke tampong. Anonymous poster hash: 1c70e...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Hvis du ikke hadde kunnet bruke tampong hadde det vel ikke vært så mange som hadde brukt spiral. Anonymous poster hash: f42cc...cd5
Gjest Vevila Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Bare vær litt forsiktig når du tar den ut, min spiralen kom ut sammen med tampongen. Det er størst fare for det de første mnd etter innsetting.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Uten å kapre tråden: jeg har tenkt på det samme. Jeg lurer også på om tråden kan være til hinder for sex. For min del har jeg unngått spiral pga den tråden.Anonymous poster hash: 9da8e...d9b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Kan du gi en oppdatering på hva du synes om spiralen etterhvert? Jeg skal snart sette inn jaydess, men den er jo ganske ny, så vanskelig å finne ut hva slags erfaringer andre har med den. Anonymous poster hash: 7ce86...548
Sillicious Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Man kan ha sex med spiral (doh), da kan man vel ha tampong oppi også :D
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 TS her. Takk for svar dere Grunnen til at jeg var litt usikkert på tampongbruk og spiralen jeg har, Jaydess, er fordi at det står i pakningsvedlegget at man ikke kan bruke/evt være forsiktig ved bruk av tampong(husker ikke helt hva det sto i farta). I dag tidlig ringte jeg iallfall til gynokologen og spurte, og hun sa at det gikk helt fint med tampong. Satt inn en tampong i stad, og må si at jeg likevel gruer meg litt til å ta den ut, hehe. Jeg har jo ikke hatt spiralen så lenge, bare fem dager, så får krysse fingrene for at den ikke blir med ut Anonymous poster hash: 27c4d...6f0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Kan du gi en oppdatering på hva du synes om spiralen etterhvert? Jeg skal snart sette inn jaydess, men den er jo ganske ny, så vanskelig å finne ut hva slags erfaringer andre har med den. Anonymous poster hash: 7ce86...548 Selvfølgelig kan jeg det Hittil så har jeg bare hatt den i 5, eller 6 dager blir det nå. Hørte det var vondt å sette den inn (har ikke født barn + at jeg fikk satt den inn da jeg ikke hadde menstruasjon, hørte det var en fordel…), men det var ikke så ille. Det var en kortvarig smerte under innsettingen. Det som var verst, noe ingen hadde fortalt meg, var smertene(krampene jeg fikk etter spiralen var satt inn). Merket det ikke før jeg gikk fra gynokologen. Mense-lignende kramper som var mye verre. Har hatt disse smertene i 6 dager nå, men de er vel og merke ikke like intense. Jeg lever forresten på naproxen og paracet 2-3 ganger daglig, så jeg har sånn sett ingen smerter Dessuten har jeg blødd hver dag siden, krysser hender og tær for at jeg kan slippe å ta smertestillinde snart. Anonymous poster hash: 27c4d...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå