AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Mulig jeg er veldig nærtagen. Men i går kikket samboeren min ned på magen min og ble stille så sa han til meg at jeg hadde vært finere om jeg hadde vært litt tynnere og hadde tynnere mage. Jeg har spurt han før og da har han bare svart at jeg er fin som jeg er. Og det er nettopp derfor at jeg ble ekstra lei meg. Fordi jeg var sikker på at han ikke tenkte over det, fordi det er det han har sagt før. Men nå kom sannheten slengt i ansiktet mitt helt uventet. Jeg fikk barn for 1 år siden og etter det la jeg på meg litt på magen og kroppen forandret seg litt. Jeg er ikke overvektig. Men heller ikke veldig tynn. Det er ca 5-6 kilo jeg har lagt på meg. Så det er jo ikke en gedigen forskjell fra før. Men litt er det jo. Det meste på magen,rompa og lår. Kropp har alltid vært et sårt tema for meg og det er mulig dette som gjør at jeg reagerte så sterkt. Har alltid vært usikker på kroppen min og det vet han. Jeg begynte å gråte og ble veldig lei meg. Er jeg overfølsom og overreagerer? Han ble sint siden jeg reagerte slik. Jeg sitter heller ikke i sofaen hele dagen og spiser godteri og potetgull eller noe slikt. Jeg beveger meg, går turer osv, men pga bekken problemer etter fødsel har det vært vondt å være veldig aktiv. Har fått veldig vondt etter bare et kvarter/halvtime med rask gange Og ofte tidligere også. det er sikkert derfor jeg har gått litt opp i vekt. Nå et år etter fødselen begynner bekkenet mitt å bli bedre etter behandling. Så nå er det lettere for meg å bevege meg uten å få veldig vondt. Men jeg syntes ikke det er veldig lett å gå ned i vekt. Har ikke prøvd veldig hardt hittil heller pga det bare er ca 1 uke siden jeg merket på tur at jeg faktisk for en gangs skyld ikke fikk så utrolig vondt. Når han sa det burde jeg vel bare ta det til meg å spise mindre og trene hardt og kanskje se på det som motivasjon. Men jeg klarer ikke. Jeg ble bare lei meg og fikk overhodet ikke lyst til å gå ned i vekt. Hvordan hadde dere reagert? Og hvordan skal jeg klare å ikke være så utrolig lei meg over det? Sikkert barnslig av meg. Men jeg kan ikke stoppe følelsene mine. Har også pms nå, som jo gjør meg litt ekstra følsom. Mulig jeg ikke hadde reagert like sterkt ellers. Men kanskje jeg hadde. Anonymous poster hash: 44a9f...2fc
Ciara Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes han høres ut som en idiot. Det var en ufølsom kommentar av ham, særlig når han vet at du er følsom for slike kommentarer. Og å bli sint i tillegg, det hører ikke noe sted hjemme. Jeg tror jeg hadde glefset "...og jeg liker deg bedre når du ikke er ufin!" Jeg ville tatt det opp. Bare si det du har skrevet her. 7
ohdeergod Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes han høres ut som en idiot. Det var en ufølsom kommentar av ham, særlig når han vet at du er følsom for slike kommentarer. Og å bli sint i tillegg, det hører ikke noe sted hjemme. Jeg tror jeg hadde glefset "...og jeg liker deg bedre når du ikke er ufin!" Jeg ville tatt det opp. Bare si det du har skrevet her. Helt enig.
yxnyx Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Du burde ikke trene hardt når du sliter med bekkenet. Da kan du gjøre vondt verre. Når det er sagt, så det er jo fint mulig å gå ned i vekt selv om man sitter på rævva absolutt hele dagen. Så du høres kanskje litt sutrete ut. Og samboeren din høres lite empatisk ut. Dårlig kombo. 2
Gjest Heartbeat Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Nei, du overreagerer ikke! Jeg synes det var ufint av han å si noe slikt
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes han høres ut som en idiot. Det var en ufølsom kommentar av ham, særlig når han vet at du er følsom for slike kommentarer. Og å bli sint i tillegg, det hører ikke noe sted hjemme. Jeg tror jeg hadde glefset "...og jeg liker deg bedre når du ikke er ufin!" Jeg ville tatt det opp. Bare si det du har skrevet her. Hehe, det var en mild glefse-kommentar tilbake Jeg tror jeg hadde svart noe ala. ´´Jeg ser fortsatt bedre ut enn deg´´. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Vel, om du er redd for å få et svar du ikke liker, så skjønner jeg heller ikke at du spør han. Gi han litt kudos for endelig tørre å være ærlig! Anonymous poster hash: 814a6...a53 1
Jade Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Først fornærmer han deg, og så blir han sint fordi du blir lei deg???? Det er takken for at du har båret frem barnet deres? Ting tar litt tid når man i tillegg må slite med bekkenproblemer! Godt det er bedre, forresten! Har han fotomodellkropp selv, da? 3
Gjest RottusFrekkus Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Jeg hadde reagert på samme måte som deg. Men aller mest hadde jeg kanskje blitt skuffet over hvor respektløst sagt det var ovenfor den harde jobben mentalt og fysisk jeg har lagt i å gå gravid og føde barnet, samt tatt den tyngste perioden i permisjon. Jeg følte iallefall at jeg lånte bort kroppen min til begges felles ønske - nemlig få barn, og da hadde jeg stusset spesielt dersom 5 kg var noe å kommentere. Man risikerer faktisk liv og helse(ting kan gå veldig galt for noen, og enkelte sitter igjen med kroniske sykdommer/plager), og så skal en litt myk mage være fokus? For meg kostet det ganske mye på mange måter å bære frem et barn - så jeg hadde nok ikke satt særlig pris på en såpass lavmåls kommentar nei. 2
Gjest Whitestripes Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 For en ufølsom tosk! Du har vært gravid og født deres felles barn, også klarer han å klemme ut av seg noe sånn. Jeg har virkelig ikke ord for hvor dårlig gjort det er. Hvordan ser han selv ut, da?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Mulig jeg er veldig nærtagen. Men i går kikket samboeren min ned på magen min og ble stille så sa han til meg at jeg hadde vært finere om jeg hadde vært litt tynnere og hadde tynnere mage. Jeg har spurt han før og da har han bare svart at jeg er fin som jeg er. Og det er nettopp derfor at jeg ble ekstra lei meg. Fordi jeg var sikker på at han ikke tenkte over det, fordi det er det han har sagt før. Men nå kom sannheten slengt i ansiktet mitt helt uventet.Anonymous poster hash: 44a9f...2fc ... Så helt ut av det blå så sa han at han skulle ønske du var tynnere? Eller går du selv rundt og sutrer fordi du har lagt på deg, og spør ham jevnlig om hva han syns om vektoppgangen? Anonymous poster hash: 481da...76b
Marie90 Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Det er ganske mange tråder om vekt og sannheten er at det er veldig vanskelig å gi en objektiv mening uten at vi vet hvordan du ser ut. Vektkommentarer er aldri hyggelig. De er ikke morsomme å få, men de er heller ikke morsomme å gi. Det er både endel tråder her fra de som har mottatt slike kommentarer samt fra de som vil si noe, men ikke våger. Kanskje har samboeren din tenkt det en stund og lurt på hvordan han kan si noe, og når han faktisk manner seg opp blir du lei deg og han blir oppgitt. Folk disponerer vekt forskjellig og har ulik fettprosent. 5-6 kilo virker ikke mye, men jeg vet selv at med mitt noe spede skjelett så er jeg definitivt mindre attraktiv 6 kilo over min normale vekt. Man trenger ikke utvikle medinisk overvekt for å bli mindre attraktiv, dog man kan stille spm. når det er legitimt å kommentere det. Kanskje ser du helt flott ut og han er pirkete. Samtidig er det ett år siden du fikk barn, og det er nok av tid til å ta av vekten. Vektnedgang er også forst og fremst diett, og kan helt fint oppnås uten trening. Kort sagt er det vanskelig å gi en "dom" over slikt fra et objektivt standpunkt. Alt jeg kan si er at jeg forstår din reaksjon og at jeg antakeligvis hadde reagert likedan. Likevel - vil du ikke ha en kropp du er stolt av, og ikke bare synes er "ok"? Noen ganger er det andre sier et spark i baken for å oppnå noe vi selv også egentlig onsker, men ikke har samlet oss til å få til.
Gjest Nanne70 Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Det er ganske mange tråder om vekt og sannheten er at det er veldig vanskelig å gi en objektiv mening uten at vi vet hvordan du ser ut. Vektkommentarer er aldri hyggelig. De er ikke morsomme å få, men de er heller ikke morsomme å gi. Det er både endel tråder her fra de som har mottatt slike kommentarer samt fra de som vil si noe, men ikke våger. Kanskje har samboeren din tenkt det en stund og lurt på hvordan han kan si noe, og når han faktisk manner seg opp blir du lei deg og han blir oppgitt. Folk disponerer vekt forskjellig og har ulik fettprosent. 5-6 kilo virker ikke mye, men jeg vet selv at med mitt noe spede skjelett så er jeg definitivt mindre attraktiv 6 kilo over min normale vekt. Man trenger ikke utvikle medinisk overvekt for å bli mindre attraktiv, dog man kan stille spm. når det er legitimt å kommentere det. Kanskje ser du helt flott ut og han er pirkete. Samtidig er det ett år siden du fikk barn, og det er nok av tid til å ta av vekten. Vektnedgang er også forst og fremst diett, og kan helt fint oppnås uten trening. Kort sagt er det vanskelig å gi en "dom" over slikt fra et objektivt standpunkt. Alt jeg kan si er at jeg forstår din reaksjon og at jeg antakeligvis hadde reagert likedan. Likevel - vil du ikke ha en kropp du er stolt av, og ikke bare synes er "ok"? Noen ganger er det andre sier et spark i baken for å oppnå noe vi selv også egentlig onsker, men ikke har samlet oss til å få til. Jeg synes først og fremst at hun skal være stolt over å ha båret fram et barn, og 5-6 kg er uansett ikke mye etter en graviditet! Hvis man ser bort fra FF og en del andre "kjendismødre", så har nok nybakte mødre flest mer enn nok å tenke på det første året enn kosthold og trening, og det synes jeg de skal få lov til. Har all mulig forståelse for at det er lite motiverende for TS å komme seg i gang når samboer er så lite støttende og viser så lite respekt for henne som har båret fram barnet som også er hans.
Marie90 Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes først og fremst at hun skal være stolt over å ha båret fram et barn, og 5-6 kg er uansett ikke mye etter en graviditet! Hvis man ser bort fra FF og en del andre "kjendismødre", så har nok nybakte mødre flest mer enn nok å tenke på det første året enn kosthold og trening, og det synes jeg de skal få lov til. Har all mulig forståelse for at det er lite motiverende for TS å komme seg i gang når samboer er så lite støttende og viser så lite respekt for henne som har båret fram barnet som også er hans. FF er irrelevant og det er ingen grunn til å nevne ekstremer som eksempler. Det "å komme seg igang" trenger ikke ta et år. Dersom TS' mann har oppfort seg lite stottende og ikke respekterer henne generelt, forstår jeg at hun ikke er motivert. Men vi har ikke noe bevis på en nedsettende holdning annet enn denne spesifikke kommentaren. Dersom han generelt var demotiverende og frekk, regner jeg med at det ville blitt nevnt. Som sagt, det er umulig å vite hvor mye hun har forandret seg uten å se bilder. Som regel er den reelle forandringen ikke mest vekt, men generelt en annen stil og annet vedlikehold. Det er vanlig å pynte på sannheten når man vil ha stotte, det er derfor jeg alltid tar det med en klype salt. Dersom TS var slank og trent i utgangspunktet regner jeg med at det var nevnt, ikke bare "jeg er ikke overvektig".
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Du har født et barn, sliter med bekken og jobber med saken for og bli bedre. Er det noe han har oversett det siste året kanskje. Av og til lurer jeg virkelig på menns oppfatning av kvinner etter fødsel. Tror de det bare er og knipse med fingrene så ordne alt seg. De trenger en realitetsjekk. For mange tar det tid og komme seg og ikke minst komme i form. Er jo flere som sliter med plager i etterkant av en graviditet. Anonymous poster hash: 90120...51e 1
Gjest RottusFrekkus Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 (endret) Det er ganske mange tråder om vekt og sannheten er at det er veldig vanskelig å gi en objektiv mening uten at vi vet hvordan du ser ut. Vektkommentarer er aldri hyggelig. De er ikke morsomme å få, men de er heller ikke morsomme å gi. Det er både endel tråder her fra de som har mottatt slike kommentarer samt fra de som vil si noe, men ikke våger. Kanskje har samboeren din tenkt det en stund og lurt på hvordan han kan si noe, og når han faktisk manner seg opp blir du lei deg og han blir oppgitt. Folk disponerer vekt forskjellig og har ulik fettprosent. 5-6 kilo virker ikke mye, men jeg vet selv at med mitt noe spede skjelett så er jeg definitivt mindre attraktiv 6 kilo over min normale vekt. Man trenger ikke utvikle medinisk overvekt for å bli mindre attraktiv, dog man kan stille spm. når det er legitimt å kommentere det. Kanskje ser du helt flott ut og han er pirkete. Samtidig er det ett år siden du fikk barn, og det er nok av tid til å ta av vekten. Vektnedgang er også forst og fremst diett, og kan helt fint oppnås uten trening. Kort sagt er det vanskelig å gi en "dom" over slikt fra et objektivt standpunkt. Alt jeg kan si er at jeg forstår din reaksjon og at jeg antakeligvis hadde reagert likedan. Likevel - vil du ikke ha en kropp du er stolt av, og ikke bare synes er "ok"? Noen ganger er det andre sier et spark i baken for å oppnå noe vi selv også egentlig onsker, men ikke har samlet oss til å få til. Jeg synes du har et ganske trist utgangspunkt. Negative og nedsettende kommentarer bør aldri være motivasjon, selv om det kanskje er det for deg. Og igjen; hun har båret frem deres barn. Har du gått gravid og født selv og kjent på hvor mye innsats det krever? Da betyr ikke 5 kg så mye her i verden. Den dagen det gjør det har man noe galt i hodet sitt. Nå veide jeg vel en 5-6 kilo for lite etter fødsel - men vet likevel hvor vanskelig og lite aktuelt det er å kunne prioritere noen former for egentid(for enkelte kan jo dette eks være trening). Man triller, bysser og strever til man er svimmel og på gråten - noen har kanskje mye syke barn, kolikk, ekstremt søvnunderskudd(og noe sier meg at menn som TS sin samboer nok ikke er særlig tilstedeværende i den jobben), og da er rett og slett ikke slanking hva man bør eller kan prioritere. Trening etter fødsel er topp, men det bør være fokus på sunnhet og ikke syke idealer. Endret 4. august 2014 av RottusFrekkus
got2go Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Vel, han var jo bare ærlig. Spørsmålet er om du er enig i uttalelsene hans.
got2go Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Du har født et barn, sliter med bekken og jobber med saken for og bli bedre. Er det noe han har oversett det siste året kanskje. Av og til lurer jeg virkelig på menns oppfatning av kvinner etter fødsel. Tror de det bare er og knipse med fingrene så ordne alt seg. De trenger en realitetsjekk. For mange tar det tid og komme seg og ikke minst komme i form. Er jo flere som sliter med plager i etterkant av en graviditet. Anonymous poster hash: 90120...51e Nå har jo strengt tatt ikke ts gått så hardt inn for å slanke seg....
Gjest Nanne70 Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 FF er irrelevant og det er ingen grunn til å nevne ekstremer som eksempler. Det "å komme seg igang" trenger ikke ta et år. Dersom TS' mann har oppfort seg lite stottende og ikke respekterer henne generelt, forstår jeg at hun ikke er motivert. Men vi har ikke noe bevis på en nedsettende holdning annet enn denne spesifikke kommentaren. Dersom han generelt var demotiverende og frekk, regner jeg med at det ville blitt nevnt. Som sagt, det er umulig å vite hvor mye hun har forandret seg uten å se bilder. Som regel er den reelle forandringen ikke mest vekt, men generelt en annen stil og annet vedlikehold. Det er vanlig å pynte på sannheten når man vil ha stotte, det er derfor jeg alltid tar det med en klype salt. Dersom TS var slank og trent i utgangspunktet regner jeg med at det var nevnt, ikke bare "jeg er ikke overvektig". Uavhengig av hva du skriver her, så fastholder jeg at 5-6 kg ekstra ikke er mye etter en graviditet, uansett hvordan man snur og vrir på det. Jeg har heller ikke beskyldt samboeren for å ha en nedsettende holdning, men situasjonen tatt i betraktning syntes jeg kommentaren var respektløs. Det er tross alt ikke han som har gått gravid i 9 mnd med alt som det medfører....Til slutt, hvis man som hovedregel går ut fra at trådstarter i denne og liknende tråder kun vil ha sympati og "pynter" på sannheten, ja, så kan man holde seg for god til å kommentere i tråden.
Gjest Nanne70 Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Vel, han var jo bare ærlig. Spørsmålet er om du er enig i uttalelsene hans. Da skulle han ikke fått barn med henne, da. Alle vet at kroppen forandrer seg ganske mye etter en graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå