AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 For min del må det ihvertfall være 1/3 som nå er smellfeite og 1/3 som er chubby, mens den siste tredjedelen har normal kroppstørrelse. Dette er folk jeg gikk på barne/ungdom/videregående skole sammen med. Så vi har nok et voksende fedmeproblem i samfunnet.. Anonymous poster hash: 91891...51f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Omtrent det samme hos meg. Og felles for dem er at de tilber Pepsi Max-guden.Anonymous poster hash: e1a17...6bd 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Omtrent det samme hos meg. Og felles for dem er at de tilber Pepsi Max-guden.Anonymous poster hash: e1a17...6bd Er ikke pepsi max sukkerfritt a? Det er vel cola man blir feit av. Og junk in the trunk. Anonymous poster hash: aa138...038
McKibben Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 (endret) Selv om ting er sukkerfritt betyr det ikke at det er sunt. Pepsi Max er langt fra sunt og man blir da like feit av å drikke store mengder Pepsi Max (og annen brus) som Cola. Endret 4. august 2014 av McKibben 4
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 (endret) Selv om ting er sukkerfritt betyr det ikke at det er sunt. Pepsi Max er langt fra sunt og man blir da like feit av å drikke store mengder Pepsi Max (og annen brus) som Cola. Sukkerfritt er ikke det samme som sunt, nei. Man legger imidlertid ikke på seg uten å tilføre kalorier. Endret 4. august 2014 av Maximillian Cohen 18
Gjest Blåbæret. Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Selv om ting er sukkerfritt betyr det ikke at det er sunt. Pepsi Max er langt fra sunt og man blir da like feit av å drikke store mengder Pepsi Max (og annen brus) som Cola. Hvor har du det ifra? Så klart er ikke pepsi max sunt, men det inneholder forsatt 0 kalorier, noe som ikke gir vektøkning uansett mengde.
McKibben Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Sukkerfritt er ikke det samme som sunt. Man legger imidlertid ikke på seg uten å tilføre kalorier. Det stemmer. Men problemet er at det som har erstattet sukker i disse såkalte kalorifrie drikkene omdannes som sukker i kroppen, uten at jeg orker å gå så alt for mye innpå det. Poenget mitt er at dermed kan man også legge på seg av det, selv om det i utgangspunktet er kalorifritt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Studier viser at for enkelte øker Pepsi Max matlysten og øker mengden usunt bukfett. Alle damer jeg kjenner som har den klassiske epleformen elsker Pepsi Max. Neppe tilfeldig.Anonymous poster hash: e1a17...6bd 9
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 (endret) Det stemmer. Men problemet er at det som har erstattet sukker i disse såkalte kalorifrie drikkene omdannes som sukker i kroppen, uten at jeg orker å gå så alt for mye innpå det. Poenget mitt er at dermed kan man også legge på seg av det, selv om det i utgangspunktet er kalorifritt. Du må gjerne gå litt dypere inn på det. Hvor kommer energien fra? Studier viser at for enkelte øker Pepsi Max matlysten og øker mengden usunt bukfett. Alle damer jeg kjenner som har den klassiske epleformen elsker Pepsi Max. Neppe tilfeldig.Anonymous poster hash: e1a17...6bd En legger da på seg av det andre en får i seg, og ikke av den kalorifrie brusen. Trening øker forresten også matlysten. Endret 4. august 2014 av Maximillian Cohen 6
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 (endret) *slett* Endret 4. august 2014 av Maximillian Cohen 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Pepsi Max er lavkulturdrikke. Anonymous poster hash: 85922...ae1 8
McKibben Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 (endret) Hvor har du det ifra? Så klart er ikke pepsi max sunt, men det inneholder forsatt 0 kalorier, noe som ikke gir vektøkning uansett mengde. Et kjapt googlesøk vil gi deg flere kilder som støtter det jeg sier. Det finnes f.eks en undersøkelse gjort av University of Texas Health Science Center som beviser nettopp dette. En eller to bokser lett/kalorifri brus økte midjemålet med 500%. Forøvrig er det mye annet enn midjemål og vekta jeg ville bekymret meg for dersom jeg drakk lettbrus.. Endret 4. august 2014 av McKibben 1
lovedrug Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Jeg drikker pepsi max dagli og jeg er 58 cm rundt midja så det stemmer jo ikke helt da:P 6
outkast Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 (endret) Nei. Endret 14. september 2015 av outkast 5
Chizue Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Det stemmer. Men problemet er at det som har erstattet sukker i disse såkalte kalorifrie drikkene omdannes som sukker i kroppen, uten at jeg orker å gå så alt for mye innpå det. Poenget mitt er at dermed kan man også legge på seg av det, selv om det i utgangspunktet er kalorifritt. Nei, kroppen tror den får sukker i seg, pumper ut med insulin også får du sukker cravings etterpå.. Du blir ikke feit av Pepsi Max, men du kan få diabetes.. 2
McKibben Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Nei, kroppen tror den får sukker i seg, pumper ut med insulin også får du sukker cravings etterpå.. Du blir ikke feit av Pepsi Max, men du kan få diabetes.. Prøv med begge deler så er du på rett spor 1
Chizue Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Prøv med begge deler så er du på rett spor Selve pepsi maxen får deg ikke opp i vekt.... Men du kan føle deg mer sulten av den, dermed kan det hende du spiser mer enn om du hadde drukket 1 glass cola/pepsi. Derfor kan det jo hende at de som drikker mye pepsi max og spiser enda mer, går mer opp i vekt enn andre. La oss holde oss til tema nå 2
la Flaca Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Kanskje det har med alder/generasjon å gjøre? Mine klassekamerater fra ungdomsskole og vgs er ca 40 nå, og majoriteten av dem er kjempefine. Mange trener veldig mye og er rålekre. Var ikke mye fedme da vi var unge heller.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 1 er veldig overvektig, men han har vært det hele livet. Ellers et par som har fått litt "trivselskilo", ellers er resten i katergorien slank etter mitt syn. Anonymous poster hash: 48205...326
wintergirl Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Omtrent det samme hos meg. Og felles for dem er at de tilber Pepsi Max-guden.Anonymous poster hash: e1a17...6bd Jeg var helt hekta på pepsi max før. Elsket det faktisk, men plutselig en dag så mistet jeg fullstendig smaken for det. Smakte ordentlig kjemikalsk. Vet at sukkerfritt ikke er bra for en, men foretrekker cola light framfor pepsi max hvis jeg må velge sukkerfritt. Men du har rett. Vet om en som drikker 1,5-3 liter pepsi max hver dag. Hun har gått opp en del med tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå