AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Vi jobber begge til ca 6-7 hver dag, (bestemor henter i barnehagen). Dette er en litt ugrei situasjon siden dette jo ikke er bestemor sin jobb og hun blir sliten hun også stakkars... Jeg tenker at det neste skrittet nå må bli au pair eller at mannen kutter litt ned på sin jobb. Han derimot er helt imot au pari og vil at jeg skal kutte ned på min jobbing. Det er veldig vanskelig for mega jobbe mindre da jeg driver et ettpetsonsforetak og er helt avhengig av å jobbe lange dager. Hvorfor er det slik at det liksom forventes at det er kvinnen som skal ofre sin karriere??? Blir så forbanna altså! Anonymous poster hash: e3e66...069 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Dere får kutte ned på jobbinga begge to. Anonymous poster hash: ffbdb...cc1 23
Gjest Violetta Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Det er jo helt vanlig å jobbe slik dere gjør. Kan dere ikke bytte på å hente og bringe? Må dere begynne og slutte på jobb til samme tid? 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Det er jo helt vanlig å jobbe slik dere gjør. Kan dere ikke bytte på å hente og bringe? Må dere begynne og slutte på jobb til samme tid? Nei vi slutter ikke helt likt, men vi har begge vondt for å gå hjem før 6.... Det virker som han rar det for gitt at det er meg som skal kutte ned... TSAnonymous poster hash: e3e66...069 1
Gjest Coolaid Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor krangler dere ikke om å få være mer sammen med barnet ?
Gjest Phoenix Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor krangler dere ikke om å få være mer sammen med barnet ? Litt det som jeg tenkte på også. Om de jobber til 6-7 per dag så ser jo ungen nesten ikke foreldrene sine. 6
Gjest bustyvel Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Har du ikke mulighet for å jobbe noe hjemmefra f.eks.? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor få barn når dere ikke har tid til den stakkars ungen? Snakk om å prioritere. Anonymous poster hash: cd5ee...510 39
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Stakkars barn. Anonymous poster hash: 5bfe4...6b0 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor få barn når dere ikke har tid til den stakkars ungen? Snakk om å prioritere.Anonymous poster hash: cd5ee...510 Barnet lider jo ingen nød, det har alt det trenger og masse kjærlighet. Det er ingen motsetning mellom å være gode foreldre og jobbe lange dager. TSAnonymous poster hash: e3e66...069 3
skruf Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Jeg fatter ikke helt hvorfor noen av dere valgte å få barn. Å ikke ha lyst til å dra hjem fra jobb før etter kl 18 sier litt om prioriteringene deres. Det er dere som har fått barn, ikke barnet sin bestemor. Bestemoren er ferdig med småbarnsfasen og skal nå få nyte å være nettopp bestemor og ikke småbarnsmor igjen. Forslag: Del året opp i to, den ene perioden slutter han tidligere og henter i barnehagen, og den andre perioden er det din tur. 17
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Hva jobber dere med? Anonymous poster hash: 00380...54f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Nei vi slutter ikke helt likt, men vi har begge vondt for å gå hjem før 6.... TSAnonymous poster hash: e3e66...069 ?? Dere har et lite barn hjemme, men synes det er vanskelig å komme dere hjem? Anonymous poster hash: 788ec...fc7 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Barnet lider jo ingen nød, det har alt det trenger og masse kjærlighet. Det er ingen motsetning mellom å være gode foreldre og jobbe lange dager. TSAnonymous poster hash: e3e66...069 For å være foreldre betyr det også at man faktisk må være tilstede i sitt barns oppvekst Anonymous poster hash: cd970...320 22
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Jeg fatter ikke helt hvorfor noen av dere valgte å få barn. Å ikke ha lyst til å dra hjem fra jobb før etter kl 18 sier litt om prioriteringene deres. Det er dere som har fått barn, ikke barnet sin bestemor. Bestemoren er ferdig med småbarnsfasen og skal nå få nyte å være nettopp bestemor og ikke småbarnsmor igjen. Forslag: Del året opp i to, den ene perioden slutter han tidligere og henter i barnehagen, og den andre perioden er det din tur. Dette er jeg enig i , derfor er "bestemorløsningen" ikke en god løsning i lengden, jeg forslår da au pair, men dette er mannen min helt imot (av en eller annen grunn) men likevel vil ikke HAN kutte ned på sin jobb og tar det som en selvfølge at jeg skal kutte ned. Det er uaktuelt for meg å kutte ned, da må jeg legge ned hele greia... TS Anonymous poster hash: e3e66...069 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 For å være foreldre betyr det også at man faktisk må være tilstede i sitt barns oppvekst Anonymous poster hash: cd970...320 Jeg driver mitt eget firma og han er partner i et internasjonalt selskap... TS Anonymous poster hash: e3e66...069
Gjest Magdalene Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Dette er jeg enig i , derfor er "bestemorløsningen" ikke en god løsning i lengden, jeg forslår da au pair, men dette er mannen min helt imot (av en eller annen grunn) men likevel vil ikke HAN kutte ned på sin jobb og tar det som en selvfølge at jeg skal kutte ned. Det er uaktuelt for meg å kutte ned, da må jeg legge ned hele greia... TSAnonymous poster hash: e3e66...069 Men hvorfor ikke fra hjem tidligere (16-tiden), og heller jobbe videre etter at barnet har lagt seg? Det er veldig vanlig å gjøre det slik. 9
Gjest Sprettballen Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Det er selvsagt litt sent å spørre om hvorfor dere ikke diskuterte dette før dere fikk barn, for nå står dere der og må finne en løsning. Men begge må kompromisse her. Kan den ene begynne tidligere, og slutte tidligere på dagen, mens den andre begynner senere, og avslutter senere på dagen? Har noen av dere mulighet for hjemmekontor, og kan ta deler av jobben på kveldstid etter at barnet har lagt seg? 6
Pinkee Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 Ta annenhver dag, eller uke. Så kan den som har sluttet tidlig for å hente barnet, gå tilbake på jobb igjen når den andre kommer, etter 18.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Men hvorfor ikke fra hjem tidligere (16-tiden), og heller jobbe videre etter at barnet har lagt seg? Det er veldig vanlig å gjøre det slik. Nei, vi jobber en del hjemmefra på kveldene uansett, kan ikke gå enda tidligere enn det vi gjør nå... TS Anonymous poster hash: e3e66...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå