Gå til innhold

Kalorier kanelte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det kalorier i kanelte? Har fått helt dilla på kokt vann med sukrin og kanel.

Anonymous poster hash: c5285...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klarer du ikke selv å beregne hvor mange kalorier det er i sukrin, kanel eller vann?

Anonymous poster hash: a00c1...e31
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahahah æsj? Er det virkelig godt?
Jaja, hver sin smak. Håper ikke det er det eneste du har hatt idag.
Og jeg regner med at kanel har noen kalorier.. Har gått ned i vekt uten å tenke over kanel hvertfall. Kanel får jo OPP forbrenningen.
Så tror vi sier 0 kcl.

Anonymous poster hash: e955f...bc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet jo at det ikke er kalorier i vann og sukrin, er kanelen jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La meg spørre på en annen måte. Hvor mange kalorier er det i bark?

Tror nesten det er like greit at du slutter å puste. Jeg er helt sikker på at det er kalorier i lufta også.

Anonymous poster hash: dd72d...5e0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet jo at det ikke er kalorier i vann og sukrin, er kanelen jeg tenker på.

Ja, og det er kanelen jeg snakker om. Les hva jeg har skrevet en gang til, du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, og det er kanelen jeg snakker om. Les hva jeg har skrevet en gang til, du.

Det er så lite at du ikke trenger å rekne det med en gang. 100 g kanel inneholder 261 kalorier. En ts er ca 3 gram. Da kan du rekne ut selv. :P

Anonymous poster hash: 19dca...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er det kalorier i kanelte? Har fått helt dilla på kokt vann med sukrin og kanel.

Lider du av anoreksi? Dette er et hysterisk innlegg. Redd for å legge på deg om du strør litt kanel i vannet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men husk at kanel kan være helseskadelig i store mengder... (google kan fortelle mer ;) )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lider du av anoreksi? Dette er et hysterisk innlegg. Redd for å legge på deg om du strør litt kanel i vannet.

Jeg er ikke TS, men jeg dreiv å drakk mye te da jeg slanket meg. Husker ikke helt hvilken det var, men sånn teppse. Tenkte at te var da ingenting å føre opp på kalorilista (samme med svart kaffi). Fikk sjokk da jeg en gang scannet teen i lifesumappen og fant ut at en kopp inneholdt 40kalorier!! 😱😱😱

Anonymous poster hash: 78f9f...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke TS, men jeg dreiv å drakk mye te da jeg slanket meg. Husker ikke helt hvilken det var, men sånn teppse. Tenkte at te var da ingenting å føre opp på kalorilista (samme med svart kaffi). Fikk sjokk da jeg en gang scannet teen i lifesumappen og fant ut at en kopp inneholdt 40kalorier!! 😱😱😱

Mange teposer inneholder sukker fordi "det fremmer smaken". Men gidder de å putte det på ingredienslista? Nei, som regel ikke. Men det er bare å åpne opp en ny pose og se oppi. Ser du hvite korn oppi, så er det nok sukker.

Litt off topic, men husk at kanel kan være helseskadelig i store mengder... (google kan fortelle mer ;) )

Ikke all kanel. Cassiakanel inneholder mye giftstoffer, men ikke ceylonkanel. Kanelen du får kjøpt i dagligvareforretninger i Norge er cassiakanel. Jeg har kjøpt ceylonkanel fra iherb. :) Både pulver og kanelstenger.

Anonymous poster hash: 5a3c4...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg er ikke TS, men jeg dreiv å drakk mye te da jeg slanket meg. Husker ikke helt hvilken det var, men sånn teppse. Tenkte at te var da ingenting å føre opp på kalorilista (samme med svart kaffi). Fikk sjokk da jeg en gang scannet teen i lifesumappen og fant ut at en kopp inneholdt 40kalorier!!

:hakeslepp: 40 kalorier!!!!!! :bond:

Ærlig talt, om du drikker en kopp eller to med te om dagen, har absolutt ingenting å si. Og når en lurer på kaloriinnhold i kanel, har man et forstyrret forhold til mat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:hakeslepp: 40 kalorier!!!!!! :bond:

Ærlig talt, om du drikker en kopp eller to med te om dagen, har absolutt ingenting å si. Og når en lurer på kaloriinnhold i kanel, har man et forstyrret forhold til mat.

En kopp eller to, nei!

Men jeg drakk myye te, kansje 10kopper. Å da er man pluttselig oppe i 400ekstra kalorier, sant?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Whitestripes

En kopp eller to, nei!

Men jeg drakk myye te, kansje 10kopper. Å da er man pluttselig oppe i 400ekstra kalorier, sant?

Det er jo helt unødvendig å drikke 10 kopper te. Begrens deg, så er det ikke noe å tenke på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketchupjenta

Hva 40 kalorier? Det har jo faktisk litt og si om du går på en diett og drikker 3 kopper til dagen... Hvilke tetyper er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva 40 kalorier? Det har jo faktisk litt og si om du går på en diett og drikker 3 kopper til dagen... Hvilke tetyper er det snakk om?

Denne😊

post-37809-0-75442700-1407244124_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketchupjenta

Denne

Vet du noe om pukka sine grønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne

Fra nettsiden til Twinings:

Tea without milk or sugar contains negligible fat or calories. The truth is there’s not very much in a cup of tea: just bags of fresh-leaf flavour.
(...)
Twinings infusions contain few calories. Typically a serving contains 16 kj / 4 kcal. The calories are present due to the naturally occurring sugars found in the fruit pieces we use - we do not add any sugar or sweeteners at any time.

http://www.twinings.com/int/l2c_tea_and_wellbeing_calories.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra nettsiden til Twinings:

Tea without milk or sugar contains negligible fat or calories. The truth is theres not very much in a cup of tea: just bags of fresh-leaf flavour.

(...)

Twinings infusions contain few calories. Typically a serving contains 16 kj / 4 kcal. The calories are present due to the naturally occurring sugars found in the fruit pieces we use - we do not add any sugar or sweeteners at any time.

http://www.twinings.com/int/l2c_tea_and_wellbeing_calories.php

Mulig det. Var lifesum appen som sa 40kcal. 😊

Men Twinings vet vel best👍 takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...