Gå til innhold

Hvordan få god lukt i klesskapet?

Sørensen

Anbefalte innlegg

Jeg oppbevarer klærne mine i skapet på soverommet, og det er til tider ganske så fullt :hakeslepp:, uten at jeg vet hvorfor selvfølgelig!

Opplever til stadighet at når klærne blir liggende en liten stund, så setter det seg litt sånn "tett" lukt i dem, akkurat som om de har ligget i skapet lenge! Dette er klær jeg bruker i det daglige, så de blir ikke akkurat liggende så lenge av gangen.

Så da spør jeg: er det noen som har forslag til hvordan jeg skal få en bedre lukt i skapet? "Gammeldagse" potpourri-poser tror jeg ikke har noe for seg, men prøver gjerne om noen har nye ideer på dette :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker mormor puttet såpestykker som luktet godt i skuffene.

La ett tynt lag tørkepapir rundt, og mellom klærne eller i kantene.

Kanskje det kan fungere for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk myske, tørk, heng det i klesskapet i en stoffpose. Fantastisk frisk lukt av nyklipt plen og sommerskog. Lukten forsvinner omtrent aldri.

galium_odoratum.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Alt skal prøves :-)

Sett et vanilje duftlys (ikke tenn på det!!!) fra Ikea el.l eller med annen lukt i skapet. Jeg hadde duftlys i en skuff, og alt innholdet i skuffen dufter vanilje etterpå :)

Anonymous poster hash: 2e631...eeb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Plukk myske, tørk, heng det i klesskapet i en stoffpose. Fantastisk frisk lukt av nyklipt plen og sommerskog. Lukten forsvinner omtrent aldri.

galium_odoratum.jpg

Hvor vokser dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes gammeldagse duftposer med f.eks. lavendel funker greit, jeg. Jeg har en eldgammel lavendelpose i skapet mitt, den er sikkert 10 år gammel, men dufter enda godt. Antar det kan være greit å la skapdørene stå åpne og lufte litt iblant også.

Anonymous poster hash: 4798e...191
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vokser dette? Anonymous poster hash: 2e631...eeb

På skyggefulle, fuktige plasser i skogen, gjerne innimellom jungelaktig ung løvskog. Fantastisk lukt, men duger også til å lage saft og godteri osv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett et vanilje duftlys (ikke tenn på det!!!) fra Ikea el.l eller med annen lukt i skapet. Jeg hadde duftlys i en skuff, og alt innholdet i skuffen dufter vanilje etterpå :)Anonymous poster hash: 2e631...eeb

Det har jeg gjort før også, og det lukter så så godt :)

Hadde helt glemt det...

Får ikke den gode lukten i klærne med parfymefritt vaskemiddel, men nå skal klærne mine lukte godt også uten at det gir meg kløe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På skyggefulle, fuktige plasser i skogen, gjerne innimellom jungelaktig ung løvskog. Fantastisk lukt, men duger også til å lage saft og godteri osv.

Takk for tips! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...