Gå til innhold

Måltider og tidspunkt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere bestemte tidspunkt på dagen dere pleier å spise? Eller spiser dere når det faller dere inn/sulten kjennes?

Har lenge hatt problemer med at jeg lager regler for meg selv, som f.eks. at "i dag skal jeg spise frokost kl. 08, lunsj kl 12, mellommåltid kl 15, middag kl 18, kveldsmat kl 22." Selv om dette sikkert fungerer for noen, føler jeg meg på en måte litt fanget når jeg har det slik, og det er jo ofte at jeg ikke spiser når jeg egentlig er sulten, og spiser når jeg ikke er sulten, bare for å følge systemet jeg har satt opp for meg selv inni hodet mitt.

Er det normalt å vite hvilke tidspunkt man skal spise om dagen? Dere synes sikkert at jeg bare kan la være å lage slike regler for meg selv, men det er lettere sagt enn gjort. Har prøvd kjempelenge, men en vane er en vane, og jeg klarer ikke å styrke tankene mine :(

Hilsen jente 20 år.

Anonymous poster hash: 90470...f7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg planlegger aldri hvilke tidspunkt jeg skal spise. Spiser når det faller meg inn, altså når jeg er sulten, eller jeg ser/kjøper noe jeg fikk lyst på akkurat der og da. Men i kombinasjon med trening, passer jeg på å spise så og så lenge før. I tillegg er jeg ganske nøye med å ikke la det gå for lenge mellom måltidene, men noen håndfaste regler lager jeg meg ikke :)

Skrevet

jeg spiser hver 4 time. etter 3,5 timer kommer sultfølelsen...jeg er som ei klokke sånn sett ;)

Gjest Runforit
Skrevet

Spiser til faste tider, men det er fordi det er da jeg har mulighet å spise. Frokost 06.00, lunsj mellom 11-12.30, mellommåltid ca.15.00, middag 17-19 og kvelds ca. 21.00(om ikke middagen blir sen)

Skrevet (endret)

Jeg spiser stort sett fem måltider om dagen, disse inntar jeg når jeg har lyst/tid.

(Rettet skrivefeil)

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Spiser som regel til ganske faste tider, fordi det faller seg naturlig.

Frokost 06.30

Lunsj 12.00

Middag 17.00 (i helgene spiser jeg senere - 19-20-tiden)

Anonymous poster hash: 1a5a6...6f3
AnonymBruker
Skrevet

Frokost

07.00

Lunsj

11.30

Middag

16.00

Anonymous poster hash: cfc0a...7c5

Skrevet

Jeg har ca. faste tider når jeg er på jobb/skole.

Frokost: mellom 7.00-8.30, kommer an på om det er jobb eller skole

Lunsj: ca 12

Middag: ca 16

Kvelds: ca 21

Skrevet (endret)

Spiser også til ganske faste tider. Frokost alltid rundt 6.30. Lunsj kl 11 - 12, lite mellom måltid ca i 16 tiden, og middag rundt 18 - 19.

Er nesten alltid sulten til hvert måltid. Men hvis ikke jeg er sulten utsetter jeg det litt, eller spiser mindre.

Endret av Berit
Skrevet

Jeg spiser frokost ganske kort tid etter at jeg står opp (kan variere mellom kl 5.30 og 9.00). Tidlig morgen betyr jobb/forelesning, og da spiser jeg lunsj rundt 11-12 (når jeg har tid og er sulten). Dager uten jobb/forelesning trener jeg som regel, og spiser etter det (kl 12-14). Middag har vi alltid kl 17-18, det er da det passer best. Spiser sjelden etter middag.

Skrevet

Planlegger det sjelden. Frokost blir etter jeg har ordnet meg om morgenen, lunsj når jeg blir sulten igjen, blir jeg litt sulten før jeg planlegger å lage middag så spiser jeg noe lite, middag blir når jeg føler for det, og kveldsmat er det ikke alltid jeg spiser.

Virker utrolig tungvindt å ha sånne "regler" for seg selv, prøv å bryt dem, hva kan gå galt? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser når jeg blir sulten. Eneste jeg prøver å planlegge litt er middagen, for hvis jeg skal lage noe som tar mer enn et kvarter må jeg nødvendigvis begynne å produsere mat før jeg er så sulten at jeg holder på å krepere. Faste måltider kan sikkert være lurt om man har et eller annet problem med matinntaket, f.eks. forsøkte jeg å spise hver tredje time da jeg jobbet med å legge på meg litt. Nå når jeg er fornøyd, så spiser jeg bare når kroppen sier fra.

Anonymous poster hash: 4026f...0dd
  • Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Frokost kl 6.15

Lunch lk 11.00

Middag kl 16.30

Snack kl 20 (ofte sløyfes)

Skrevet

Jeg bor alene og har ingen andre å tenke på, så med mindre jeg skal hjem på middag hos mine foreldre spiser jeg når jeg er sulten/gidder. Frokosten blir intatt omtrent rett etter jeg har stått opp, men dette kan variere fra 04.20 til 12.00 spørs på jobb og skole.

Skrevet

Tror kanskje du bare må øve deg på å være slem og bryte reglene. Spesielt hvis du er skikkelig sulten. TVING deg selv til å spise med en gang i stedet for å vente.

Selv spiser jeg aldri til samme tid og heller ikke likt antall måltider hver dag (jobber heller ikke 8-16 da). Er slank og fresh likevel. Spiser kun når jeg er sulten.

Skrevet

Spiser frokost når jeg står opp, lunsj 3-4 timer senere, middag rundt 19, og kvelds rundt 22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser til faste tider i hverdagen for å sørge for at jeg får spist nok :)

Frokost: 7.30

Lunsj: 11.30

Mellommåltid: 14.00

Middag: 16.30

Mellommåltid/etter trening: 19.30-tiden

Kveldsmat: 22.00

Anonymous poster hash: 059a2...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...