Gå til innhold

Hva er det med dem?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det jeg ikke skjønner?

For det første: Jeg har opplevd store svik fra folk som har stått meg nær, og derfor er ikke nye forhold så lett for meg. Men jeg gjør alltid mitt beste, jeg er rettferdig og de fleste menn synes jeg er en kul og bra dame.

Før, når et forhold ikke funket, snakket jeg og fyren med hverandre og hadde en helt grei tone. De alle hadde forståelse for at jeg ville men ikke fikk det til, og tok ansvar hvis det var noe de hadde gjort feil, akkurat som jeg tok ansvar for det jeg sleit med. Det var så enkelt, og aldri noe hard feelings. Det kunne også være vi bare fant ut at vi ikke passet sammen.

De siste forholdene har endt helt annerledes, noe jeg føler er skikkelig ubehagelig! De blir kalde og kjipe. Jeg gidder ikke gjøre noe nummer ut av hva de selv kunne ha gjort annerledes i forholdet for at det skulle funke, og ikke har de spurt heller, så noen ganger har jeg bare tatt på meg skylden og ønsket dem lykke til videre.

Er det egoet deres som har blitt såret, eller er det PUA-ignoreringsmetoden de kjører for å få meg tilbake?

Er det vanlig å ikke snakke sammen og gi uttrykk for at man vil den andre skal få et fint liv videre? Det føles så uferdig og unaturlig, å gjøre det slutt på den måten.

Anonymous poster hash: 1fd01...64f
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva har deres begrunnelser vert, og hva er dine?

AnonymBruker
Skrevet

Hva har deres begrunnelser vert, og hva er dine?

Begrunnelser for hva?

Jeg har aldri fått noen begrunnelse for at de er kalde og kjipe i etterkant. De vil ikke svare på det.

Anonymous poster hash: 94937...25f

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å ikke snakke sammen og gi uttrykk for at man vil den andre skal få et fint liv videre?

Majoriteten av brudd er ganske konsise og enkle uten noe mer til det. Noen ender ting vennskapelig, andre bare kutter tvert av. Ved et brudd bryr man seg jo ikke så mye om vedkommende mer og dersom man ikke vil gi det en ny sjanse er det egentlig ingen grunn til å utbrodere sine årsaker.

Jeg tviler på at de faktisk jobber for å få deg tilbake hvis de tar initiativ til bruddet.

Anonymous poster hash: b5b38...23a
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer kontakt etter et brudd er normen. Du kan gjerne se det som "kaldt" men i det store og hele er det som regel det beste for begge parter.

Du trenger ikke "påta deg skyld" og ikke han heller. Det er som det er, og bare å gå videre.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Begrunnelser for hva?

Jeg har aldri fått noen begrunnelse for at de er kalde og kjipe i etterkant. De vil ikke svare på det.

Du skriver jo at du har påtatt deg skylden.

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å ikke snakke sammen og gi uttrykk for at man vil den andre skal få et fint liv videre?

Majoriteten av brudd er ganske konsise og enkle uten noe mer til det. Noen ender ting vennskapelig, andre bare kutter tvert av. Ved et brudd bryr man seg jo ikke så mye om vedkommende mer og dersom man ikke vil gi det en ny sjanse er det egentlig ingen grunn til å utbrodere sine årsaker.

Jeg tviler på at de faktisk jobber for å få deg tilbake hvis de tar initiativ til bruddet.

Det har ikke vært de som har tatt initiativ til det.

Det er det jeg heller ikke skjønner. "Ved et brudd bryr man seg ikke så mye om vedkommende mer". Som om en person har verdi kun når han eller hun er ens kjæreste? Jeg har brydd meg om mine ekskjærester uansett, og de (unntatt de siste) har da brydd seg om meg også. Bare fordi man ikke passer sammen, eller får det til å fungere, så blir man da ikke verdiløs i den andres øyne. Det er ikke snakk om å være venner heller, men å vise den andre at den betyr noe.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer kontakt etter et brudd er normen. Du kan gjerne se det som "kaldt" men i det store og hele er det som regel det beste for begge parter.

Du trenger ikke "påta deg skyld" og ikke han heller. Det er som det er, og bare å gå videre.

Kanskje jeg er utydelig. Jeg er vant til at det er en brudd FASE, hvor man får sjansen til å si noen hyggelige ord til hverandre. Ikke bare en sms med "det er slutt", og så ikke noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo at du har påtatt deg skylden.

Ja for at jeg ikke har hatt det godt i forholdet. Selv når årsaken har vært at han foreksempel ikke prioriterer meg, eller drikker alt for mye.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kanskje jeg er utydelig. Jeg er vant til at det er en brudd FASE, hvor man får sjansen til å si noen hyggelige ord til hverandre. Ikke bare en sms med "det er slutt", og så ikke noe mer.

SMS og ikke noe mer er drøyt. Dog, mitt "største" brudd foregikk omtrent slik;

Jeg: Du vil ikke dette er?

Hun; Rister på hodet

Jeg: Ok

Det var det.

AnonymBruker
Skrevet

SMS og ikke noe mer er drøyt.

Ja, det er det jeg mener, og jeg skjønner ikke hvorfor?

Når jeg til og med tar på meg skylden uten å kritisere dem, hvorfor være så kald. Er virkelig ikke vant til at det foregår på den måten. Og dette er sånne som har utbrodert om hvor bra menn de er og at jeg trygt kan stole på dem.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på graden av investering. Er forskjell på et ekteskap eller et samboerskap der man er involvert i hverandres liv, kjenner hverandres familie og venner osv. og å ha datet noen uker.

AnonymBruker
Skrevet

Og dette er sånne som har utbrodert om hvor bra menn de er og at jeg trygt kan stole på dem.

Handling, ikke ord. De som er gode mennesker trenger ikke snakke om det hele tiden. Mennesker beviser at de er til å stole på, ord betyr ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på graden av investering. Er forskjell på et ekteskap eller et samboerskap der man er involvert i hverandres liv, kjenner hverandres familie og venner osv. og å ha datet noen uker.

Når man har sovet i samme seng hver natt i flere måneder, og de har erklært både det ene og det andre, så har det gått langt nok til at det stikker veldig når de gjør det på den måten. Etter noen uker hadde jeg ikke reagert, dog - jeg har aldri opplevd at noen har vært brutale etter noen uker. Det har enten blitt noe mer, eller dabbet av naturlig.

AnonymBruker
Skrevet

Handling, ikke ord. De som er gode mennesker trenger ikke snakke om det hele tiden. Mennesker beviser at de er til å stole på, ord betyr ingenting.

Vel da vil jeg si at jeg synes sånn kaldhet i ettertid beviser at de ikke er så veldig gode. Synd man først ser det når det er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...