Gjest hmm Skrevet 29. juni 2004 #1 Skrevet 29. juni 2004 noen som vet hvorfor salgene starter så tidlig? kommer det inn nye sett med sommerklær eller er det høstklærne som kommer allerede nå? litt tidlig for salg syns nå jeg
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #2 Skrevet 29. juni 2004 Har vært salg på denne tiden i mange år.
Gjest Lea Skrevet 29. juni 2004 #3 Skrevet 29. juni 2004 Grunnen til at de begynner med salg tidlig på sommeren er ofte at leverandørene prøver å tømme lagrene sine for vår og sommervarer. Da får butikkene gjerne lavere pris, noe som betyr at prisene settes ned. Det koster en del penger å ha varer på lager. Og her i landet er sommeren kort. Særlig klær settes ned på denne tiden av året, slik at lagrene er tomme til høsten.
Gjest hmm Skrevet 29. juni 2004 #4 Skrevet 29. juni 2004 Grunnen til at de begynner med salg tidlig på sommeren er ofte at leverandørene prøver å tømme lagrene sine for vår og sommervarer. Da får butikkene gjerne lavere pris, noe som betyr at prisene settes ned. Det koster en del penger å ha varer på lager. Og her i landet er sommeren kort. Særlig klær settes ned på denne tiden av året, slik at lagrene er tomme til høsten. Så det vil si at det ikke kommer inn flere sommerklær når sommersalget er slutt?? :cry:
Dru Skrevet 29. juni 2004 #5 Skrevet 29. juni 2004 Har ikke det noe med utbetaling av skattepenger og slikt også? Trodde det, jeg... (Altså, i tillegg til det andre dere sier.)
Eliza Doalot Skrevet 30. juni 2004 #6 Skrevet 30. juni 2004 Det er høstklærne som kommer! Var på shopping for noen dager siden, og der spurte jeg eksepeditøren. Det var ingen tvil; ullgenserene er i anmasj!! :veldigsur:
Gjest Lea Skrevet 30. juni 2004 #7 Skrevet 30. juni 2004 Det kan nok komme litt flere sommerklær også. Som sagt selger leverandørene ut det som er på lager og dette kommer i butikkene nå. Deretter følger høstklærne.
Malou Skrevet 30. juni 2004 #8 Skrevet 30. juni 2004 Irriterende er det i allefall for jeg liker å kjøpe sommerklær om sommeren og høstklær om høsten! Og som oftest finner jeg ingen ting når det er salg og utplukket sortiment. Jennifer
Gjest Lea Skrevet 30. juni 2004 #9 Skrevet 30. juni 2004 Men sånn kommer det nok til å være her i landet. Om butikken tar inn sommertøy i juli, så er det ikke sikkert at de får solgt ut før høsten og blir derfor sittende med masse sommervarer på lager. Er det ikke bedre i pannekakelandet heller? Tenkte kanskje at sommeren var litt lengre der, jeg?
missfidget Skrevet 30. juni 2004 #10 Skrevet 30. juni 2004 Nei, jeg er helt enig. Jeg føler at det er noe galt hvis jeg kjøper sommerklær før det er sommer. Synes ikke det er kjekt å ha ny klær liggende i skapet for en måned! Og nå ser jeg noen plasser har begynt med ull genser!
Gjest Elenath Skrevet 30. juni 2004 #11 Skrevet 30. juni 2004 Vi har foreløpig bare satt ned vårvarer, sommervarene blir ikke satt ned før senere. Tror dette gjelder flere. Får fortsatt påfyll av sommervarer + at det kommer masse tøffe topper utover høsten også. Det eneste som slutter og komme veldig snart er vel capri, shorts, bikini og singletter tenker jeg.
Gjest Coral Skrevet 1. juli 2004 #12 Skrevet 1. juli 2004 Gikk å så litt i butikkene her for noen dager siden. Flere butikker hadde omtrent alt sommertøy til 50%. Og så at høstklær var begynt å komme inn flere steder også. Syns liksom ikke sommeren har startet skikkelig ennå jeg..
Malou Skrevet 1. juli 2004 #13 Skrevet 1. juli 2004 Er det ikke bedre i pannekakelandet heller? Tenkte kanskje at sommeren var litt lengre der' date=' jeg?[/quote'] Tror ikke det er så store forskjellen. Sommeren er vel heller ikke særlig mye lengre her i Danmark, det er nok heller kanskje våren som kommer litt tidligere og høsten som varer halve vinteren.. Jennifer
Elze Skrevet 1. juli 2004 #14 Skrevet 1. juli 2004 Får fortsatt påfyll av sommervarer + at det kommer masse tøffe topper utover høsten også. Det eneste som slutter og komme veldig snart er vel capri' date=' shorts, bikini og singletter tenker jeg.[/quote'] For meg er det dette som er sommervarer? Skal ikke på ferie før i slutten av august, og har lyst til å kjøpe nye sommerklær til da, men må tydeligvis forte meg skjønner jeg!
Musemor Skrevet 1. juli 2004 #15 Skrevet 1. juli 2004 Grunnen er at det har vært kaldt i vår/sommer og butikkene må få ut varene før høstklærne kommer. Dessuten passer det fint å starte salget når folk får ferie/skattepengene, litt taktisk sett
Gjest GreenSky Skrevet 2. juli 2004 #16 Skrevet 2. juli 2004 Det er pga konkurransen butikkene i mellom, de blir tvunget til å starte salget tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå