Gå til innhold

Halsbetennelse, tilbakefall og antibiotika som ikke virker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er på 2. kur grunnet streptokokker. Problemet er bare at det bare er noen dager igjen av kuren og jeg er ikke tipp topp. Ikke veldig syk, men føler jeg har noe i halsen og dotter i ørene samt litt slapp. Noen som vet om jeg ikke har nytte av kuren eller om det er noe annet? Aldri opplevd å måtte ta en kur til. Jeg var bitte litt dårligere når jeg begynte og alle symptomer forsvant før de kom tilbake igjen. Det blir ikke bedre heller motsatt etter at symptoene kom tilbake. Men ikke så sår i halsen altså. Veldig frustrerende dette her og jeg har bare hatt halsbetennelse en gang før.

Anonymous poster hash: 1fa49...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne. Har ikke tips dessverre. .. men føler meg ikke helt bra igjen etter en halsbetennelse selv. Lurte på om jeg skulle ringe legen igjen selv. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også hatt en streptokokkinfeksjon. Første antibiotikakur hjalp tilsynelatende. Ble dårlig igjen og fikk en hestekur. Hjalp tilsynelatende og ble dårlig igjen. Da stoppet legen med antibiotika og sa det fikk gå sin gang. Tok nesten et halvt år før jeg ble frisk. For hver gang jeg ble syk igjen så hadde jeg litt mindre vondt. Har aldri hatt halsbetennelse siden og det er over 15 år side.

Anonymous poster hash: a2afd...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke noe tips, og håper det løser seg for det snarlig ts.

Fikk bare tanker om fremtiden, den nære fremtid der antibiotika ikke nødvendigvis vil fingere lengre, mange mennesker er antibiotika-resistente, og bakteriene fornyer seg raskere enn hva legevistenskapen utvkler ny medisin. Skremmende tanke, at man i fretisen kan dø av en liten ifeksjon. Tek på det neste gang du skrubber opp kneet. Mer skal det ikke til å få en inferksjon i kroppen, som bare vil bre seg over tid, og ta livet av oss, for vi har ikke antibiotika som kan ta infeksjonen. Så lett døde folk for bare få tiår siden før antibiotikaen ble produsert for massene (og ikke bare for de rike) i 1940 årene.

Anonymous poster hash: 1472d...d25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Må innrømme at jeg får litt angst av å tenke på at kanskje ikke antibiotika vil være til nytte lenger. Og redd jeg blir kjempe dårlig når kuren er slutt. Var nemlig det når jeg starta på den første. Uff... nesten så jeg håper dette er noe annet, men er jo sikkert ikke det. Bør jeg ringe legen før jeg er ferdig tro? Eller vente å se? Har små barn i huset som jeg er redd for å smitte og slitsomt med alle forhåndsreglene også. Og har jeg forstått det riktig så skal man vel helst bruke antibiotika når det er streptokokker. Mest er jeg vel frustrert av ukevis med piller og hangling.

Anonymous poster hash: 1fa49...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten vanlig med runde kuler bak på tunga? Litt som en flatklemt ert men noe mindre. Oppdaget dem da jeg skulle se om mandlene var hovene. Så lurer på om det skal være sånn eller om det eventuelt er betennelse.

Endret av Bringebærgele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...