BlendaSensitive Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Har nå trent to mnd for å få opp styrke og komme i gang.Men, trener veldig mange øvelser, og det tar tid.... biceps, tricep, curl, leg press, low row, nedpress, skulder, bryst, planken,etc.Jeg vil rett og slett ha et mer effektivt program! Hatet knebøy og utfall, men innsett at jeg må ut av komfortsonen. Og kan ikke skylde på at jeg er for svak lengere heller!Lest en del på fitnessbloggen om gode øvelser. Men hvordan vite ha som kompletterer hverandre??- har som mål å gå ned i vekt- ikke redd for muskler (trener i dag 8-12 rep x 3)- gjerne ett program som kan trenes to dager på rad, eller separat. Er så ulikt når jeg har mulighet for trening, noen ganger to dager i rad andre ganger med dager i mellom. Men satset på minst to dager i uka, helst tre. (realistisk å få til). Kan jeg trene mer, er legger jeg kanskje inn annet som gruppetimer, yoga, core, etc.http://www.paleoliv.no/2012/12/09/jon-gjor-mindre-fa-mer/
Gjest Tassen10 Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Nesten uansett hva målet med treninga er, om det er å gå opp, eller ned i vekt. Om det er å bli sterkere, eller slankere. Så er starting strength det beste programmet å starte med.
Mariamoo Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Markløft Knebøy/utfall Planken Nedtrekk Benkpress Hipthrust Pushups
BlendaSensitive Skrevet 5. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2014 Takk for svar! Hvordan ser dette ut? Alle øvelser med 12 rep x 3set - chest (du vet den der man sitter og drar i tau mot brystet, har problemer med handledd så føler dette er mer skånsomt enn vanlig push up) - frivekter skulder (løft sideledes, og rett opp) - low row - nedpress - Knebøy, med pinne/stokk, mens jeg trener meg opp til å våge meg på vektstang - utfall, med vekter - goblins squat - hip thrust (so far uten vekter...) mageøvelser . Hvordan kan jeg kombinere overkropp og under kropp, så jeg ikke bare trener enten det ene eller det andre om jeg spiltter dette på to dager rett etter hverandre? Noe jeg bør endre?
Mariamoo Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Er du nybegynner kan du spare deg for splitt. En veeeldig informativ artikkel som jeg anbefaler deg å lese hele av http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Det er det også ferdig oppsatt treningsprogram
BlendaSensitive Skrevet 5. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2014 Hvor lenge regnes man som nybegynner...? Ah, så i artikkelen man regner 6 måneder trening med vekter som nybegynner. Hm...andre steder har jeg lest annet.. Mitt program er ganske likt som anbefalt i den artikkelen, foruten at jeg har md flere øvelser. Takk for råd.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Man er egentlig nybegynner innen trening så lenge man ikke har blitt merkbart sterkere. Høres sikkert veldig unyansert ut, men det er en sannhet i det. Det finnes folk som har trent på treningssenter i tre år uten å bli spesielt sterkere, og disse er faktisk nybegynnere fortsatt. Anonymous poster hash: 9e534...9c1 1
BlendaSensitive Skrevet 5. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2014 Man er egentlig nybegynner innen trening så lenge man ikke har blitt merkbart sterkere.Høres sikkert veldig unyansert ut, men det er en sannhet i det.Det finnes folk som har trent på treningssenter i tre år uten å bli spesielt sterkere, og disse er faktisk nybegynnere fortsatt.Anonymous poster hash: 9e534...9c1 Har jag også hørt!Jeg har på disse drøyt to månedene blitt merkbart sterkere. Selv om jeg ikke har gått ned i vekt, så ser man på kroppen at det er en annen sammensetning. Har trent styrke fra og til tidligere, så vet min kropp reagerer positivt og kjapt på styrke.Kan til min fornøyelse se at jeg tar mer i vekter en enkelte jenter som trener hver dag, og SER super fit ut! :D
Gjest Ketchupjenta Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Har jag også hørt! Jeg har på disse drøyt to månedene blitt merkbart sterkere. Selv om jeg ikke har gått ned i vekt, så ser man på kroppen at det er en annen sammensetning. Har trent styrke fra og til tidligere, så vet min kropp reagerer positivt og kjapt på styrke. Kan til min fornøyelse se at jeg tar mer i vekter en enkelte jenter som trener hver dag, og SER super fit ut! :D Åååå heldig! Hvilken treningsplan har du tidligere følgt? Og var du tynn før du begynte eller hadde du litt å ta av?
Supraspinatus Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Nesten uansett hva målet med treninga er, om det er å gå opp, eller ned i vekt. Om det er å bli sterkere, eller slankere. Så er starting strength det beste programmet å starte med. Ja. Dette eller varianter av dette er absolutt det beste en nybegynner kan gjøre. Med dønn flat progresjon: Start med stangen og legg på ~5kg i uken på markløft, ~2,5kg i uken på knebøy, og benkpress/press 1 kg. Da får man rimelig mange økter med lette vekter der man kan trene teknikk. 1
BlendaSensitive Skrevet 5. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 5. august 2014 Åååå heldig! Hvilken treningsplan har du tidligere følgt? Og var du tynn før du begynte eller hadde du litt å ta av? Har ikke vært tynn siden jeg var 22, før min første graviditet. Gikk kraftig opp i vekt i mammapermisjonen, så trente jeg og gikk ned en del. Så gikk jeg opp igjen, spiste lavkarbo og gikk mye ned. Nå sykdom, stress, etc og nådd ny max vekt. Høy BMI. Selv om jeg har trent,og skjerpet kostholdet (telt både kalorier og karbohydrater) har jeg ikke gått særlig ned i vekt. Faktisk ikke noe! Men det positive er at jeg er sterkere, SER sunnere ut, orker mer i hverdagen. Så godt skjult under fett ligger noen muskler og venter på meg. Har jo ikke gått opp heller, så noe fett har forsvunnet og blitt erstattet av muskler. Jeg trente, inntill i dag, alt mulig! Minst mulig cardio, noe jeg hater, masse vekter. Både store og små muskelgrupper. Her et tidligere spørsmål fra meg, og hva jeg trente, det vil si bare deler av programmet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=846545
Gjest Ketchupjenta Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Har ikke vært tynn siden jeg var 22, før min første graviditet. Gikk kraftig opp i vekt i mammapermisjonen, så trente jeg og gikk ned en del. Så gikk jeg opp igjen, spiste lavkarbo og gikk mye ned. Nå sykdom, stress, etc og nådd ny max vekt. Høy BMI. Selv om jeg har trent,og skjerpet kostholdet (telt både kalorier og karbohydrater) har jeg ikke gått særlig ned i vekt. Faktisk ikke noe! Men det positive er at jeg er sterkere, SER sunnere ut, orker mer i hverdagen. Så godt skjult under fett ligger noen muskler og venter på meg. Har jo ikke gått opp heller, så noe fett har forsvunnet og blitt erstattet av muskler. Jeg trente, inntill i dag, alt mulig! Minst mulig cardio, noe jeg hater, masse vekter. Både store og små muskelgrupper. Her et tidligere spørsmål fra meg, og hva jeg trente, det vil si bare deler av programmet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=846545 Det virket veldig komplisert for meg, som ikke har peiling:) Har så lyst å bli tynnere og sterkere og fit, men må ha et ferdig treningsprogram for å begynne... En her på KG som ville hjelpe meg med det da, men vil finne et program fort!
BlendaSensitive Skrevet 5. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 5. august 2014 Er du nybegynner kan du spare deg for splitt. En veeeldig informativ artikkel som jeg anbefaler deg å lese hele avhttp://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Det er det også ferdig oppsatt treningsprogram Det virket veldig komplisert for meg, som ikke har peiling:) Har så lyst å bli tynnere og sterkere og fit, men må ha et ferdig treningsprogram for å begynne... En her på KG som ville hjelpe meg med det da, men vil finne et program fort! Se over, eller starting strength, finner flere linker på nettet om dette. Enkelt og følge, men anbefaler en PT time eller veiledning for rett teknikk. Her er en link: http://fitnessbloggen.no/starting-strength/
Gjest Ketchupjenta Skrevet 5. august 2014 #14 Skrevet 5. august 2014 Se over, eller starting strength, finner flere linker på nettet om dette. Enkelt og følge, men anbefaler en PT time eller veiledning for rett teknikk. Her er en link: http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ Takk skal du ha!
BlendaSensitive Skrevet 5. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 5. august 2014 Mitt opprinnelige program er avledet fra oppsett jeg fikk første gangen jeg begynte med styrketrening, men da med alle mulige øvelser jeg fikk både som nybegynner og senere... I dag har jeg har jeg gjort alle beinøvelser + mage, tror jeg kommer til å bli rimelig støl! Hvilket beviser at det er smart å trene store muskelgrupper, ikke enkeltøvelsene bare....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå