AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg er så lei av tørre brødskiver med pålegg på sammenpressa i en matboks. Har noen tips til sunne og varierte lunsjer? Er student, så er greit å spare litt på å ta med hjemmefra. Anonymous poster hash: e4eda...4fc
Gjest Wei Wei Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Noen ideer: salater, middagsrester, wraps, omelett, pizzasnurrer eller fylte horn (dette blir vel br;dmat og)...
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Når jeg vil gjøre det enkelt tar jeg med meg en stor avokado som jeg deler når jeg skal spise lunsj. Har salt og pepper på pluss et rundstykke til kanskje. Eller hva som helst annet som funker til avokado. Anonymous poster hash: 9ce3f...3a6
kaprifolen Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Jeg kjøpte meg en slik: http://www.handysize.no/produkter/drikkeflaske-termos-matboks---skole-trening--friluft/termo-matbokser--mat-termoser/termo-matboks-06-l-hvit.aspx Og vips! Kunne jeg ha med både gulrotsuppe med kyllingbiter, blomkålsuppe med spekeskinke, div salater med dressing, restene fra gårsdagens taco osv.... Holder varm mat varm, eller kjøl ned boksen for å holde kald mat fresh og avkjølt...
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Middagsrester er veldig greit hvis du har tilgang til mikro. Salater og wraps er også godt, og så kan du kanskje lage minipaier og minipizzaer som du fryser og tar ut kvelden før. Selv liker jeg godt strudel og kjøper filodeig eller butterdeig og fyller med spinat, gorgonzola og røkelaks. Andre typer fyll er også mulig. Istedenfor wraps kan du jo ha pannekaker. Om du får tak i bokhvetemel og har øl i røren istedenfor melk, så metter det veldig godt. Pannekakene land du fylle med nesten hva som helst. Jeg har til og med spist en stor porsjon Apfelstrudel til lunsj og følte meg super etterpå. Mange så rart på meg, men jeg lærte meg å spise søt lunsj av en østerriker jeg var sammen med før. Anonymous poster hash: 3ff05...c3d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Suppe er forresten også godt og sunt. Purer kokte grønnsaker med stavmikser, så har du supersunn, hjemmelaget suppe. Jeg lager suppen uten buljongterninger. Istedenfor lar seg løk og smør få svette litt i bunnen av kjelen i ti minutter og har i grønnsaker og dekker til med vann. En sellerirotbit, gulrotbit, et laubærblad og urter får koke med. Suppen kan du ha over på termos. Jeg synes det er godt med brød med ost eller lignende til. Anonymous poster hash: 3ff05...c3d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Rester er gull - stek opp store mengder grønnsaker og strimler av kjøtt, kylling, fisk og kok opp noen egg og ha i kjøleskapet. Ha nøtter og gulrøtter tilgjengelig som snacksalternativ. Oppskåret frukt, ostebiter, avokado etc. Anonymous poster hash: 73d9b...901
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Salater og wraps! Det er haugevis av varianter man kan lage også. Salater kan også være veldig mektig om man bare har det rette oppi Anonymous poster hash: 33b3e...a62
Antoinette Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Her går det i wraps om dagen. Alltid populært og man få brukt opp rester.
outkast Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Jeg kjøpte meg en slik: http://www.handysize.no/produkter/drikkeflaske-termos-matboks---skole-trening--friluft/termo-matbokser--mat-termoser/termo-matboks-06-l-hvit.aspx Og vips! Kunne jeg ha med både gulrotsuppe med kyllingbiter, blomkålsuppe med spekeskinke, div salater med dressing, restene fra gårsdagens taco osv.... Holder varm mat varm, eller kjøl ned boksen for å holde kald mat fresh og avkjølt... Mange tusen takk for flott tips til matboks! Så utrolig lekker og praktisk. Vet du om de selger den i andre butikker enn på nettet?
kaprifolen Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Tror noen sa de hadde dem på enklere liv? Skitt Fiske i Sandefjord har dem, enkelte glassmagasiner (design for evig eller tilbords?), men har dessverre ikke noe konkret tips til stor kjede...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå