AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg har et problem med moren min. Hun sier hun kan hjelpe meg med alt. Men sannheten er at hun er den siste jeg vil spørre dersom jeg har problemer. Det er jo ikke alt jeg vil snakke med moren min om. Hun spør og spør, graver og graver for å finne ut om det er noe. Jeg virker avvisende hver gang og da virker hun litt sur. Jeg sier at det ikke er noe, for det er jo ikke alltid det er noe. Hvordan skal jeg få slutt på dette? Et annet problem er at hun spør og graver om alt jeg gjør. Hvis jeg har vært hos en kompis så må hun spørre hva vi gjorde, hva vi pratet om, hva han gjør for tiden osv. Og hun tror alle kompisene mine er potensielle kjærester, selv om jeg avkrefter dette. Og hun snakker om disse kompisene til familien min, som om vi skulle hatt noe på gang. Jeg har prøvd å unngå å si hva jeg skal, slik jeg slipper spørsmål, men det funker ikke. Og slik som nå, når jeg skriver på pcen, så får jeg spørsmål som: "hva gjør du nå", "hvem snakker du med" osv...Jeg blir gal! Jeg vet at noen sikkert kommer til å skrive at jeg bør flytte ut, men det er uaktuelt dette året. Så jeg trenger virkelig andre tips! Jeg prøver å holde godt munn når hun spør spørsmål, men hun maser jo bare. Det er jo ikke alt jeg vil hun skal vite. Plis, hjelp! Anonymous poster hash: 5d6f6...13f
Gjest Coolaid Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Du må hevde deg i relasjonen til din mor. Og være ærlig. Si at det har du ikke noe med. Når hun ikke vil høre etter så er det viktig at du svarer det samme svaret om og om igjen. Når man gjentar det samme til kjedsommelighet vil hun etter hvert forstå at du er ganske bestemt. Det hjelper mot psykopater, det hjelper også mot moren din. Du er ikke ansvarlig for hennes følelser eller handlinger, eller at hun blir sur eller noe som helst. La henne bli det. Hun velger det selv.
Prestekragen Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Har en mor som er omtrent slik jeg også. Har bare begynt å fortelle mindre, og det er jo ting hun ikke vil jeg skal vite også, så da har jeg begynt å mase tilbake så hun skjønner tegninga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå