AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg dater en fyr og føler ting går veldig bra. Problemet er at jeg for tiden går på et hudprogram som gjør at huden min blir verre før den skal bli bedre.. Så jeg har en god del kviseutbrudd for tiden. Det meste kan sminkes over, men det syntes nok litt alikevel og det er vanskelig å holde sminken inntakt på natten når vi sover sammen.. (Ja, det er så ille at jeg føler jeg må sove med sminke). Nå er det så ille at jeg nesten føler jeg må avlyse neste date og kanskje stå over å se han på et par uker minst fordi jeg rett og slett skammer meg sånn over hvordan jeg ser ut og er redd han skal syntes det er veldig turnoff.. Samtidig har jeg jo ikke lyst til å avlyse:( Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: 54b0f...fc9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor kan ikke ts senke skuldrene og bringe litt humor inn i dette. Spør daten om han har lyst å klemme kviser. Sånn type spøk. Anonymous poster hash: 5aca6...b0b
Trygve81 Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 (endret) Som mann, mener jeg det er på sin plass å råde deg til ikke å sminke over kvisene dine. Dette er ikke bare min personlige mening, men også noe som dukker opp når damemagasiner og tilsvarende gjør undersøkelser blant menn over hva vi misliker mest som kvinner gjør. "For mye sminke" pleier å dukke høyt opp på slike lister over ting som er upopulære blant skandinaviske menn. Uten at jeg kjenner deg personlig, så vil jeg nok oppfatte deg som mer ærlig og ekte, dersom jeg kunne se at du ikke forsøkte å skjule kvisene dine. Du kan selvsagt sminke deg slik at huden din ser mindre dramatisk ut, det er imidlertid veldig udelikat med jenter som forsøker å sparkle bort kvisene sine med hudfargede kremer. Dessuten, dersom du synes at kviseutbruddet ditt er ille, er det relativt sannsynlig at han du dater har eller har hatt kviser som er mye verre enn de du sliter med nå. Det beste du kan gjøre er å fortelle ham at utbruddet ditt er på sitt verste nå og bare vil bli bedre (slik som du allerede har beskrevet her). For øvrig en dårlig ide å bruke sminke på kviser, fordi sminken vil blokkere porene og medvirke til at kvisene bare blir verre og varer lengre. Endret 4. august 2014 av Trygve81
Spoonejentaa Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Vanskelig situasjon! Jeg tror du bare må si det som det er, at du går gjennom en fase hvor det blir været før det blir bedre. Uansett om du har på sminke vil daten din se det, og jeg ville heller vært ærlig slik at jeg kunne slappet av og ikke bare tenkt på om han har lagt merke til det enda. Er han en grei gutt som er interessert i deg tror jeg ikke du trenger å bekymre deg! Alle har hatt kviser, han også. Lykke til :-)
ohdeergod Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Hvis han virkelig liker deg, vil han ikke bry seg om det.
lillsunshine Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 (endret) Som mann, mener jeg det er på sin plass å råde deg til ikke å sminke over kvisene dine. Dette er ikke bare min personlige mening, men også noe som dukker opp når damemagasiner og tilsvarende gjør undersøkelser blant menn over hva vi misliker mest som kvinner gjør. "For mye sminke" pleier å dukke høyt opp på slike lister over ting som er upopulære blant skandinaviske menn. Uten at jeg kjenner deg personlig, så vil jeg nok oppfatte deg som mer ærlig og ekte, dersom jeg kunne se at du ikke forsøkte å skjule kvisene dine. Du kan selvsagt sminke deg slik at huden din ser mindre dramatisk ut, det er imidlertid veldig udelikat med jenter som forsøker å sparkle bort kvisene sine med hudfargede kremer. Dessuten, dersom du synes at kviseutbruddet ditt er ille, er det relativt sannsynlig at han du dater har eller har hatt kviser som er mye verre enn de du sliter med nå. Det beste du kan gjøre er å fortelle ham at utbruddet ditt er på sitt verste nå og bare vil bli bedre (slik som du allerede har beskrevet her). For øvrig en dårlig ide å bruke sminke på kviser, fordi sminken vil blokkere porene og medvirke til at kvisene bare blir verre og varer lengre. Det er lett for deg å sitte å mene noe om akkurat dette, at vi virker mer ærlig om vi lar være å sminke oss over, men jeg tror ikke du forstår hvordan dette kan gå ut over selvfølelsen til en jente. Det hjelper faktisk litt å sminke over for sin egen del. Det ser iallfall mye bedre ut på avstand om ikke annet og kan øke selvfølelsen. Beklager å si det, men det er faktisk vanskelig å føle seg attraktiv med mye kviser. Jeg har slitt en del med uren hud i perioder og har brukt concealer og noen ganger hatt mye mineralsminke over (Mineralsminke tilstopper ikke porene og ser mer naturlig ut, i tilfelle du lurer). For min del har det handlet om å få en jevnere hudtone, der det kan ha vært røde arr, uten at det nødvendigvis er så synlig med mineralpudder på, og jeg kan faktisk føle meg mer normal. I sommer har jeg for første gang på lenge gått uten noe sminke i ansiktet over en lenger periode grunnet at hudtilstanden har forbedret seg og jeg omtrent ikke har hatt kviser. Det har vært helt fantastisk og har økt selvfølelsen min så mye og jeg har elsket å gått uten sminke. Hadde det alltid vært slik hadde jeg gladlig så og si aldri tildekket huden. Jeg har sjeldent gjort det for gøy.Men å ikke dekke det til på mest mulig måte når det er rødhet og tydelige kviser er veldig vanskelig å bli komfortabel med. Ts jeg vet at det er vanskelig og jeg har ikke en gang vært en de med verst utbrudd. Jeg forstår godt at du vurderer å avlyse. Dersom du føler det plager deg så mye, så ville jeg ha tatt det opp med han. Det er et veldig sårt tema, men jeg tror det kan hjelpe å fortelle han at du er gjennom en behandling som gjør at det er litt ille nå. Kanskje har han vært gjennom det samme og forstår det. Det går også ann å prøve å treffes en plass det ikke er så god belysning. Høres kanskje litt teit ut, men slikt blir jo mindre synlig i dårlig belysning. Så å sitte i en kinosal og se på film eller være hjemme med dårlig belysning har iallfall hjelpt meg utrolig på selvtilitten til tider. Endret 4. august 2014 av lillsunshine
Trygve81 Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 ... , men jeg tror ikke du forstår hvordan dette kan gå ut over selvfølelsen til en jente. Det hjelper faktisk litt å sminke over for sin egen del. Det ser iallfall mye bedre ut på avstand om ikke annet og kan øke selvfølelsen. Beklager å si det, men det er faktisk vanskelig å føle seg attraktiv med mye kviser. Det er flott å høre at du nesten ikke har kviser mer. Tro du meg, jeg tror nok jeg vet hvordan du har hatt det, selvom jeg ikke er kvinne selv. Da jeg var i tenårene hadde jeg selv så store problemer med kviser at jeg fikk tetracyclin-piller på resept. Jeg vet utmerket godt hvordan det er å ha mye kviser i ansiktet, og til forskjell fra dere jenter hadde jeg ikke tilgang på kosmetikk som kunne skjule dem. I mange år var mitt ansikt hovent, rødmusset og til dels blødende, inntil jeg altså begynte på en tetracyclin-kur som varte til jeg var omtrent 21. Men nok om meg. Jeg beklager veldig om jeg har uttrykket meg på en måte som kunne oppfattes som sårende eller krenkende, det var slett ikke meningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå