Gå til innhold

Barn født i 2012

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min begynte i barnehagen på denne tiden i fjord, da var hun 1 1/2 år. Det var kun hun og en gutt på minste avdelingen som var født i 2012, resten var født i 2011. Men det gikk kjempe fint, hun lekte godt med alle barna. Nå har 2011 barna byttet avdeling og nå begynner det mange barn som er født i 2012, kun ett barn født i 2013. Jeg syntes dette er kjempe fint, men det er jo litt leit for barnet mitt som "mister" vennene sine men samtidig kommer hun fortsatt til å se mye til de andre og hun kommer jo til å få mange nye venner på avdelingen og det er jo disse barna hun skal starte på skole med. Jeg bare lurer på hvorfor så mange holder barna sine hjemme så lenge?

Anonymous poster hash: b7e47...257

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sikkert de har "holdt" barna hjemme så lenge, dersom de var født i september eller utover har de jo ikke hatt rett på plass før nå. Mens andre har kanskje klart å ha ulønna permisjon en stund. Er vel en kombo av disse to vil jeg anta.

Anonymous poster hash: 41e4d...9c3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår er født sent i 2012 og vi fikk ikke barnehageplass før nå. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 13a2b...880

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er født juli 2012, og begynte i bhg i dag:) kjempefornøyd med å ha ventet såpass, og kunne gjerne ventet litt til. Tok en del ulønnet perm, Også har en i familien fungert som dagmamma i 6mnd. Jeg er litt motsatt av deg, jeg forstår ikke at folk sender babyer i barnehagen.

Anonymous poster hash: d3db0...a06

• Liker 2
Skrevet

Som nevnt over, er det vel heller utbredt at man ikke får plass før nå.

Vi har en som er født i desember 2012, og vi hadde råflaks som fikk barnehageplass allerede i januar-februar.

Det kommer nå inn tre barn født i 2013, og 3barn født i 2011 flyttes til storbarnsavdeling.

Synes det er litt trist med de som blir flyttet opp, men sånn er det, og poden leker fint med de som er igjen, og kommer sikkert til å leke fint med de nye som kommer også.

Mange rundt her vi bor, har blitt tvunget til å være hjemme lenger pga at de ikke har fått plass, mens det er få jeg hører om som har valgt det fritt.

Skrevet

1. Hadde det ikke vært for ekstremt heldige omstendigheter ville vi ikke fått plass før nå (men hun fikk plass for noen mnd siden pga flytting og bekjentskaper).

2. Ønsket ikke å sende barnet i bhg før hun var nærmere to. I august i fjor hadde vi fortsatt permisjon (så hadde måttet betale for en plass vi ikke trengte nesten et halvt år) hun kunne fortsatt ikke gå, vi ammet, hun kunne ikke uttrykke seg noe særlig verbalt, og vi ville ha disse tingene på plass før hun startet.

Nå utviklet hun seg til å bli en ekstremt aktiv jente som har veldig godt av bhg, og vi fikk ef barn til, så bhg i år var veldig rett. Men i fjor hadde vi alle det best med å være sammen...:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også et 2012-barn som begynte i barnehagen i dag. Han er født i september, altså akkurat utenfor barnehagefristen, så vi fikk ikke barnehageplass før nå. Jeg syntes også det var fint å kunne ha ham hjemme litt lenger (jeg var hjemme til han var 18 mnd, etter det har min mor vært dagmamma for ham), jeg synes i grunnen ettåringer er litt små til å begynne i barnehagen.

I min sønns avdeling var det fire nye barn som begynte denne uken. Alle er født mellom september og desember 2012, og ingen av barna hadde fått barnehageplass tidligere. Dette er altså som regel ikke selvvalgt, men noe foreldrene blir tvunget til pga systemet.

Anonymous poster hash: dc130...425

Skrevet

Min er født juli 2012, og begynte i bhg i dag:) kjempefornøyd med å ha ventet såpass, og kunne gjerne ventet litt til. Tok en del ulønnet perm, Også har en i familien fungert som dagmamma i 6mnd. Jeg er litt motsatt av deg, jeg forstår ikke at folk sender babyer i barnehagen.

Anonymous poster hash: d3db0...a06

Jeg syns heller ikke det er ideelt å begynne i barnehagen når de akkurat er fylt 1 år, men håper du ser at mange føler de ikke har noe annet valg. Enten pga økonomi (hvor boutgifter spiller en stor rolle også og dette varierer veldig med hvor i landet man bor) at man ikke har et familiemedlem som gladelig passer barnet i flere måneder.
AnonymBruker
Skrevet

Vår datter begynte i bhg i sept 2013. Født okt 2012. Begynte på ny avd i dag,2-3års Vd. 7barn fra forrige avd begynner sammen med henne. Tror det blir bra jeg:-)

Anonymous poster hash: c8743...a3b

Skrevet

Enten har de ikke fått plass eller så vil de vente til barnet er litt eldre og har bedre utbytte av barnehage. Det er jo vanlig at barna skifter avdeling når de fyller tre. Var du ikke forberedt på det?

AnonymBruker
Skrevet

"Holde barna sine hjemme så lenge"… :hakeslepp: De er fortsatt ganske små, og mange kunne sikkert med fordel vært hjemme til de var ihvertfall 2 år.

Anonymous poster hash: c58d2...7ca
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mohair......nå fyller vår datter ikke 2år før i oktober,så bytte før 3år var vi ikke helt forberedt på når beskjeden kom dør sommeren! De mener hun har mer utbytte av å være sammen med litt større barn fordi hun er språklig sterk og en god leker. Vi tar jo det som en positiv melding,men likevel....hun er 21mnd.

Skrevet

Jeg har holdt lillegutt hjemme fordi jeg så at jeg kunne få det til og fordi jeg ikke fikk barnehageplass :)

Han begynner i barnehagen i august og da er han nesten 3 år og klar for å begynne.

Skrevet (endret)

Mohair......nå fyller vår datter ikke 2år før i oktober,så bytte før 3år var vi ikke helt forberedt på når beskjeden kom dør sommeren! De mener hun har mer utbytte av å være sammen med litt større barn fordi hun er språklig sterk og en god leker. Vi tar jo det som en positiv melding,men likevel....hun er 21mnd.

Er du TS?

Edit: Uansett.. Det virker som om TS synes det er rart at 2011-barna har skiftet avdeling. Og det er jo ikke så rart?

Endret av Mohair
AnonymBruker
Skrevet

Vår begynte når han var 2 1/2 fordi jeg syns det er aaalt for tidlig at ettåringer går i barnehage. Vi hadde mulighet til det, og jeg er veldig takknemmelig for det, fordi jeg var at det ikke er situasjonen for alle. Vi valgte å kutte ned på veldig mange utgifter for å få det til, men det var mer en verdt det :)

Anonymous poster hash: fb39e...1eb
AnonymBruker
Skrevet

Er altfor tidlig å flytte en som ikke er 2 år til 3-5 års avdeling. Men til en 2-3 års avdeling burde det gå greit.

Anonymous poster hash: 69b2c...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Er du TS?

Edit: Uansett.. Det virker som om TS synes det er rart at 2011-barna har skiftet avdeling. Og det er jo ikke så rart?

hun var ikke Ts. Jeg er Ts. Jeg syntes ikke det er rart at 2011 barna skifter avdeling i det hele tatt, men jeg syntes det var litt trist siden datteren min har fått mange gode venner der. Spm mitt var hvorfor mange barn startet sent i bhg og det har jeg fått svar på:)

Anonymous poster hash: b7e47...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...