Gå til innhold

Når windovs lever sitte eget liv.

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar
Skrevet

Kan Windows bare plutselig begynne å gjøre endringer uten at jeg har gjort noe?

For en tid siden sluttet det å komme opp en konvolutt nederst til høyre når jeg hadde fått ny mail.

Så sluttet det å komme opp en firkantet greie med alternativer når jeg plugger i kabler eller setter i cd. Den er jo typisk for XP- men altså bortevekk.

Og nå har jeg fått registrert en annen bruker også, som jeg ikke har laget til,. Så nå går ikke windovs videre slik at skrivebordet og ikonene kommer frem - men stopper der hvor man må logge på med en bruker.

Hva skjer tro? Irriterende. Pc'en min lystrer meg ikke lenger (som om den noen gang har gjort det da :roll: ) *ler*

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har ikke noe annet svar til deg enn at "du kjører windows, ja..."

Gjest Virvar
Skrevet

Ja jeg har windovs XP profecional.

Er ikke det vanlig da? :klø:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ikke sånn ment, altså! Det var et munnhell blant gamle datanerder for noen år siden når noe gikk til helvete, maskina hang seg, noen hacka maskina di, det var noe feil, måtte restarte, programmer som "svarer ikke" og sånne ting. "Du kjører windows, ja". Den gangen var det veldig kult å kjøre linux :)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Linux er fortsatt kult ;)

Med fare for å gjenta meg selv, har du sjekket maskinen for virus og spyware, pusen?

Gjest Virvar
Skrevet

Mjau :wink:

Vel, kjørte et søk med norton antivirus i går, men så gikk det ikke. Den kunne ikke kjøre fullt systemsøk pga en feil. Og dette gikk alltid an før. Men etter at jeg lastet ned 2oo4 versjonen, så er det altså noe som ikke virker der. :klø:

Adaware skal jeg kjøre nå.

Skrevet

Hvis den sier at det er en feil med systemet, så kan du prøve på å kjøre scandisk. Da sjekkes hele maskinen for om det er noe feil med harddisken etc. Du kan også gå inn i hendelsesloggen og sjekke om det står noe feilmeldinger der. Ofte kan du finne ut ganske mye ved å lese i den.

Du finner hendelsesloggen ved å høyreklikke på My Computer / Min datamaskin, og velge manage / behandle, og så se etter Event Viewer / ikke sikker på hva det heter på norsk. :|

Catzy

Gjest Virvar
Skrevet

Scandisk har ikke virket på lenge. Når jeg kjører det så kommer det frem tre grønne prikker nede i den linjen som skal være helt grønn når søket er ferdig. Og slik står den. Det skjer ikke noe mer.

Fillemaskin!!! :-x

Skrevet

Hva er den "nye" brukeren kalt for noe da?

Jeg spør fordi en fiks/oppdatering som ligger på Windows Update fjerner automatisk innlogging.

Selv om du bare har laget deg en brukerkonto.

I tillegg til din vanlige har du en del standardbrukere som f.eks: Administrator og Gjest.

Gjest Virvar
Skrevet
Hva er den "nye" brukeren kalt for noe da?

Jeg spør fordi en fiks/oppdatering som ligger på Windows Update fjerner automatisk innlogging.  

Selv om du bare har laget deg en brukerkonto.

I tillegg til din vanlige har du en del standardbrukere som f.eks: Administrator og Gjest.

Den nye brukeren heter "Asp.Net Machine A..." - og er passordbeskyttet står det under bruker kontoer. :klø:

Jeg har IKKE laget den, og den var der IKKE før

Og den automatiske innloggingen er borte. Og jeg har IKKE tatt den bort. :roll:

kan oppdateringer føre til sånt rot altså?

Skrevet

Jada.

Dette høres ut som en "standard" bruker som kommer med MicroSoft .NET Framwork oppdateringene.

Og jada. Det skrur av automatisk pålogging.

Men du kan skru det på igjen selv, med et program som heter Tweak UI

Programmet finner du her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

I tillegg til å kunne endre automatisk pålogging, kan Tweak UI brukes til en god del andre (u)nyttige ting også. :wink:

Gjest Virvar
Skrevet

Er dette noe "farlig" som har kommet med i oppdateringen? Eller skal jeg bare la Asp.Net bli værende?

Tror ikke jeg tør å rote med det jeg. Får heller leve med å måtte klikke meg videre hver gang jeg starter maskinen :oops:

:wink:

Skrevet

Neida. Det er en standard oppdatering av Windows. Tryggest å la den ligge. (Mener at den ikke lar seg avinstallere når den først er blitt installert)

Tweak UI er dessuten ikke så vanskelig å bruke. Du kan jo laste det ned, og avgjøre selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...