Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett om man ammer eller ikke?

Ser for meg at jeg bør ta ut extentions som jeg har da og la håret heller hvile..;)

Anonymous poster hash: f95fb...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte klippe det lange håret mitt ca 3 mnd etter fødsel. Det ble tørt, platt og skikkelig pistrete uansett hva jeg gjorde så da ble saksa den eneste løsningen. Jeg ammet ikke så dette har nok noe med hormonene å gjøre.

Skrevet

Det har ingenting med amming å gjøre. Det har med mindre hormoner. Når svangerskapshormonene går ut mister man hår.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet forferdelig mye hår. Følte jeg var omtrent skalla på et tidspunkt. Men vet om mange som ikke merker noe til det

Anonymous poster hash: 9bd91...442

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet ekstremt mye hår, hver gang jeg dusjet dro jeg ut fulle never av hår.. Hadde hørt man røytet mye etter gravidtet og fødsel men kunne aldri forestilt meg at det var såå mye hår!

Anonymous poster hash: 21ff0...43a
Skrevet

Jeg mistet en del, men ikke så mye som mange andre beskriver at de har mistet. :) Så det er nok litt individuelt, men alle mister nok mer enn til vanlig, tror jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle, nei. Jeg har veldig tykt glansfullt hår, og jeg merket ingen forandringer verken under veis i svangerskapet eller etterpå.

Anonymous poster hash: f68ec...b49

AnonymBruker
Skrevet

Som Silfen sier, så har det ikke noe med amming å gjøre.

Under graviditeten mister man langt mindre hår enn ellers, og dette overskuddet faller så av igjen en tid etter fødselen. Mengden vil selvsagt variere veldig, men det er i alle fall helt normalt og nokså vanlig.

Anonymous poster hash: 53677...216
AnonymBruker
Skrevet

Mista helt ekstremt masse hår en tid etter fødsel.

det var overalt!

Anonymous poster hash: 45f5a...da5

AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting med amming å gjøre.

Mistet veldig masse, ammet ikke.

Gikk over etter en stund, og jeg klippet det kortere hos frisøren fordi det ble så tynt.

Ikke noe andre kunne se, men jeg merket det tydelig.

Anonymous poster hash: 9763c...984

AnonymBruker
Skrevet

Mistet enormt mye fra 2 mnd etter fødsel. Ammet ikke da jeg ikke fikk melk.

Anonymous poster hash: d61c9...78e

Skrevet

Begynte å miste 3 måneder etter fødsel, og mister enda (5 måneder etter) en hel haug. Heldigvis mye å ta av.

Skrevet (endret)

Huff, holder på med Den store røytinga nå. Begynte rundt fire mnd begge ganger og varte vel et par mnd? Jeg har mye hår i utgangspunktet, så det gjør ikke så mye at det blir tynnere. Men jeg syns det ser helt grusomt ut når det vokser ut igjen. Masse tuster over alt. Syns også mitt hår har virket glattere etter første fødsel (har hatt en del krøller tidligere, mindre nå). Etter første fødsel og fram til neste graviditet syms jeg da håret bare virket mye mer livløst enn før når det hang løst, samtidig som tustene syntes bedre når det var oppsatt. I tillegg ble det mørkere. :sur:

Akkurat det med håret har virkelig vært min mest irriterende "utseende-greie" etter fødsel. Den eneste tydelige endringen også da, men irriterende likevel.

Endret av Vera Vinge
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en dame som mistet alt håret sitt, det har til dagen idag ikke vokst ut. Hun fikk seg en flott parykk, men nå har hun hatt samme sveisen i 21 år...

Anonymous poster hash: d3aec...4ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet masse hår etter tre mnd ja! Men mistet ingenting i svangerskapet da.....

Anonymous poster hash: 154d8...96e

Skrevet

Jeg har langt og tykt hår og har ikke merket at jeg har mistet noe enda, fullammet til babyen var ca 5-6 mnd og ammer fremdeles mange ganger om dagen, hun er 9 mnd nå.

Mister imidlertid endel hår av at hun tar tak og drar, HARDT, så fort hun får muligheten. Uansett hvilken sveis jeg har. Eneste som hjelper er heldekkende, stram lue som går ned rundt halsen så hun ikke får tak i nakkehårene heller... og det orker jeg bare ikke i denne varmen.

Gjest RockOn
Skrevet

Jeg har veldig tykt hår, og jeg pleier å tynne det ut to ganger i året da jeg er hos frisør. Men før fødsel så anbefalte frisøren at jeg ikke gjorde det.

Jeg endte opp med å ikke miste et hår da jeg var gravid og jeg har nå 2 år senere så vidt begynt å miste like mye hår som jeg gjorde før jeg var gravid.

Så nei, ikke alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...