Gå til innhold

Jeg synes ikke synd i jenter som sliter pga kroppspress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Manglet jeg evne til å sette meg inn i andre sin situasjon? Nei, det kan jeg. Men jeg synes ikke synd i dem fordi de ver veldig godt at de kan få en mann, problemet er bare det at de skal ha dem de liker best. Husker godt sangen, "love was made for beutyqueens". Problemet er bare det at når man bare evner å elske noen få av, som mange andre også liker, er det faen meg ikke synd i deg. Slutt å syt.

Noen som er enige?

Anonymous poster hash: 48126...e43

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så var det på'n igjen, ja.

Anonymous poster hash: bc8d2...a9f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synd på. Please.

Anonymous poster hash: bfb5c...893
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kroppsprrsset er jo ikke pga man vil skaffe seg en mann...

Anonymous poster hash: b7c6e...eb2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er det som er, alle tror at jenter/damer pynter seg og trener seg for menn. NEI, de gjør det for at dem selv skal føle seg bra.

Anonymous poster hash: 057fe...45d
  • Liker 5
Skrevet

Kvinner pynter seg for andre kvinner :fnise: Det ligger noe i det altså :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner pynter seg for andre kvinner :fnise: Det ligger noe i det altså :)

Muskelbunter som går på steroider, gjør de det for å få seg dame eller for å tøffe seg for andre menn? Der i ligger svaret på nettopp det du poengterer her, Ikke-så-Evil-poselos. ;)

Anonymous poster hash: bced4...90d

Skrevet

Muskelbunter som går på steroider, gjør de det for å få seg dame eller for å tøffe seg for andre menn? Der i ligger svaret på nettopp det du poengterer her, Ikke-så-Evil-poselos. ;)

Anonymous poster hash: bced4...90d

:kyss2:

AnonymBruker
Skrevet

Om de pynter seg for andre kvinner eller for å føle seg bra synes jeg iallefall ikke synd i dem. Fordi da har det jo egentlig enda mindre hensikt :) Kvinner er vel ikke så interessert i at andre jenter skal se flotte ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke synd på kvinner som anstrenger seg for å få den beste mannen de kan få, og jeg synes heller ikke synd på menn som ikke får seg noe fordi de ikke er attraktive nok.

Men kroppspresset handler ikke bare om datingmarkedet. Det handler om at kvinners verdi i stor grad fortsatt avhenger av hennes attraktivitet. Vi er bombardert med vakre og avkledde kvinner i media hele tiden. Enhver kvinnelig kjendis er offentlig property og man skal bare "finne seg i" at kroppen blir omdiskutert. Når en litt mindre attraktiv kvinne popper opp i media er det plutselig et tema at hun ikke er pen. Ta f.eks. Lena Dunham som faktisk må svare for hvordan det er å jobbe i media og ha noen kilo ekstra. Intervjuene hennes er fulle av kommentarer om at "jeg orker ikke se på tv med slike stygge damer".

Det er fortsatt slik at man skal kommunisere suksess som kvinne ved at man er vakker og i god form, det er ikke "nok" å bare ha et talent.

Anonymous poster hash: eca20...d10
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke synd på kvinner som anstrenger seg for å få den beste mannen de kan få, og jeg synes heller ikke synd på menn som ikke får seg noe fordi de ikke er attraktive nok.

Men kroppspresset handler ikke bare om datingmarkedet. Det handler om at kvinners verdi i stor grad fortsatt avhenger av hennes attraktivitet. Vi er bombardert med vakre og avkledde kvinner i media hele tiden. Enhver kvinnelig kjendis er offentlig property og man skal bare "finne seg i" at kroppen blir omdiskutert. Når en litt mindre attraktiv kvinne popper opp i media er det plutselig et tema at hun ikke er pen. Ta f.eks. Lena Dunham som faktisk må svare for hvordan det er å jobbe i media og ha noen kilo ekstra. Intervjuene hennes er fulle av kommentarer om at "jeg orker ikke se på tv med slike stygge damer".

Det er fortsatt slik at man skal kommunisere suksess som kvinne ved at man er vakker og i god form, det er ikke "nok" å bare ha et talent.

Anonymous poster hash: eca20...d10

Vel, jeg synes synd i dem som ikke finner noen. At media diskuterer kropp er ikke noe de trenger å bry seg om.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg synes synd i dem som ikke finner noen. At media diskuterer kropp er ikke noe de trenger å bry seg om.

Hvorfor ikke? Er man fritatt fra samfunnsengasjement fordi man ikke gjør suksess på datingfronten?

Anonymous poster hash: 3b882...384

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Er man fritatt fra samfunnsengasjement fordi man ikke gjør suksess på datingfronten?

Anonymous poster hash: 3b882...384

La media holde på som det vil. Disse journalistene har en oppgave, og det er å få seere, lesere eller lyttere.Om man bare slutter å gi dem oppmerksomhet, vil de finne på noe annet.

Skrevet

Skal jenter heller gå fo de gutta de IKKE liker? Er det det du prøver å si

?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...