AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Del Skrevet 4. august 2014 Hei! Cirka hvor lang tid bør det ta å få flyttet ut samboer? Vi snakker ikke uvennskap eller noe, ingen av oss har familie vi kan bo hos i mellomtiden heller. Hvor lang tid bør det ta fra bruddet er et faktum til begge er trygt i ny bolig? Anonymous poster hash: 62047...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Del Skrevet 4. august 2014 Så fort som mulig, imo. Anonymous poster hash: bcd17...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportsidioten Skrevet 4. august 2014 #3 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg var igjennom dette med min eks. Jeg er bosatt i hovedstaden , men er ikke derifra selv, det er derimot han. Vi var ikke uvenner eller noe og bruddet var begge enig i. Jeg bodde der i en og en halv mnd til jeg hadde innflytningsdato i min nåværende leilighet. Det gikk forsåvidt greit, vi hadde noen kjøreregler. Siden vi delte seng(kun et soverom) så var første bud - ikke noe sex. Og ingen av oss hadde lov til å ta med noen av det motsatte kjønn hjem for å kose, da dette for meg ville vært totalt respektløst ovenfor den jeg hadde delt over fire år av livet mitt med. Jeg var ikke så mye hjemme denne perioden, var mye i stallen hos hesten min, jobbet mye og var nesten bare hjemme når jeg sov. Ideelt var det ikke, men man får det til å funke om man er innstilt på det. Men som det har blitt nevnt her bør man flytte ut fortest mulig så man kan starte hele prosessen med sorg og å "finne seg selv" igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Del Skrevet 4. august 2014 Man følger vel vanlig oppsigelsestid. Når man leier leilighet må man også forholde seg til utleiers frister, og da vil begge ha like mye rett på leiligheten så lenge de betaler leie. Vanligvis vil det ta 4-8 uker å finne ny leilighet, organisere flytting og depositum og foreta selve flyttingen. Anonymous poster hash: 7c326...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Del Skrevet 4. august 2014 Dette er det ikke noe fasitsvar på og alt avhenger av typen brudd. Hvis bruddet er en konsekvens av et alvorlig svik, som utroskap eller vold, så mener jeg at den skyldige part skal ute så fort som mulig. Ofte blir det jo dessverre motsatt. Noen har venner og familie de kan flytte til og trenger derfor ikke bli boende så lenge uansett. Andre har lite nettverk utenom samboer og da mener jeg at man forholder seg til standard oppsigelsestid; 3 måneder. Men det er jo selvsagt mye man kan gjøre for at disse 3 månedene ikke oppleves som en evighet og at de blir slitsomme. Den ene part kan ta ut ferie og reise bort, det kan den andre parten gjøre også. Det er mange løsninger for å få til et greit samboerskap etter et brudd, men alt avhenger som nevnt av bruddets karakter. Blir man bare gående og skule på hverandre og krangle etter bruddet kan man jo ikke bo sammen heller. Anonymous poster hash: 4f5ea...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Del Skrevet 4. august 2014 Dette er det ikke noe fasitsvar på og alt avhenger av typen brudd. Hvis bruddet er en konsekvens av et alvorlig svik, som utroskap eller vold, så mener jeg at den skyldige part skal ute så fort som mulig. Ofte blir det jo dessverre motsatt. Noen har venner og familie de kan flytte til og trenger derfor ikke bli boende så lenge uansett. Andre har lite nettverk utenom samboer og da mener jeg at man forholder seg til standard oppsigelsestid; 3 måneder. Men det er jo selvsagt mye man kan gjøre for at disse 3 månedene ikke oppleves som en evighet og at de blir slitsomme. Den ene part kan ta ut ferie og reise bort, det kan den andre parten gjøre også. Det er mange løsninger for å få til et greit samboerskap etter et brudd, men alt avhenger som nevnt av bruddets karakter. Blir man bare gående og skule på hverandre og krangle etter bruddet kan man jo ikke bo sammen heller. Anonymous poster hash: 4f5ea...2bd Tre måneder er jo ganske lenge, hvertfall om bruddet ikke er så greit. Om man fortsatt kan kommunisere så er det bedre at den ene flytter til en liten leilighet/hybelleil e.l. resten av oppsigelsestiden og så få begge heller spleise på det gitt at begge også betaler for leiligheten som sies opp. Kommer selvsagt også an på om det er barn inne i bildet, da må man ta mer hensyn og må svelge noen kameler og evt. gjøre det over lengre tid for å skåne barna så mye som mulig. Er det ikke barn og man har grei økonomi er mitt råd at den ene flytter så raskt som mulig. Anonymous poster hash: 4192b...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Del Skrevet 4. august 2014 Tre måneder er jo ganske lenge, hvertfall om bruddet ikke er så greit. Om man fortsatt kan kommunisere så er det bedre at den ene flytter til en liten leilighet/hybelleil e.l. resten av oppsigelsestiden og så få begge heller spleise på det gitt at begge også betaler for leiligheten som sies opp. Kommer selvsagt også an på om det er barn inne i bildet, da må man ta mer hensyn og må svelge noen kameler og evt. gjøre det over lengre tid for å skåne barna så mye som mulig. Er det ikke barn og man har grei økonomi er mitt råd at den ene flytter så raskt som mulig. Anonymous poster hash: 4192b...4b8 Jeg hadde ikke hatt råd til å betjene husleie på en hybel i tillegg til leie i leiligheten. Anonymous poster hash: 4f5ea...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg hadde ikke hatt råd til å betjene husleie på en hybel i tillegg til leie i leiligheten. Anonymous poster hash: 4f5ea...2bd Derfor er det jo rettferdig at begge spleiser på det dersom begge også har betalt for leiligheten man nå er i ferd med å si opp. Ja, det blir jo litt dyrere men om man har mulighet så gavner det begge om en kan flytte ut så raskt som mulig slik at man kan begynne sorgprosess eller kommer litt i gang igjen. Anonymous poster hash: 4192b...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #9 Del Skrevet 4. august 2014 Derfor er det jo rettferdig at begge spleiser på det dersom begge også har betalt for leiligheten man nå er i ferd med å si opp. Ja, det blir jo litt dyrere men om man har mulighet så gavner det begge om en kan flytte ut så raskt som mulig slik at man kan begynne sorgprosess eller kommer litt i gang igjen. Anonymous poster hash: 4192b...4b8 Her jeg bor koster en hybel 5-8 K. Det er en utgift jeg ikke hadde hatt råd til, uansett om den ble delt på to. Anonymous poster hash: 4f5ea...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #10 Del Skrevet 4. august 2014 Her jeg bor koster en hybel 5-8 K. Det er en utgift jeg ikke hadde hatt råd til, uansett om den ble delt på to. Anonymous poster hash: 4f5ea...2bd Greit nok, derfor jeg skrev "dersom man har mulighet". Men det finnes andre muligheter. Man kan f. eks sjekke om man kan få noen til å ta over leiekontrakten. I disse studenttider kan det være at det er et par studenter som er sent ute og trenger bolig e.l. Med litt medgjørlig huseier så kan det hende de kan overta ganske raskt og dermed også overta kontrakten. Anonymous poster hash: 4192b...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå