AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Har sett "Fiendenes fiende" og fikk lyst til å se de andre filmene. (Skrivestilen til Guillou passer ikke meg, men jeg liker plottet.) I hvilken rekkefølge bør man se filmene? Jeg har "Vendetta" på VHS, passer det å se denne etter "Fiendenes fiende"?Anonymous poster hash: ff12f...971
ekkoet Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Jeg ville sett dem enten i rekkefølgen bøkene var kommet i, eller helst rekkefølgen filmutgivelsene var kommet i: http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Hamilton_novels Film and TV adaptations[edit] Codename Coq Rouge, portrayed by Stellan Skarsgård (1989) Förhöret, portrayed by Stellan Skarsgård (television, 1989) (English translation: The interrogation) The Democratic Terrorist (TV series), with Stellan Skarsgård (1989) Enemy's Enemy, portrayed by Peter Haber (television miniseries 1990) The Democratic Terrorist (film), portrayed by Stellan Skarsgård (1992) Vendetta, portrayed by Stefan Sauk (1995) Tribunal, portrayed by Stefan Sauk (television, 1995) Hamilton, portrayed by Peter Stormare (1998, television miniseries 2001) Hamilton: In the Interest of the Nation (Hamilton - I nationens intresse), portrayed by Mikael Persbrandt (2012)[7][8]Agent Hamilton - But Not if it Concerns Your Daughter (Hamilton - Men inte om det gäller din dotter) (2012)
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Mister man mye av handlingen om man ikke ser dem i rekkefølge?Anonymous poster hash: ff12f...971
Mann 42 Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Mister man mye av handlingen om man ikke ser dem i rekkefølge?Anonymous poster hash: ff12f...971 Neppe. Filmene er laget for å være frittstående. De fungerer ikke som en serie. I bøkene er det mer en sammenhengende historie, etter hvert som Hamiltons liv skrider frem. Det er artig, forresten. Hamilton er noe av en actionhelt. Guillou skapte Hamilton for å se hvor mye faenskap en enkelt mann kan få lov til å gjøre uten å falle i unåde hos publikum. Og oppdaget til sin forbløffelse at det ikke fins grenser. I sin tjeneste for den svenske etterretningstjeneste begår Hamilton en lang rekke mord, ikke fordi han er en ond person, men fordi oppdragene hans krever det. Og da er det greit for publikum. Selv liker jeg Hamilton veldig godt, og har lest alle bøkene og sett alle filmene. Men jeg så det ikke på Guillous måte før jeg leste et intervju med ham for noen år siden, der han forklarte litt om hvorfor Hamilton er som han er. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Takk! Anonymous poster hash: ff12f...971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå