Gå til innhold

Medisinvekt, hvordan bli kvitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle, jeg sliter litt med et problem som plager meg veldig for tiden.

I fjor sommer slanket jeg meg rundt ti kilo og følte meg veldig vel i min nye kropp. Folk sa til meg at jeg ikke måtte gå ned mer fordi de syntes jeg ble for tynn, men jeg er bare 155 høy og selv etpar kilo for mye syntes fort.

Jeg trente og spiste sunt, men under en treningsøkt ble jeg veldig syk. Det kom veldig akutt, jeg klarte såvidt å gå ut fra treningssenteret. Det viste seg at jeg hadde flere sår i magen, jeg slet med blødning frem til juletider i fjor. Jeg slet med at magen blåste seg opp, forstoppelser og ekstrem utmattethet. Jeg valgte å ikke ta kortison pga redsel for vekten, men tok jerntilskudd. Rundt november ble jeg uventet gravid og betennelsene i magen roet seg ned, men i januar mistet vi babyen.

Siden babyen i utgangspunktet hadde vært uplanlagt bestemte jeg meg for å bytte fra p-piller til p-plaster. Legen mente at p-pillene muligens ikke var trygge pga mageproblemene og at jeg brukte medisiner mot forstoppelse.

Da jeg begynte på p-plasteret begynte jeg å ese ganske mye ut, jeg ble full av vann som i slutten av et svangerskap og fikk fryktelige kraftige menstruasjoner. I tillegg fikk jeg "instantly" cellulitter på lårene og armene. Jeg har aldri hatt cellulitter! Selv ikke på mitt aller tjukkeste! I mai i år holdt jeg på å miste øyet til enda en kraftig infeksjon, og jeg ble satt på en akutt prednisolon-kur. Jeg har tatt bukplastikk og har en veldig flat og fin mage, nydelig midje, men på høydose-prednisolonkuren merket jeg at midjen ble borte. Jeg fikk fra timeglass til firkantkropp. Magen står alltid ut, jeg ser oppblåst og gravid ut. Magen har fullstendig sluttet å fungere, og jeg sliter med store mengder vann i kroppen.

Jeg fikk så utslett av p-plasteret at det måtte av, og nå er vi på kondom (faktisk), men selv om jeg har sluttet med både p-plaster og prednisolon. Jeg føler meg utrolig ukomfortabel med å ha alle bilringene rundt magen som jeg føler er stramme og ubehagelige, beina og armene fyller seg med vann på dagen, såpass at foten vokser ut av skoa i løpet av et par timer.

Jeg prøver å spise sunt, men jeg har så lite matlyst at jeg er frista til å bare spise vitaminpiller og knaske knekkebrød. Å lage sunn mat har jeg ikke ork til, helsa er såpass dårlig at jeg ikke makter stå å skrelle grønnsaker eller noe annet.

Jeg har endelig begynt på en type smertestillende som ikke er for sterk for meg som gjørt at jeg fungerer etpar timer i løpet av dagen. Disse planlegger jeg på å trene videre på evo slik jeg gjorde i fjor, men jeg trenger noe mer for å få tilbake den kroppen jeg hadde, spesielt for å bli kvitt alt vannet i kroppen (og cellulittene vær så snill). Jeg kan heller ikke stole på kroppen min, da jeg er veldig utsatt for å få voldsomme betennelser uten spesielle triggere.

Jeg har lyst til å prøve shape-massage, men finner ingen behandlere i nærheten. øst-Telemark, Buskerud eller vestfold er OK.

Har også undersøkt LPG-Endermologi. Har noen prøvd dette med hell?

Har noen noe tips, uten det tipset jeg stadig får: akseptere situasjonen slik den er... for det finnes vel NOEN behandling jeg kan ty til mens jeg drømmer om bedre tider?

Anonymous poster hash: 93b5c...612
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du burde bli ordentlig frisk og finne ut av hva som feiler deg før du kjører på for hardt og blir enda dårligere. Skjønner det er leit, men hva skal man gjøre da? Vil du heller slite lenge med andre ting enn å bli slank nå?

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg synes heller du skal bruke de kreftene du har på et skikkelig kosthold. Lavkarbo er f.eks vanndrivende. Gå heller lange rolige turer, man brenner faktisk kalorier på å bruke beina. 1 time tur hver dag kombinert led et skikkelig kosthold er alt som skal til.

Husk at Abs are made in the Kitchen. Sitter ikke kostholdet så vil ikke trening gjøre noe for deg mht til nedgang og utseende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...