Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen min er blitt veldig opptatt av trening. Sender meg masse bilder av menn med svære muskler å spør om det er fint osv... Jeg har sagt at jeg ikke bryr meg om bilder, hvor store muskler folk har eller noe sånt.

Selv er jeg 50 kg og 162 høy. Han viser meg masse bilder av par som trener sammen, er kjempeatletiske og skriver "Meg og deg?". Sier jeg er lat, ber meg pelle meg på trening. Det er ikke det, jeg liker trening, men når han maser sånn om det så blir jeg rett å slett lei... Han sier "USUNN" med en gang jeg spør om vi skal ha middag som ikke inneholder tunfisk og kylling.

Sa ifra til han i stad at jeg begynner å bli lei. Han har forandra seg totalt. Virker og som om han er ute etter å forandre meg. Greit nok at han sikkert vil ha en jente som trener 6 ganger i uken men herlighet. Kjenner han nesten ikke igjen.

For han høres jeg sikkert superlat og fæl ut, men jeg er rett og slett LEI at han alltid holder på sånn. Bah..

Anonymous poster hash: b8788...77c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er lei. Han høres ikke helt sunn ut, spør du meg. Hadde ikke orka å være sammen med en sånn en selv.

• Liker 11
Gjest snoopy_93
Skrevet

Der er vi flere!

Sett bort ifra at JEG er den som trener og HAN er den som maser om at "vi" må trene. Jeg veier 60kg, 10kg mer en trivselsvekten, og er 167cm høy. Han der i mot er ca 174 pg veier 130kg!!

Jeg har spurt pent flere ganger om han vil være med å trene, men han er alltid så sliten og har alltid vondt et eller annet sted. (Vondt i vilja kanskje? Vondt i kroppen pga vekten?) godteskåla, senga og tv'n er førstevalget.

Det mest irriterende er kommentarene som "hadde du trent litt så hadde du fått perfekt mage!" Ja? Og hva med deg selv? Det er ikke veldig seksuelt opphissende å føle at man mister pusten når du så vidt ligger oppå meg, eller magen som henger over penis.

Jeg får ikke gjort noe ved mindre han går inn for det selv også. Til nå har jeg kun lagt litt om på kostholdet. Mer fisk og grønt, mindre spagetti og ferdigretter.

AnonymBruker
Skrevet

Har det litt på samme måte selv. Han skal hele tiden passe på hva jeg spiser. Kommenterer at nå må jeg slutte å stappe i meg snop og han tar skålen med potetgull bort fra meg og spiser den selv i stedet for. Det er sinnsykt irriterende i lengden! Ja, jeg har noen kosekilo for mye, mens han ikke legger på seg uansett hva han spiser. Uansett så trener jeg mer enn han gjør og det er han som klager på at vi har for lite snop i huset..

Anonymous poster hash: 20ca9...e66

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor lar du han holde på sånn. Si ifra med klar tale at slike kommentarer kan han holde for seg selv og at han kan drite i å ta fra deg dine snacks.

Det høres jo helt forferdelig ut å skulle få kommentarer hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

To av mine ekser har også vært i grei form og størrelse, helt til "komfort-kiloene" kom litt ut i forholdet. Vi koste oss mer, så film og spiste god mat/godt. Jeg la derimot ikke på meg, det gjorde de. Og de gadd ikke gjøre noe med det heller, selv om de gikk opp 15-20kg. Han ene er ENDA størrenå, og lever i vrangforestillinger og tror han er like "tynn og deilig" som før..

Så lenge du ikke har lagt på deg massivt, synes jeg kjæresten din skal holde kjeft. Slitsomt med de som er FOR opptatt av helse og kosthold og, når det tar opp all tiden..

• Liker 3
Skrevet

To av mine ekser har også vært i grei form og størrelse, helt til "komfort-kiloene" kom litt ut i forholdet. Vi koste oss mer, så film og spiste god mat/godt. Jeg la derimot ikke på meg, det gjorde de. Og de gadd ikke gjøre noe med det heller, selv om de gikk opp 15-20kg. Han ene er ENDA størrenå, og lever i vrangforestillinger og tror han er like "tynn og deilig" som før..

Så lenge du ikke har lagt på deg massivt, synes jeg kjæresten din skal holde kjeft. Slitsomt med de som er FOR opptatt av helse og kosthold og, når det tar opp all tiden..

Du la ikke på deg nei. Nå finnes det en viktigere grunn til å trene enn bare vekta

• Liker 3
Skrevet

Han har ingen rett til å klage. Som jeg skjønner er du slank og under normalvektig og så lenge du passer på å ha et variert kosthold og trene slik du gjør uten å være fanatiker slik typen din er så har han ingen rett til å klage. Han virker til å kun være opptatt av utseende ditt. Hva vil skje når du har født barn? Hvor du mest sannsynlig vil ha strekkmerker litt hengemage og overfladisk hud her og der.. vil han godta det? Han høres veldig overfladisk ut spør du meg

• Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det der i lengden. Okey, jeg har en mor som er veldig opptatt av trening og kosthold, hun dro meg hele tiden med på trening, passet på hva jeg tok i munnen .... ga kroppen min blikk, hun tenkte vel sikkert at jeg ikke var slik hun ville jeg skulle være? Bor ikke lengre med henne, men onkelen min er blitt akkurat som mamma og han kommer ofte innom meg ...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Der er vi flere!

Sett bort ifra at JEG er den som trener og HAN er den som maser om at "vi" må trene. Jeg veier 60kg, 10kg mer en trivselsvekten, og er 167cm høy. Han der i mot er ca 174 pg veier 130kg!!

Jeg har spurt pent flere ganger om han vil være med å trene, men han er alltid så sliten og har alltid vondt et eller annet sted. (Vondt i vilja kanskje? Vondt i kroppen pga vekten?) godteskåla, senga og tv'n er førstevalget.

Det mest irriterende er kommentarene som "hadde du trent litt så hadde du fått perfekt mage!" Ja? Og hva med deg selv? Det er ikke veldig seksuelt opphissende å føle at man mister pusten når du så vidt ligger oppå meg, eller magen som henger over penis.

Jeg får ikke gjort noe ved mindre han går inn for det selv også. Til nå har jeg kun lagt litt om på kostholdet. Mer fisk og grønt, mindre spagetti og ferdigretter.

50 kilo og 167 cm høy vil jeg mene du bør tenke godt på om du virkelig vil veie.

Jeg er nesten 2 cm høyere enn deg og veier det samme, helt normal og kjedelig benbygning.

Med 50 kilo tror jeg at jeg ville blitt lagt inn på sykehuset, så dersom det ikke hadde sneket seg inn en liten trykkfeil et sted så tror jeg kanskje du vil tjene på å tenke en gan til på om du virkelig trives best med 50 kilo på nesten 170 høyde.

Jeg mener det godt, og er ikke misunnelig, men kanskje bittelitt bekymret her.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han forteller deg jo nesten at han ville du skule vært en helt annen. Så da kan jo du antyde det samme om han. Sende bilder av par som nyter en bedre middag (eller dessert) på en italiens restaurant i solnedgang og skrive "Meg og deg?"

Hvis han til stadighet sender deg bilder av muskuløse menn, som han vil du skal mene noe om, tenker jeg faktisk at det minner litt om en anorektiker som ikke kan få nok av "thinspo".

Jeg vil tippe at du ville følt det hundre ganger mer lystbetont å bevege deg hvis han IKKE hadde mast på den måten han gjør, og IKKE hadde vist så klare tegn på tvangspreget atferd ift mat og trening.

Anonymous poster hash: a4240...f33
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg ikke orket. Kjæresten min trener mye, men lar meg gjøre som jeg vil. Han blir trossalt glad om jeg blir med på trening, da. Maten er ikke så nøye, han drikker proteinshakes men spiser ellers som før han begynte å trene, bare større mengder og mindre godteri. Jeg får spise som jeg vil heldigvis, og han er med på det, hvis ikke spiser vi hvert vårt måltid. Fungerer supert, og hadde ikke orket det om treningen hans gikk utover meg på en sånn måte.

Anonymous poster hash: 47fa6...f1f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

50 kilo og 167 cm høy vil jeg mene du bør tenke godt på om du virkelig vil veie.

Jeg er nesten 2 cm høyere enn deg og veier det samme, helt normal og kjedelig benbygning.

Med 50 kilo tror jeg at jeg ville blitt lagt inn på sykehuset, så dersom det ikke hadde sneket seg inn en liten trykkfeil et sted så tror jeg kanskje du vil tjene på å tenke en gan til på om du virkelig trives best med 50 kilo på nesten 170 høyde.

Det står 60 kg, ikke 50.

AnonymBruker
Skrevet

Det står 60 kg, ikke 50.

Så står det også at trivselsvekten er ti kg lavere enn 60 ...

Anonymous poster hash: 22ce4...3e3

• Liker 8
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Det står 60 kg, ikke 50.

Det står "60 kg, 10 kg mer enn trivselsvekten", altså 50 kg.

--------------------

Jeg hadde ikke orket dette, og jeg hadde vel sagt klart i fra om det også.

Oppmuntring er greit, mas er det ikke!

Endret av Sprettballen
Skrevet

Der er vi flere!

Uff, beklager å si det, og uten å kjenne dere, så høres det ut som at du er sammen med en fyr som føler seg berettiget til å ha ei flott dame, men som mener han kan se ut som han vil selv. Det henger jo ikke i hop sånn, men det har han ikke skjønt.

Skrevet

Snakk med han om hvordan ting fungerer for deg og hvordan være måten hannes på virker deg. Viktig og snakke om følelser, hvordan du føler situasjonen blir og hvorfor han oppfører seg slik og hva hannes følelser er rundt det. Legg gjerne frem en plan om hvordan ting fungerer for deg og hvordan du ønsker og ha livet ditt. Klarer dere og komme til en enighet som fungerer fint for begge hvor begge blir fornøyd supert, da er det bare og jobbe med det, ting skjer jo naturligvis ikke over natten!

Om man ikke kommer til en enighet er det jo tydlig at dere ønsker og ha 2 forskjellige liv, En kar som ønsker og være bonde og gift med en budeia kan ikke gifte seg med en jente som ønsker og bo i byen med støy, bråk, ingen tingang til og ha noen former for dyr og ønsker seg en business man som går dress ver dag, selv når han skal fly.

Overdrevent nokk, bare får å kunne se forskjeller på hva man ønsker og bruke dagene sine på og hvordan man vill tilbringe fremtiden og hvilke verdier man har.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg veide en periode 49kg og da var jeg glad i kroppen min. Jeg skjønner at jeg høres helt skada ut når jeg sier dette. Jeg vet jo at jeg er på normalvekten, men jeg har gått opp nesten ti kg på ca 6mnd. Føler meg som en blubbe på innsiden og har vel kanskje et litt forvrengt syn på min egen kropp.

Jeg trener hovedsaklig for å bygge mer muskler og for å bli kvitt disse "kule" cellulittene. :)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Uff, beklager å si det, og uten å kjenne dere, så høres det ut som at du er sammen med en fyr som føler seg berettiget til å ha ei flott dame, men som mener han kan se ut som han vil selv. Det henger jo ikke i hop sånn, men det har han ikke skjønt.

Hvis han ikke gjør noe med sitt problem ender han opp sengeliggende, DET gidder ikke jeg. Jeg vil ha en fremtid med barn osv.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for svar alle sammen. Har sagt til han at det er skikkelig turn off at han holder på sånn, at han skal være så opphengt i alt han/JEG spiser. Ikke er jeg tjukk, og spiser heller ikke så mye godteri eller usunn mat.
I dag spørte han meg "Men du? hvorfor vil du egentlig ikke trene? Vil du ikke komme i bedre form?". HALLO? Jeg trener jo, bare ikke i like stor grad. Sukker inni meg hver gang han kommer med det der.

For 1 år siden så hadde han faktisk noen ekstra kilo, så det er etter han fant ut at han ville komme i bedre form at dette tok helt av. Han klagde litt på brystsmerter, og jeg ba han komme seg til legen. Der hadde han fått beskjed om at han måtte roe treninga, men at det ikke var noe farlig.
Like etter kommer han til meg å sier "Ååå har så vondt her og der!" (pga treninga)..... Hva vil han egentlig at jeg skal si?! Virker som om han bare vil jeg skal fortelle han hvor flink han er. Han vet jo hva han må gjøre for at smertene skal gå bort.

Han sendte meg et bilde i dag av et atletisk par som var på trening. Da "hang" jenta på mannen mens han heiste seg opp på en stang. "Oss?" skreiv han. "Kan ikke du bli med meg på trening, så gir du meg et kyss hver gang jeg greier det, sånn som de der?".. Sa ingenting, før han sa "men du skal jo bare henge der!" Når skal han forstå at dette tar helt av!

Anonymous poster hash: b8788...77c
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...