Gå til innhold

Hvordan "sjekke opp" gutter på trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av nettdating og byen, og tenker at det ideelle stedet for å finne en kjæreste må vel være på treningssenteret. Ett av kriteriene mine i jakten på kjæreste er nemlig at han skal trene.

Jeg vet jeg ser bra ut. Jeg har en kropp folk snur seg etter, spesielt på trening i ettersittende klær. Jeg er over gjennomsnittet sterk og trener i "guttenes avdeling", gjerne på tidspunkt det er få tilstede (dvs god anledning til å snakke med de som er der). I teorien burde det være veldig lett for meg å få kontakt med gutter på trening.

Meeeen, jeg er jo en idiot når det kommer til gutter. Jeg har alltid vært supernervøs rundt gutter, har null selvtillit på det området. Måten jeg beskytter meg selv er å overse alle rundt. Jeg er sikker på at "arrogant, vanskelig å få kontakt med, ser aldri på folk, virker i sin egen verden, er garantert uinteressert" er ord folk som ser meg ville beskrevet meg med. Jeg lyser "IKKE SNAKK TIL MEG", fordi jeg er så usikker.

Nå vil jeg prøve å snu dette. Når jeg tenker på alle de fine guttene jeg ser der, som sikkert er single mange av dem og har felles interesser med meg, tenker jeg alle "mulige dater" jeg går glipp av.

Noen tips til hvordan jeg kan sjekke opp (bli kjent med) gutter på trening? For noen virker det kjempeenkelt, ser stadig jenter som kommer i snakk med gutter. Men ingen tør å snakke til meg, og jeg tør ikke snakke til dem.

Noen som har prøvd?

Tar imot alt av tips og erfaringer:)

Anonymous poster hash: 3e6c7...828
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta benkpress og spør om sikringshjelp? Eventuelt spør om hjelp til et apparat? Er det åpenbart at du gjør det kun for å komme i snakk med fyren så er jo målet nådd uansett.

• Liker 2
Gjest Timber
Skrevet

Som Timza sier. Be om hjelp til noe der. Det er en enkel måte å komme i kontakt med folk på.

Skrevet

Gutter som er på senter er lært opp til og bare se, men ikke snakke med jentene der. Det er fordi vi blir sett på som kåte griser hvis vi prøver oss der!

Det beste ville nok vært å fått en til å vise deg en øvelse eller noe som tar litt tid :) slik at du får snakket en del med han!

Ah, nå håper jeg du treffer på meg :)

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet så hører det til sjedenhetene at jjenter sjekker opp gutter.

De få gangene dette skjer så merker vi menn det aldri, det skjer såpass under radaren.

I beste fall så tolker ihvertfall jeg det som en hyggelig samtale, fordi det vanskelig kan tolkes som noe annet.

Så det må fra din side være rimelig direkte om du ønsker å gjøre dette. Om noen jente skulle spør meg om å sikre benken så ville det vært rart om jeg skulle fått slike tanker i hodet som "kan det være at hjun...?"

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men kanskje greit å gjøre det på et treningssenter du ikke bruker. Sjansen for at du blir sammen med han første du prøver deg på er jo rimelig liten og kan jo bli litt kleint om du har sjekket opp ti menn på treningssenteret og kanskje datet flere av dem.

Et tips er kanskje å gå på noen gruppetimer, da får du muligheten til å snakke med folk før og etter trening. Altså du må fortsatt ta kontakt med dem, men er mer naturlig sted å prate enn å avbryte noen som trener.

Men jeg har aldri sjekket opp noen på treningssenteret så tipsene er kanskje ikke de beste.

Anonymous poster hash: 597d8...bc1
AnonymBruker
Skrevet

Prat med de... De er ikke farlige og biter ikke. Kan ikke skjønne det er så vanskelig.

Anonymous poster hash: f0278...b1b
AnonymBruker
Skrevet

Si høyt at du er hypp på kukk!

Anonymous poster hash: f41a8...10a
AnonymBruker
Skrevet

Jente tror hun sjekker: "Hei, unnskyld du, hva er klokka?"

Han tror hun bare lurer på hva klokken er og svarer kort og greit på det.

Hun blir skuffet, han var visst ikke interessert i henne.

Enten er du tydelig på hva du er ute etter eller så får du bare innse at det aldri vil bli noe.

Anonymous poster hash: 7a19d...562
  • Liker 3
Skrevet

Men kanskje greit å gjøre det på et treningssenter du ikke bruker. Sjansen for at du blir sammen med han første du prøver deg på er jo rimelig liten og kan jo bli litt kleint om du har sjekket opp ti menn på treningssenteret og kanskje datet flere av dem.

Et tips er kanskje å gå på noen gruppetimer, da får du muligheten til å snakke med folk før og etter trening. Altså du må fortsatt ta kontakt med dem, men er mer naturlig sted å prate enn å avbryte noen som trener.

Men jeg har aldri sjekket opp noen på treningssenteret så tipsene er kanskje ikke de beste.

Anonymous poster hash: 597d8...bc1

Den som intet våger, intet vinner.

De fleste vil gjennom livet treffe én eller flere personer i settinger som skole, jobb, trening, foreninger etc. som de finner attraktiv. Hvis man ikke vil prøve seg på noen av disse fordi det kan bli kleint seinere hvis personen avslår, vil man også gå glipp av sjansen hvis den andre faktisk er interessert. Sånn er livet, lik det eller ikke.

Her er noen gode råd til trådstarter:

- Menn skjønner ikke hint.

Jeg mener å ha lest en mer eller mindre vitenskapelig undersøkelse som viser at vi menn er svært dårlige til å skille mellom vanlig vennlighet og tilnærmelser. Noen menn tolker det minste smil som en tilnærmelse og prøver seg, andre av oss har desto høyere terskel for å anta at noe en kvinne sier eller gjør er et forsøk på tilnærmelse, og ikke bare vanlig vennlighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

....dessuten er det mange jenter som sier. "Ja..men..fordi om jeg smilte til han og var hyggelig betyr ikke det jeg var interessert i han!". Mange gutter har plukket opp det og vil kun ta agnet om hun VIRKELIG gir klare hint om at hun vil noe mer.

Anonymous poster hash: f0278...b1b
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg er modig nok til å direkte sjekke han opp, men tenker et steg på veien kan vise at jeg er tilgjengelig. Altså at jeg ser åpen ut, ikke så innelukket/opptatt ut, og kanskje tørre å smile. At jeg legger litt tilrette for at de kan ta kontakt.

Å spørre om hjelp a la "hvordan funker denne" syns jeg virker litt teit. Jeg har vært stamkunde der i 5 år og "alle" de faste vet godt hvem jeg er, og ikke for å skryte; jeg kan mer enn de fleste guttene. På et nytt senter hadde det vært lettere å spilt hjelpesløs og nybegynner:p

Hjelp til benkpressen kunne dog funket, men spørs om han tenker noe annet enn at jeg trenger hjelp.

Jeg er en mester på hint, det funker tydeligvis dårlig:p

Det er plagsomt å være sjenert >.< Tenk om jeg hadde våget å smile til de jeg syns var fine, da tror jeg faktisk noen hadde tatt initiativet til å prate.

Anonymous poster hash: 205d1...db6
Skrevet

Jeg tror ikke jeg er modig nok til å direkte sjekke han opp, men tenker et steg på veien kan vise at jeg er tilgjengelig. Altså at jeg ser åpen ut, ikke så innelukket/opptatt ut, og kanskje tørre å smile. At jeg legger litt tilrette for at de kan ta kontakt.

Å spørre om hjelp a la "hvordan funker denne" syns jeg virker litt teit. Jeg har vært stamkunde der i 5 år og "alle" de faste vet godt hvem jeg er, og ikke for å skryte; jeg kan mer enn de fleste guttene. På et nytt senter hadde det vært lettere å spilt hjelpesløs og nybegynner:p

Hjelp til benkpressen kunne dog funket, men spørs om han tenker noe annet enn at jeg trenger hjelp.

Jeg er en mester på hint, det funker tydeligvis dårlig:p

Det er plagsomt å være sjenert >.< Tenk om jeg hadde våget å smile til de jeg syns var fine, da tror jeg faktisk noen hadde tatt initiativet til å prate.

Anonymous poster hash: 205d1...db6

Jeg er den type treningsnerd som sikkert alle jentene har sett på trening en eller annen gang. Ikke fordi jeg er så fordømrede pen og godt trent, men fordi jeg trener der ganske ofte, og har mye kardio på ellipsemaskin / tredemøllen, og da må alle gå "forbi" meg.

Mange (vel... noen i alle fall) jenter/kvinner smiler til meg.. jeg tenker aldri mere over det enn at de ofte har sett meg der, og smiler litt høflig til meg bare. Dette skjer også med jenter som er nye der, men da tenker jeg de har sett meg en gang og 2 fra før, og av samme grunn smiler.

Noen jenter som har trent der i årevis er jeg bare "luft" for. Men jeg er en innadvendt person, så jeg er ikke lett å få kontakt med heller. Spesielt når jeg startet å trene der.. Da var det jo klin umulig å få kontakt med meg. Men de siste 2 årene kanskje, har jeg til tider utfordret meg selv, og prøvd å smile mere, og det har endt med at noen av de jentene som har trent der lenge, retter blikket sitt mot meg når de går forbi og lignende, slik at våre blikk møtes og 2 smil oppstår.

Når jeg trener styrke, så er jeg vel nærmest umulig å få kontakt med, da jeg glor aldri på jenter (jeg tror det kan føles litt creepy ut), men jeg kan likevel gløtte litt (uten at de ser det).. fordi.. jeg synes det er fascinerende å se om de løfter teknisk korrekt, og også hva de løfter. Menneskelig fysikk er fascinerende (spesielt jenter).

Men ja, for meg betyr et smil ingenting. Jeg legger aldri noe i det.

Så har jeg også fått erfare at jenter som jeg er "luft" for, faktisk ikke har vært luft for i det hele tatt. Jeg har tydeligvis blitt lagt merke til, og det har kommet frem fra 2 jenter jeg har pratet med når de har hatt en del alkohol innabords. Av de har jeg fått noen av mine beste komplimenter i mitt liv.. merkelig nok.

Det finnes også jenter som jeg utrolig nok legger merke til SER på meg, hver trening, selv om de ikke smiler (men jeg smiler jo ikke til dem heller) - men jeg legger ikke noe i det. Kanskje de synes jeg er rar. Er godt trent? Kanskje de ser slik på "alle". Jeg vet ikke.

Hva med meg da, hvorfor tar jeg aldri kontakt?

For det første er jeg innadvendt av meg (veldig introvert), selv om de aller fleste ikke tror det. Jeg overtenker, veldig mye. Jeg kan f.eks tenke at dersom jeg går bort til en jente og sier "hei", og det viser seg at hun har:

1) type

2) er veldig ung (for det er ikke alltid min bedømmelse av alder er korrekt)

3) at de vil trene i fred og ro / at jeg blir sett på som en plage

- så blir det hele litt kleint.. og jeg er redd for at jeg fort får rykte på meg som "han som sjekker opp alle jentene på treningssenteret".

Dermed holder jeg for meg selv.

I følge venner har jeg forøvrig sort belte i å aldri klare å ta et hint fra det motsatte kjønn.

For min del så blir jeg altså kun sjekket opp av treningsjenter når de har hatt alkohol innabords, for da blir det en helt annen setting. Utover dette så vet jeg ærlig talt ikke hvordan noen kan få kontakt med meg. De kan si hei - men det er jo ikke så lett når jeg er veldig vanskelig å få kontakt med. Skrive til meg på facebook? Men de vet sikkert ikke mitt navn. Og det er samme problemet jeg har med DEM.. Jeg kan ikke skrive til noen jeg ikke vet hva heter.

Den som intet våger intet vinner... kanskje jeg skal gi litt mere faen. Smile mere.. Prøve å ikke være så "reservert". Kanskje si HEI til noen, en vakker dag.. ;-) Har også tenkt tanken at gruppetimer er en måte å komme i kontakt med noen på, da det blir en mere "naturlig" setting, men.. jeg har null behov for å ta gruppetimer.

Mange rare dyr på treningssenteret.. meg inkludert ;-)

Gjest HarryDotter
Skrevet

Det nytter rett og slett ikke å sjekke opp menn på trening TS. Vi har fått med oss nå at alle gutter som slenger blikk og virker interessert i damer er noen perverse mannsgriser ;) Hvordan forventer dere at vi skal tørre ta kontakt med dere, når dere først velger ut på forhånd oppi hodet deres, hvem som er "godkjent" for å sjekke dere opp?? Hvordan kan jeg vite om du syntes akkurat jeg er godtatt til å sjekke deg opp? Eller blir jeg sett på som en potensiell voldtekstmann dersom jeg først tar motet til meg? Om du smiler forsiktig til meg....er du høfflig? Eller vil du noe mer? Prater du til meg og er åpen og blid...Er du høfflig eller vil du noe mer? Jeg bare lurer....

etter diverse sinte tråder her på KG, er det jommen ikke lett å vite hvordan jeg som mann bør oppføre meg uten å såre en dame eller å få henne til å føle seg missbrukt.

Jeg vet dere er forskjellige alle sammen, men....

Skrevet

Ei venninne av meg ga en lapp med telefonnr sitt til en fyr på treningssenteret. Løp i garderoben og satt der til hun var sikker på at han hadde dratt :ler: det funket da, selvom det ikke ble noe mer enn litt dating.

Er forsåvidt sikkert bedre å snakke litt med de på trening og ta det derfra, men synes den historien er litt søt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...