AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg er sammen med en gutt som jeg har blitt veldig usikker på. Saken er den at jeg rett og slett ikke vet hva jeg vil eller hva jeg føler :/ Har dårlig samvittighet ovenfor han også for han er så søt og snill og viser meg virkelig at han vil ha meg der, vi har i tillegg flyttet sammen. Det er ingenting galt med han som person men jeg lurer rett og slett på om kjemien er der eller ikke. Syns dette er en kjempe kjedelig situasjon å være i da han er en så flott gutt, han skiller seg fra alle andre gutter jeg har vært borti tidligere, er virkelig lett å snakke med og jeg vet at han genuint bryr seg om meg. Hvorfor kan jeg ikke bare være lykkelig og føle meg forelsket? Hva er galt liksom, han virker jo perfekt. Det jeg sliter med er at jeg overtenker alt mulig og jeg er så redd for at jeg senere vil komme til å angre på de valgene jeg tar. Litt fordi jeg er redd for å måtte angre på noe resten av livet. Samtidig har jeg funnet ut mer og mer om han og finner det jeg har funnet ut vanskelig å akseptere. Altså jeg skjønner bakgrunnen, men samtidig så vet jeg ikke om jeg klarer å leve med det (akkuratt hva jeg har funnet ut kan jeg ikke skrive her da det er veldig personlig). Vi har vært sammen i snart 8 mnd nå og det er slitsomt å føle det sånn her. Er det normalt å sitte med slike følelser etter så kort tid? Noen som har noen tips, eller noe å si som kan sette ting litt i perspektiv? Hvilke tegn vil dere si er tegn på at man burde gjøre det slutt? Hvilke tegn måtte vært der for at dere skulle gjort det slutt i deres forhold? Anonymous poster hash: c5aef...23f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Dette lurer jeg også påAnonymous poster hash: ac154...44e
Lizzy_86 Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Å det største problemet er hans fortid? Skjerp deg, folk forandrer seg! Jeg har da hatt en utrolig teit fortid selv, men jeg er absolutt ikke den samme personen lengere. Og hvis du bare skal være redd for å angre deg hele tiden er kanskje ikke forhold noe for deg. Man må satse for å vinne tilslutt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Jeg er sammen med en gutt som jeg har blitt veldig usikker på. Saken er den at jeg rett og slett ikke vet hva jeg vil eller hva jeg føler :/ Har dårlig samvittighet ovenfor han også for han er så søt og snill og viser meg virkelig at han vil ha meg der, vi har i tillegg flyttet sammen. Det er ingenting galt med han som person men jeg lurer rett og slett på om kjemien er der eller ikke. Syns dette er en kjempe kjedelig situasjon å være i da han er en så flott gutt, han skiller seg fra alle andre gutter jeg har vært borti tidligere, er virkelig lett å snakke med og jeg vet at han genuint bryr seg om meg. Hvorfor kan jeg ikke bare være lykkelig og føle meg forelsket? Hva er galt liksom, han virker jo perfekt. Det jeg sliter med er at jeg overtenker alt mulig og jeg er så redd for at jeg senere vil komme til å angre på de valgene jeg tar. Litt fordi jeg er redd for å måtte angre på noe resten av livet. Samtidig har jeg funnet ut mer og mer om han og finner det jeg har funnet ut vanskelig å akseptere. Altså jeg skjønner bakgrunnen, men samtidig så vet jeg ikke om jeg klarer å leve med det (akkuratt hva jeg har funnet ut kan jeg ikke skrive her da det er veldig personlig). Vi har vært sammen i snart 8 mnd nå og det er slitsomt å føle det sånn her. Er det normalt å sitte med slike følelser etter så kort tid? Noen som har noen tips, eller noe å si som kan sette ting litt i perspektiv? Hvilke tegn vil dere si er tegn på at man burde gjøre det slutt? Hvilke tegn måtte vært der for at dere skulle gjort det slutt i deres forhold? Anonymous poster hash: c5aef...23f Nå vet vi ikke hva fortiden hans innebærer da. Sånn sett er jeg uenig med Lizzy_86 ovenfor, fordi jeg synes ikke det er noe å "skjerpe seg" over. Hvis han har en fortid som innebærer noe som er en stor dealbreaker for deg så må du enten; 1. gi det en sjanse og se om du klarer å se forbi det/leve med det 2. slå opp og gå videre med hvert deres liv Uansett valg så tar du det valget som du syns er rett for deg og som du føler at du vil leve med best. Det kan være lurt å lage en "for" og "imot" liste. Du lister opp både negative og positive sider ved forholdet deres, og etterpå kan du se over om de negative er langt større og mer "alvorlige" enn de positive og kanskje ta valget derfra. Det er vanskelig for utenforstående å si hvorvidt du burde være med han eller ikke, så du må nesten finne ut av det selv. Av egen erfaring så har jeg aldri angret på å gjøre slutt på de forholdene hvor følelsene var lunkne og hvor jeg følte at det er mye her som egentlig ikke vil fungere i lengden. På sikt har det vært bedre både for meg og for de jeg var sammen med. Alle de har funnet seg damer som de er lykkelige med (det ser sånn ut ialelfall) og jeg har funnet noen som passer for meg. Alle vil oppleve at når forelskelsen gir seg så blir det litt "lunkne" følelser,men som sagt;så lenge man innerst inne vet at dette er fyren/dama man vil ha uansett,så spiller det ingen rolle. Anonymous poster hash: 4a311...d5d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Hvor lenge har du følt det sånn? Har følt det sånn av og på under hele forholdet. Har sett faresignaler fra dag 1, men har valgt å gi han en sjanse fordi han samtidig er en flott og snill gutt. Men det er slitsomt å føle seg kjempe glad for forholdet en dag og så likegydlig en annen dag :/ Anonymous poster hash: c5aef...23f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Å det største problemet er hans fortid? Skjerp deg, folk forandrer seg! Jeg har da hatt en utrolig teit fortid selv, men jeg er absolutt ikke den samme personen lengere. Og hvis du bare skal være redd for å angre deg hele tiden er kanskje ikke forhold noe for deg. Man må satse for å vinne tilslutt. Det er faktisk ganske alvorlig det han har gjort tidligere, vet at det ikke definerer han som person slik han er i dag, men allikevel så er det noe som henger over meg hele tiden. Er enig i at man må satse for å vinne til slutt, så akkuratt det med at jeg er så redd for å angre på ting er noe jeg vet jeg må jobbe med. Anonymous poster hash: c5aef...23f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Nå vet vi ikke hva fortiden hans innebærer da. Sånn sett er jeg uenig med Lizzy_86 ovenfor, fordi jeg synes ikke det er noe å "skjerpe seg" over. Hvis han har en fortid som innebærer noe som er en stor dealbreaker for deg så må du enten; 1. gi det en sjanse og se om du klarer å se forbi det/leve med det 2. slå opp og gå videre med hvert deres liv Uansett valg så tar du det valget som du syns er rett for deg og som du føler at du vil leve med best. Det kan være lurt å lage en "for" og "imot" liste. Du lister opp både negative og positive sider ved forholdet deres, og etterpå kan du se over om de negative er langt større og mer "alvorlige" enn de positive og kanskje ta valget derfra. Det er vanskelig for utenforstående å si hvorvidt du burde være med han eller ikke, så du må nesten finne ut av det selv. Av egen erfaring så har jeg aldri angret på å gjøre slutt på de forholdene hvor følelsene var lunkne og hvor jeg følte at det er mye her som egentlig ikke vil fungere i lengden. På sikt har det vært bedre både for meg og for de jeg var sammen med. Alle de har funnet seg damer som de er lykkelige med (det ser sånn ut ialelfall) og jeg har funnet noen som passer for meg. Alle vil oppleve at når forelskelsen gir seg så blir det litt "lunkne" følelser,men som sagt;så lenge man innerst inne vet at dette er fyren/dama man vil ha uansett,så spiller det ingen rolle. Anonymous poster hash: 4a311...d5d Takk for gode tips. Skal prøve å lage en for og imot liste Hjalp å lese dette og fikk bedre perspektiv på ting så tusen takk Anonymous poster hash: c5aef...23f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå