Gå til innhold

Føles helt vondt å satse alt da jeg er redd for hva som kan gå galt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart ett år. Nå skal vi mest sannsynligvis flytte sammen så det skal bli billigere for meg å bo alene. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg føler en unik kjærlighet ovenfor han. Han er verdens nydeligste gutt og han er så utrolig god mot meg. Kunne ikke tenkt meg noen andre om jeg så fikk velge blandt alle i hele verden. Han forstår meg så godt. Det er personligheten og utseendet som er den perfekte kombinasjonen. Han er drømmegutten min. Derfor er jeg nesten redd for å være sammen med han og ha det perfekt med han fordi jeg er så redd for å miste den lykken. Har slitt litt med depresjon og har et ganske så negativt syn på ting, men kan gå veldig opp og ned. Først oppi skyene så nede under jorda igjen. Hvis det blir slutt aner jeg ikke hva jeg gjør. Han gir meg all glede jeg får. Vi har hatt mange vanskelige ting vi har måttet takle, men vi har på en måte klart oss til syvende og sist uansett hva det har vært. Uansett om vi ikke har vært sammen så lenge virker det som et helt liv.Dette ble kanskje rart og rotete men følte for å få det ut.. Hvordan kan jeg få en mer avslappende holdning til alt? Jeg er redd for å være lykkelig bare fordi jeg kan miste den lykken. Han er alt for meg. Jeg er forresten 17 år, og han er et par år eldre.

Anonymous poster hash: e564f...a1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du elsker ham ikke noe mer eller mindre om dere flytter sammen eller bor fra hverandre. Statistisk sett er det slutt mellom dere om fra tre til sju år. Smerten blir ikke mindre om dere bor sammen eller ikke.

Men bruk den forbedrede økonomien du får ved delte utgifter og felles matstell til å legge til side noen penger. Minst fra femhundre til tusen pr måned om du kan. Sånn at du har til depositum og møbler om/når ting skjærer seg. Gjør de ikke det (woohoo) så kan de brukes til egenkapital når dere vil eie bolig selv.

AnonymBruker
Skrevet

hvis dere virkelig har det bra sammen, så hadde jeg nok satset. det er virkelig deilig å ha en samboer. men husk å skriv en samboerkontrakt!! hvis det skulle gå til H*lvete. da har dere kontrakt på hva dere skal fordele av ting og penger og leilighet osv. jeg er midt i en skikkelig krise med samboern min nå. vi har felles økonomi og alt var helt flott til vi skulle begynne å bygge. da var helvete løs, og vi har ikke noe samboerkontrakt.

lykke til med valget ditt:)

Anonymous poster hash: 136ab...c35
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal leie leilighet.. Men kan han bo der uten å stå på kontrakten? Uff, håper det ordner seg..:-(

TS

Anonymous poster hash: e564f...a1c

Skrevet

Ja, en samboer er en del av husstanden. Omtrent som katta.

Vær obs på at du ikke er kontraktsgyldig før du fyller atten år, og at en kontrakt du signerer før attenårsdagen sånn sett ikke er gyldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...