AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Jeg har en x som for litt siden skrev et par lange sms'er til meg om at han gjorde det slutt, og ønsket at jeg skulle kaste tingene han hadde her, eller brenne de. Nå, flere uker etterpå, truer han med å anmelde meg og kreve erstatning hvis han ikke får tilbake eiendelene sine. Er det grunnlag for anmeldelse fra hans side da, kan jeg blir straffet? Han har aldri behandlet meg bra, levd flere liv med flere damer, aldri betalt husleie osv. Jeg tok ham på ordet og sendte sakene hans avgårde. Håper på svar og tilbakemeldinger fra eventuelt andre i samme situasjon. Anonymous poster hash: 4362a...458
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Alt kan anmeldes. Spørsmålet er mer hva politiet gjør med en anmeldelse. For han vil det nok være langt smartere å gå til et erstatnigssøksmål mot deg og kreve at du betaler det det koster han å gjenanskaffe de tingene du har kastet eller hva du har gjort med dem. Startet ikke du en tråd med spørsmål om du skulle kaste for noen dager siden?Anonymous poster hash: 586a0...b9a
Gjest Awzm me Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Du kastet eller brente sakene hans? Og du har meldingene på at han skrev det fremdeles, i så fall så vinner du 2
karrifrøkna Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 (endret) Men kan han kreve erstatning, når han selv har bedt om at jeg skulle kvitte meg med det? Jo, jeg skrev et innlegg for litt siden, men jeg er fremdeles så usikker, og nå som det kommer trusler og slikt blir jeg nervøs. Jeg er 19, han er 37. Jeg er ganske fersk på denne slags krig... Endret 3. august 2014 av karrifrøkna
Aliqua Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Tror ikke han kan kreve noe erstatning hvis han ba deg om å brenne/kaste tingene hans. 6
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Så lenge du har tatt vare på SMSen har du ingenting å bekymre deg for 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Politiet henlegger alle anmeldelser.Anonymous poster hash: ae2e3...f68 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Da ignorerer du fyren helt. Ikke svar på noe som helst, selv om det er fristende. Du leser det han skriver, blokker han der du kan blokkere han, og følger med på om han truer deg. Han en kanal åpen, det ser ut som om det kan være sms? Da følger du med på det han kommer med, truer han deg på livet, kontakter du politiet om det er akutt, f eks. Han kommer på døra el. Kommer det trusler på dagtid som er sånn halvakutte finner du alt nå en advokat som det står bistandsoppdrag / bistandsadvokat på. De får betalt av det offentlige og er gratis for deg mht. Saker om vold og alvorlige trusler. Jeg vet ikke hvilke type trussel du har fått så langt, men du kan ringe et større krisesenter og be om råd, de har taushetsplikt og mye erfaring med denne type saker. Husk på at taushet er det sterkeste våpen du kan bruke mot et annet menneske, vedkommende blir da svært usikker fordi han ikke vet hva du driver med, tenker eller føler. Lykke til.Anonymous poster hash: 586a0...b9a 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Jeg har en x som for litt siden skrev et par lange sms'er til meg om at han gjorde det slutt, og ønsket at jeg skulle kaste tingene han hadde her, eller brenne de. Nå, flere uker etterpå, truer han med å anmelde meg og kreve erstatning hvis han ikke får tilbake eiendelene sine. Er det grunnlag for anmeldelse fra hans side da, kan jeg blir straffet? Han har aldri behandlet meg bra, levd flere liv med flere damer, aldri betalt husleie osv. Jeg tok ham på ordet og sendte sakene hans avgårde. Håper på svar og tilbakemeldinger fra eventuelt andre i samme situasjon. Anonymous poster hash: 4362a...458 Sånn ca hvor mange liv har han levd tror du?, har han vært sammen med flere damer i ett liv?, eller er det et nytt liv pr dame? Neida, har du sms´ene så har du ingen bekymringer. Anonymous poster hash: 847f6...fc4
karrifrøkna Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Da ignorerer du fyren helt. Ikke svar på noe som helst, selv om det er fristende. Du leser det han skriver, blokker han der du kan blokkere han, og følger med på om han truer deg. Han en kanal åpen, det ser ut som om det kan være sms? Da følger du med på det han kommer med, truer han deg på livet, kontakter du politiet om det er akutt, f eks. Han kommer på døra el. Kommer det trusler på dagtid som er sånn halvakutte finner du alt nå en advokat som det står bistandsoppdrag / bistandsadvokat på. De får betalt av det offentlige og er gratis for deg mht. Saker om vold og alvorlige trusler. Jeg vet ikke hvilke type trussel du har fått så langt, men du kan ringe et større krisesenter og be om råd, de har taushetsplikt og mye erfaring med denne type saker. Husk på at taushet er det sterkeste våpen du kan bruke mot et annet menneske, vedkommende blir da svært usikker fordi han ikke vet hva du driver med, tenker eller føler. Lykke til.Anonymous poster hash: 586a0...b9a Tusen takk for svar! Jeg skal følge rådet ditt, men vil det da også si at jeg ikke skal tenke noe mer på eiendelene han etterlot seg? Jeg skal bare overse totalt? Jeg tror jeg har rett til fri rettshjelp, jeg burde kanskje legge saken for en advokat..
Gjest Iben Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Har du kastet eller brent tingene hans? Hvis ikke kan du jo bare gi dem tilbake...
karrifrøkna Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Har du kastet eller brent tingene hans? Hvis ikke kan du jo bare gi dem tilbake... Har kvittet meg med det ja, slik han ba om.
Gjest Iben Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 (endret) Har kvittet meg med det ja, slik han ba om. Ok, da så. Da har jeg intet å tilføye utenom de gode rådene du fikk i innlegg #8. Kan vanskelig se for meg at han har noen sak når dette er noe han har bedt deg om, og du har tatt vare på SMSen hvor han gjorde det. Endret 3. august 2014 av evnukken 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Tusen takk for svar! Jeg skal følge rådet ditt, men vil det da også si at jeg ikke skal tenke noe mer på eiendelene han etterlot seg? Jeg skal bare overse totalt? Jeg tror jeg har rett til fri rettshjelp, jeg burde kanskje legge saken for en advokat.. Ja, min mening er å overse totalt. Men for din egen sikkerhet skal du følge med på det han skriver på f eks sms. Og ikke slette, dette er bevis på trusler, dersom han truer. Kommer han bort til deg utendørs, svarer du gå vekk, eller jeg er ikke interresert i å ha kontakt med deg, el. Og går. Du går aldri inn i en diskusjon med en slik person, det kommer i 99,9 % av tilfelllene ikke noe positivt ut av det. Jeg har lesr en del, derfor svarer jeg som jeg gjør. Håper han holder seg unna Anonymous poster hash: 586a0...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Ok, da så. Da har jeg intet å tilføye utenom de gode rådene du fikk i innlegg #8. Kan vanskelig se for meg at han har noen sak når dette er noe han har bedt deg om, og du har tatt vare på SMSen hvor han gjorde det. Takk for positiv tilbakemeld. På rådene mine.Anonymous poster hash: 586a0...b9a
SiMa Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Har du tatt vare på smsene han sendte? Gjør det i alle fall i fremtiden, og hvis han kommer med trusler anmelder du han. Selvfølgelig kan han anmelde deg. Politiet får alle slags tullete/grunnløse anmeldelser, som enten blir avvist i skranken eller henlagt som "intet straffbart forhold". Du har ingen grunn til å bekymre deg for straffansvar. Hva slags ting var det du kastet? Var det bare småting, som litt klær og toalettsaker trenger du heller ikke bekymre deg for erstatningsansvar. Var det større/mer kostbare ting kan han argumentere med at du burde forstått at meldingene kom i affekt, og at han ikke mente det. 1
Frk.K Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Så lenge du har tatt vare på SMSen har du ingenting å bekymre deg for Dette.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Det er ikke du som er gravid? Anonymous poster hash: e3fca...f59
Gjest Coolaid Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 Det er lov å anmelde alt i Norge. Politiet er pliktig til å ta imot en anmeldelse uansett hvor dumt det er. Så blir det henlagt under "bevisets stilling" eller at politiet konkluderer med at det ikke har forekommet noe straffbart i utgangspunktet. Det blir veldig vanskelig å bevise noe som helst når han har bedt deg om å kaste det. Han er bare en kranglefant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå