Gå til innhold

Hjelp, skal lage pizza til jobben.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal servere pizza på jobben, prøver å beregne hvor mange pizzaer jeg trenger å lage. Noen som vet sånn ca. hvor mange biter av gjennomsnittlig st. man får ut av en pizza? Skal servere til ca. 80 personer. Hvor mange pizzaer trenger jeg å lage når alle skal få en bit hver?

Anonymous poster hash: 1ade4...ee5
AnonymBruker
Skrevet

En bit hver? Er det smaksprøver du skal lage, eller?

Anonymous poster hash: 56527...5b5
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg lager hjemmelaget pizza i en langpanne, så får jeg 12 biter. Så om alle skal få en bit hver så ville jeg lagd 7 pizzaer. BTW; Er ikke en bit ganske lite for voksne folk?

Anonymous poster hash: 7dd68...ead
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg lager hjemmelaget pizza i en langpanne, så får jeg 12 biter. Så om alle skal få en bit hver så ville jeg lagd 7 pizzaer. BTW; Er ikke en bit ganske lite for voksne folk?

Har fått et budsjett jeg skal følge, blir det ikke for dyrt med to biter hver til 80 personer? Ts!

Skrevet

Hvorfor ikke lage noe annet? Blir utrolig mye å lage, og nesten ingenting på hver.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skal man bli mett? Ingen blir mett av 1 bit pizza... Jeg tenker at man beregner ca. 3-4 personer på en langpannepizza... litt mindre på en rund pizza. Hva med å lage gryterett istedet? Kan ha brød ved siden av, og ris i gryten (ris er billig)

Endret av SoftKitty
Skrevet

Hvorfor i helsikke skal KUN 1 person server pizza til hele 81??

Har du gjort noe galt? :P

Jeg hadde bare bestilt fra et pizzeria. De er som regel fleksible ang. pris og levering når det er snakk om så mye.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er du den samme som skulle lage taco og servere ei lefse til hver?

Tror jeg ville funnet billigere mat så folk kan spise seg mette,

Anonymous poster hash: 2886c...ed0

• Liker 5
Skrevet

"NEI, ikke ta mer!! 1 til hver."

Blir nok veldig vellykka.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En pizza på et brett i steikeovnen ville jeg regnet til 6-8 personer (forutsatt at de ikke skal bli mette), så da må du lage minst 10 slike.

Anonymous poster hash: 3e633...f88
Gjest Blåbæret.
Skrevet

Jeg hadde aldri servert pizza om det bare var en bit til hver. Ingen voksne mennesker blir mett av det. Hva med en slags gryterett eller suppe? Server med brød.

Skrevet

En langpannepizza er nok til 4 personer så da må du lage 20 stykker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du den samme som skulle lage taco og servere ei lefse til hver?

Tror jeg ville funnet billigere mat så folk kan spise seg mette,

Anonymous poster hash: 2886c...ed0

Ja det stemmer! Og det gikk veldig bra! :danse: Folk spiste ikke mer enn en lefse, ettersom jeg hadde kjøpt inn noen innmari store lefser (de var faktisk større en tallerkene jeg brukte), og når man fyller de med kjøtt og masse grønnsaker ol. så kan man faktisk bli mett på en lefse.

Hvorfor i helsikke skal KUN 1 person server pizza til hele 81??

Har du gjort noe galt? :P

Jeg hadde bare bestilt fra et pizzeria. De er som regel fleksible ang. pris og levering når det er snakk om så mye.

Hehe, neida, valgte dette selv. Jobber i kantinen på jobben og serverer varm mat en gang i uka i tillegg til det vanlige som er nystekt brød, pålegg og salatbar. Har ikke så god erfaring med å lage mat til så mange mennesker, synes det kan være vanskelig å beregne hvor mye jeg skal lage osv., derfor spør jeg om tips her! De fleste på jobben ønsket seg pizza en dag, tenkte det hadde vært hyggelig å oppfylle det ønsket. :)

Skrevet

PIzzer er vel ikke så dyre å lage - spørs hva slags fyll du etc bruker. Kjøttdeig er ofte billig - så er det bare lage en stor gryte kjøttdeig og tomatsaus som du har over (og diverse grønnsaker?) Kan ikke bli så dyrt til sammen..
Om ikke har eurospar gradiosa helmax på tilbud......

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde fått oppfylt ønske mitt om pizza på jobb, og bare sett at det var et stykke til hver, så hadde jeg blitt skuffa. :)

• Liker 8
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde fått oppfylt ønske mitt om pizza på jobb, og bare sett at det var et stykke til hver, så hadde jeg blitt skuffa. :)

Er det ikke bedre med ett stykke enn ingen? Varmmaten skal bare være en positiv liten ting ved siden av brødmaten og salatbaren, den ene dagen i uka.

Skrevet

Hvor er dere henn?

Hvor mye er budsjettet?

Hvis det er i Oslo så kanskje jeg kan fikse noe billig

Skrevet

Har du som privatpersjon uten tilgang til storkjøkken fått odre om å lage pizza til 80 stykker og alle skal bare få en liten bit hver??

Får ikke dette til å stemme med mindre du er en sånn JA-person som ikke tør å si nei siden du tror alle da vil hate deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem jobber i kantine og er så dårlig på å beregne porsjonsstørrelser at hun må spørre på KG hver gang hun skal lage varmmat? Er du i det hele tatt utdannet innen matlagning?

Anonymous poster hash: 106c5...129
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg ville hvertfall laget noe salat og hatt som tilbehør om det kun er beregnet et stykke på hver.
Et annet alternativ er pizzasnurrer istedenfor pizza. Blir jo forsåvidt det samme, men er enklere å varme opp igjen flere snurrer om du lager det hjemme og skal varme opp på jobb.

Dersom det er meningen at de ansatte skal ha med annen mat i tillegg/pleier å kjøpe i kantinen, ville jeg beregnet 2 stk pizza. Men om jobben/kantinen skal servere lunsj (pizza) til de ansatte, så ville jeg hvertfall beregnet 3 stk på hver. Da er det alltids noen som er småspist som spiser 1-2stk, mens de som er mer storspist kan spise 4stk.

Endret av Luckiness
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...