AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Jeg vet det er et dumt spørsmål, men jeg lurer. Jeg holder på med livsstilendring og har holdt på i 1 måned. Det går greit, sakte men sikkert ned i vekt. Bruker VK og har full kontroll på hvor mange kalorier jeg får i meg). Jeg går ned ca 0,7 kg pr uke. Jeg veier meg (dessverre) hver dag. For noen dager siden gav jeg blod, litt under en halvliter. Jeg tenkte at da vil vekten i allefall reduseres med en halv kilo til neste dag (tenker at 1 liter blod veien ca 1 kg). Jeg spise mine tildelte kalorier denne dagen, men neste dag viste vekten kun 0,2 kg ned. Vil det si at dersom jeg ikke hadde gitt blod så ville jeg gått opp i vekt? I min enkle tankegang trodde jeg at når noe ble fjernet fra kroppen ville dette vises på vekta? Anonymous poster hash: 50d22...464
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Å veie seg hver dag har ikke noe for seg. Dagsvekten kan gå opp eller ned avhengig av saltinntak, avføring i tarmen, full/tom urinblære, glykogenlagre i muskler/lever og mye mer. Hold deg til å veie deg en gang i uken du. Så lenge du er i kaloriunderskudd vil du gå ned i vekt.Anonymous poster hash: 62c50...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Kroppen produserer jo nytt blod når du gir av ditt Anonymous poster hash: 11b35...0ef
Zzyzx Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Kroppen gjenoppretter væsketapet ved blodgiving ganske fort, så å tappe de få desiliterne det er snakk om har ikke allverdens utslag på vekt. Ellers gjelder det AB over sier.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Kroppen produserer jo nytt blod når du gir av ditt Anonymous poster hash: 11b35...0ef Joda, men ikke på under et døgn ts Anonymous poster hash: 50d22...464
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Å veie seg hver dag har ikke noe for seg. Dagsvekten kan gå opp eller ned avhengig av saltinntak, avføring i tarmen, full/tom urinblære, glykogenlagre i muskler/lever og mye mer.Hold deg til å veie deg en gang i uken du. Så lenge du er i kaloriunderskudd vil du gå ned i vekt.Anonymous poster hash: 62c50...1ff Vet det, men det er vanskelig. Føler jeg må veie meg for å ha full kontroll ts Anonymous poster hash: 50d22...464
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Joda, men ikke på under et døgn ts Anonymous poster hash: 50d22...464 Det er sant, men en stor del av blodet som tappes er bare væske. Selve væsken balanserer seg rimelig fort ved å drikke samt spise noe salt.Anonymous poster hash: 62c50...1ff
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Vet det, men det er vanskelig. Føler jeg må veie meg for å ha full kontroll tsAnonymous poster hash: 50d22...464 Det synes jeg er litt bekymringsverdig. Men uansett vil du se den generelle tendensen bedre ved å bare veie deg en gang i ukaAnonymous poster hash: 62c50...1ff
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 rink up Blood volume makes up approximately eight per cent of your body weight. About 55 percent of blood is comprised of plasma, of which 90 per cent is water. So although you donate less than a pint of blood at a time, almost half of this is water. That's why it is important for you to drink plenty of water (we would like you to drink at least 500ml), just before you donate and immediately after you've donated. It's important to replace fluids after you've donated, to help bring your blood volume levels back to normal. The kidneys also play their part in controlling blood volume by regulating the amount of sodium and water lost in urine. http://www.blood.co.uk/about-blood/how-the-body-replaces-blood/ Anonymous poster hash: f8751...6e5
californiaa Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Den delen at du har gitt blod ville jeg ikke ha lakt noe vekt på. Og veie seg ver dag har teknisk sett ingen ting og si, annet en at det kan vere veldig nedbrytende på pshyken. Men det som er aller viktigst er og ha 1 veie dag og veie seg om morgenen før man har spist og drukket noe, bare gått på do om man må det. Gjerne ta det dagen etter en normal dag altså ikke spise dagen. Så følger man fast den dagen. og den vekta teller. Noen uker går man kanskje ned 1 kg og andre ingen, slik er det og slankeseg, vekta fra uke til uke kan være avhenge av hvor mye mat man har i kroppen og hvor mye vann man har i kroppen som er avhenge av hva man spiste dagen før man veide seg. Vekta skal brukes som en veileder om at man gjør ting riktig i mitt hode. Men vekta kan man bare kaste om man ikke bruker cm mål synes jeg. Det er jo det som oftest er målet? Og vite at man har blitt smalere rundt mindja og lårene, større rompe osv. Jeg personelig tok bilder og mål og vekt før jeg begynte og slanke meg og tok noen bilder som midtveis vurderinger som ga meg ekstrem inspirasjon samt cm, mål og vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå