AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Jeg har jobbet snart 3 uker i ny jobben og vet jeg ikke kan bruke sykemleding egentlig, men jeg ligger nå rett ut i ryggproblemer og venter på MR undersøkelse så legen har sykemeldt meg nå for 14 dager, jeg syns det er veldig flaut overfor ny arbeidsgiver og gruer meg til å ringe sjefen imorgen..kan dette ødelegge noe siden jeg er enda i prøvetiden?? Anonymous poster hash: 5dbf6...649
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Jeg har jobbet snart 3 uker i ny jobben og vet jeg ikke kan bruke sykemleding egentlig, men jeg ligger nå rett ut i ryggproblemer og venter på MR undersøkelse så legen har sykemeldt meg nå for 14 dager, jeg syns det er veldig flaut overfor ny arbeidsgiver og gruer meg til å ringe sjefen imorgen..kan dette ødelegge noe siden jeg er enda i prøvetiden?? Anonymous poster hash: 5dbf6...649 Eneste som kan skje er at du kan få forlenget prøvetiden med den tiden du er sykemeldt, men da må det stå i kontrakten din. Ellers så er det viktig å huske at du kan ha rett på sykepenger selv om du ikke har jobbet lenge nok i den nye jobben. Har du gått fra en annen jobb/dagpenger har du krav på å få sykepenger fra NAV Men da må du også levere kopi av sykemeldingens alle deler til NAV og kreve det fra dem. Anonymous poster hash: 2c624...e7b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 takk for svar! ja jeg har en annen jobb også i tillegg, men denne jobben så er jeg under opplæring, så trodde kansje jeg ikke hadde krav på noe fra nav.. er bare en veldig ubehagelig situasjon jeg har havnet oppi så håper jeg bare ikke mister jobben på grunn av dette... Anonymous poster hash: 5dbf6...649
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Selvfølgelig kan det ødelegge for deg, å bli sykemeldt etter 3 uker i jobb er jo ikke akkurat betryggende for arbeidsgiver. Betyr at du kan bli trøbbel fremover. Anonymous poster hash: ca75a...6a7 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 bynt? Anonymous poster hash: 07696...392 2
Gjest Bud Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 bynt? Anonymous poster hash: 07696...392 Begynt.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 begynt... beklager skrivefeil.. tsAnonymous poster hash: 5dbf6...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå