Cinzia Skrevet 3. august 2014 #1 Del Skrevet 3. august 2014 Vi reiser snart til Mallorca. Har meldt jenta vår på Bamseklubb, men er litt i tvil om hvorvidt vi skal benytte oss av tilbudet. Har ingen erfaring med det fra tidligere, så lurte på om noen her inne kan si noe om hvordan dere har opplevd det. Har det føltes trygt å levere barna der? Har barna likt det? Jenta vår er 4 år og liker absolutt å være der ting skjer, samtidig som hun ikke er typen som lettest mingler med nye barn. Hun er litt typen som trives godt hjemme hos oss foreldre også, selv om hun liker å leke med andre barn. På en måte tenker jeg at vi reiser på ferie for å være sammen, ikke for at hun skal "settes bort" på Bamseklubben, men tror nok hun begynner å lure når hun ser de andre barna komme gående for å dra på utflukter etc. Innerst inne er jeg vel litt redd for å levere henne på et ukjent sted... Hadde vært veldig fint å høre hvilke erfaringer dere har ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. august 2014 #2 Del Skrevet 3. august 2014 Vi har provat Bamseklubb två gånger; En gång för sonen då han var 4 år En gång för bägge när dottern var 4 och sonen 6-7 Dessutom har vi varit i syden på annat hotell där de haft kids klub där personalen bara pratat franska och portugisiska och det har fungerat bra. På Bamseklubben har de haft jättekul, de har träffat kompisar de kan leka med vid poolen även när det inte är bamseklubb. Jag rekommenderar verkligen det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Del Skrevet 3. august 2014 Vi var på Mallorca i sommer, og jenta vår på 4,5 år var i bamseklubb. Jeg var av samme grunner som deg litt i tvil om vi skulle benytte oss av tilbudet. Jenta vår stortrivdes og de som jobbet der var kjempeflinke med barna. Mitt inntrykk var at de la opp til aktiviteter og mindre frilek, så ville ikke bekymret meg over at datteren din ikke er så flink til å mingle med nye barn. Vi benyttet ikke tilbudet hver dag, hvis vi skulle på utflukt. Jenta vår elsker å opptre, og feriens høydepunkt var nok når hun danset med Bamse på Bamsestars. Anonymous poster hash: edae1...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 3. august 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 3. august 2014 Tusen takk for svar! Kan jeg spørre deg AB om hvilket hotell dere var på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dora utforskeren Skrevet 3. august 2014 #5 Del Skrevet 3. august 2014 Tusen takk for svar! Kan jeg spørre deg AB om hvilket hotell dere var på? Vi bodde på Alcudia Pins. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Del Skrevet 3. august 2014 Vi har aldri vurderet det. Vi har barn som blir lett usikkre i ukjente situasjoner og med nye mennesker. Dessuten er kø ferien absolutt tiden for å nettopp være sammen.Anonymous poster hash: 11cb1...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassida Skrevet 4. august 2014 #7 Del Skrevet 4. august 2014 Vi har prøvd det en gang, mange år siden men barna snakker fremdeles om det. Opplevde det som trygt og at de som jobbet der var veldig hyggelig og snille. Var jo kun snakk om en time per dag så synes det er feil å si at man er på ferie for å være sammen, vi var jo sammen resten av tiden. På en time fikk mannen min trent og jeg fikk lagt og lest en bok ved et eget basseng kun for voksne. Det var luksustid og når barna ble hentet full i opplevelser og snakket på inn og utpust om Bamse og alt de hadde opplevd så var det absolutt verdt det for alle parter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 4. august 2014 #8 Del Skrevet 4. august 2014 Vi har vært på hotell med bamseklubb en gang da storesøster var 4 år. Hun er veldig trygg og sosial av seg, så vi tenkte at hun kanskje ville synes det var gøy. De fleste av de andre barna var i bamseklubben, men storesøster ville ikke være der. Hun ville heller være sammen med oss og bade. Da fikk hun selvfølgelig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 4. august 2014 #9 Del Skrevet 4. august 2014 Vi har aldri vurderet det. Vi har barn som blir lett usikkre i ukjente situasjoner og med nye mennesker. Dessuten er kø ferien absolutt tiden for å nettopp være sammen.Anonymous poster hash: 11cb1...72a Jada, man er jo sammen 24 timer i døgnet. TO timer NOEN dager på en uke, der barna koser seg veldig sammen med andre barn, borte fra solen gir, glade barn og glade foreldre som har kanskje fått lese i en bok eller prate sammen ved bassengkanten. Ser på det som en vinn-vinn. Ikke meningen å kuppe tråden med å henge meg opp i dette, men dette er typiske kommentarer som gir oss foreldre mindreverdighetskomplekser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #10 Del Skrevet 4. august 2014 Barna mine ville ikke kost seg, det trodde jeg kom tydelig fram i innlegget (?)Anonymous poster hash: 11cb1...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #11 Del Skrevet 4. august 2014 På. Hvorfor får du mindreverdighets komplekser av at vi velger annerledes? Jeg får bare mindreverdighetskomplekser om jeg føler min løsning er mindreverdig. Føler du at det dere velger er riktig, spiller det vel ingen rolle at den løsningen ikke passer for vår familie? For oss er bamseklubb uaktuelt fordi: -barna ville ikke trives -vi liker å komme oss ut på aktivterer sammen, ikke henge rundt ved et hotell -vi synes vi ser lite nok av barna i hverdagen, så vi vil i alle fall ikke ha barnepass til dem på ferien når vi har tid til å være sammen med demAnonymous poster hash: 11cb1...72a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 4. august 2014 #12 Del Skrevet 4. august 2014 Det er vel den siste setningen som er avgjørende "Dessuten er kø ferien absolutt tiden for å nettopp være sammen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #13 Del Skrevet 4. august 2014 Det er vel den siste setningen som er avgjørende "Dessuten er kø ferien absolutt tiden for å nettopp være sammen" Det synes jeg også er poenget med ferie Er nok borte fra barns mine når de er tre dager i uka i barnehagen ellers. Anonymous poster hash: 11cb1...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 4. august 2014 #14 Del Skrevet 4. august 2014 Begge mine har vært på bamseklubb de fra de var 3-5. Elsket det begge to! Og selv om vi droppet det i år ( var ikke bamseklubb der vi var i år) så var dagens høydepunkt å møte Bamse når han var på besøk på hotellet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 4. august 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 4. august 2014 Tusen takk for flere svar. Det er Alcudia Pins vi skal på, så artig å høre at det fungerte bra der. Jeg var faktisk ikke klar over at det bare er ei time eller to om dagen. Da får vi jo masse tid sammen uansett. Vi lar henne sikkert prøve det og så kan hun selv velge om hun vil være der på dagene. Vi har en liten baby også, så det blir uansett ikke snakk om å ligge og lese for oss -Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 #16 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg er litt skeptisk til det der selv. Nå blir min gutt veldig usikker i nye situasjoner med fremmede mennesker, så det ville uansett ikke vært aktuelt før han var en del eldre enn fire år, men samtidig vet jeg ikke om jeg hadde følt meg trygg på at de klarte å holde styr på alle ungene. Hadde vært livredd for at ungen skulle bli borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 4. august 2014 #17 Del Skrevet 4. august 2014 Vår datter var med på slik klubb en uke av vår to uker lange tur. Hun ble da kjent med andre barn på sin alder, og gjorde masse spennende. Var på skattejakt, hadde bursdagsfest for bamse, lagde masse fint. Var 1,5 timer hver dag. Vi er så mye sammen ellers i hverdagen (og uansett om vi hadde hatt de hver dag i bhg), så koste hun seg masse, kom seg inn i skyggen, og fikk litt "fri" fra lillebror. Hun er egentlig litt usikker i starten hun også, men jeg eller pappaen var med henne de første gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 4. august 2014 Forfatter #18 Del Skrevet 4. august 2014 Så fint å høre at vi kan være med litt. Det gjør det litt lettere for meg, kjenner jeg. Er jo livredd for at det skal være noe a la Kine i Costa del Kongsvik -haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 4. august 2014 #19 Del Skrevet 4. august 2014 Vi var på et ganske stort hotell, men aldersgrensen var 3-5 år, så da ble det ikke stappfullt med barn der. Slik de var her vi var, var det opplegg fem ganger i uken i 1,5-2 timer. Da møtte de opp, hadde en rolig start med bamsefilm og etterpå hadde de litt leker, skattejakt, sirkus, piratleker, laget smykker osv. Når vi kom og hentet hadde barna noen ganger en dans å vise oss. :-) Jentene som jobbet der var helt utrolig flinke med barn, smilende og omsorgsfulle. Jeg var helt imponert! De hadde selvsagt telefonnummeret vårt og romnummeret vårt om det var behov for det. Rommet var like ved siden av bassengområdet slik at jeg kunne ligge å se på døren inn, om jeg ville :-) Det blir veldig masse sol og varme for de små, så det var en god pause å ha. Opplegget er sikkert forskjellig fra sted til sted, men dette var iallfall vår erfaring. Bamse stars som ble nevnt tidligere, var også superstas PS: bamse er helten over alle helter etter en slik tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå