Gå til innhold

Lettvindt og billig gryterett til hagefest.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lei av grillmat. Har tenkt på stroganoff og chili con carne men kunne tenkt meg å lage noe litt mer spennede som alle liker. og som ikke er for dyrt å lage. Har dere noen favoritter/forslag? :)

Endret av KG dama
Skrevet

Hva med beef bourguignon? Det er veldig godt og enkelt å lage. Tilbehør kan feks være stekte poteter, potetmos eller sellerirotmos.

Skrevet

Den retten er det en annen i gjengen som ofte lager....men det er utrolig godt da.

AnonymBruker
Skrevet

Stifado med ovnsbakte potetbåter.

Eller rett og slett en sommerlig bacalao, laget med skivede nypoteter med skall og masse persilledryss over. Anbefaler i så fall denne:

http://oppskrift.klikk.no/bacalao-de-kristiansund/1113/

Med iskald rosé og masse godt brød til.

En annen sommerlett løsning er dampede blåskjell! Med hvitvin, chili, hvitløk, urter og kanskje en fløteskvett. Samt masse sitronbåter, godt brød og aïoli. Dette er også en svært billig løsning, by the way.

Anonymous poster hash: a4a51...7a8
Skrevet

Stifado er jo egentlig rødvinsgryte me litt anderledes krydder, er jo en mulighet. ;) Tror ikke jeg kan ha fisk eller blåskjell, er så mange som ikke spiser sjømat...

AnonymBruker
Skrevet

Stifado er supergodt, synes jeg. :spise: Til om med om sommeren, selv om det er litt tungt.

Ellers kunne kanskje en curry være noe?

Skrevet

Hvordan blir stifado om man kutter kraftig ned på hvitløken eller dropper det helt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir stifado om man kutter kraftig ned på hvitløken eller dropper det helt?

Det har jeg ikke prøvd, men vil tro at det blir spiselig likevel. :)

Det skal jo være hele småløk i retten, jeg pleier å bruke sjalottløk. Og de gir jo også mye smak (i tillegg til kanel, allehånde, nellik etc).

Skrevet

Kyllinggryte(ed ris), viltgryte (med potetmos) og stroganoff(godt med begge deler - evt søtpotetmos) er favoritter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...