Djungelvrål Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 (endret) Lei av grillmat. Har tenkt på stroganoff og chili con carne men kunne tenkt meg å lage noe litt mer spennede som alle liker. og som ikke er for dyrt å lage. Har dere noen favoritter/forslag? Endret 3. august 2014 av KG dama
murray Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Hva med beef bourguignon? Det er veldig godt og enkelt å lage. Tilbehør kan feks være stekte poteter, potetmos eller sellerirotmos.
Djungelvrål Skrevet 3. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2014 Den retten er det en annen i gjengen som ofte lager....men det er utrolig godt da.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Stifado med ovnsbakte potetbåter. Eller rett og slett en sommerlig bacalao, laget med skivede nypoteter med skall og masse persilledryss over. Anbefaler i så fall denne: http://oppskrift.klikk.no/bacalao-de-kristiansund/1113/ Med iskald rosé og masse godt brød til. En annen sommerlett løsning er dampede blåskjell! Med hvitvin, chili, hvitløk, urter og kanskje en fløteskvett. Samt masse sitronbåter, godt brød og aïoli. Dette er også en svært billig løsning, by the way. Anonymous poster hash: a4a51...7a8
Djungelvrål Skrevet 3. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2014 Stifado er jo egentlig rødvinsgryte me litt anderledes krydder, er jo en mulighet. Tror ikke jeg kan ha fisk eller blåskjell, er så mange som ikke spiser sjømat...
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Stifado er supergodt, synes jeg. Til om med om sommeren, selv om det er litt tungt. Ellers kunne kanskje en curry være noe? Anonymous poster hash: a4a51...7a8
Djungelvrål Skrevet 3. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2014 Hvordan blir stifado om man kutter kraftig ned på hvitløken eller dropper det helt?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Hvordan blir stifado om man kutter kraftig ned på hvitløken eller dropper det helt? Det har jeg ikke prøvd, men vil tro at det blir spiselig likevel. Det skal jo være hele småløk i retten, jeg pleier å bruke sjalottløk. Og de gir jo også mye smak (i tillegg til kanel, allehånde, nellik etc). Anonymous poster hash: a4a51...7a8
Djungelvrål Skrevet 3. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2014 Fant denne, gryte med bacon MÅ jo bli bra. Bare håper jeg finner billig grytekjøtt. http://www2.matoppskrift.org/fransk-kjottgryte/
twirlX Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Kyllinggryte(ed ris), viltgryte (med potetmos) og stroganoff(godt med begge deler - evt søtpotetmos) er favoritter :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå