AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 forsøker å finne ut av et godt alternativ til hvitt sukker, men det er så mye forskjellig. Leser et sted at Stevia er bra, et annet sted at det ikke er det, noen sier yaconsirup, andre sier kokosukker noen med ernæringskunnskap som kan si noe om de ulike typene og effekt på blodsukkeret? Anonymous poster hash: a164e...8b1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 http://www.dinside.no/347517/kanel-motvirker-diabetes Anonymous poster hash: 4a87f...eb9
Gjest Runforit Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Sukrin Gold er super Bruker det i all kakebakst og smaker mye bedre enn Stevia og vanlig sukrin. Mye rundere og mykere smak
Supraspinatus Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Sukrin Gold er super Bruker det i all kakebakst og smaker mye bedre enn Stevia og vanlig sukrin. Mye rundere og mykere smak Mye løsere avføring også... Det beste er jo egentlig å ikke bli vant til at det skal være så søtt. Hva er det TS skal bruke det til? 1
Gjest Runforit Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Mye løsere avføring også... Det beste er jo egentlig å ikke bli vant til at det skal være så søtt. Hva er det TS skal bruke det til? Ikke for min del Blir dårlig i magen av Sukrin og Stevia, men ikke av Gold og det er det ganske mange andre også som har hatt gode erfaringer med.
Popc0rn Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Se på GI'en. Søtning med 0 GI påvirker ikke blodsukkeret. Jo lavere, jo bedre. Med unntak av hvis det er mye fruktose i det. Fruktose gir lav GI fordi det går rett til leveren og lager problemer der først. Agavenektar går under denne kategorien. Stevia påvirker ikke blodsukkeret fordi det er så konsentrert. Det kan være en utfordring å søte matvarer med det da fordi det er ganske surt/bittert i tillegg. Stevia funker bra i ting som allerede er sure eller bitre. Som for eksempel te og kaffe. Stevia funker veldig dårlig til å søte fløtebasert mat. Det blir totalt kræsj. Lo han guo ligner veldig på stevia. Übersøtt pulver fra naturlig kilde med bitter smak. Sukrin har den kalde ettersmaken som mange hater, men man blir kvitt mye av den ved å la sukrinet binde seg til vann. Sukrin til å søte bær og fløtebasert mat funker bra. Yaconsirup har en høy andel inulin og påvirker ikke blodsukkeret mye, men inulin er fiber og kan mildt sagt gi ubehagelige bivirkninger. Så kan man jo også bruke ren inulin / FOS. Mageobs her også. Jeg tåler ikke tagatose så godt, men de som tåler det bruker det mye. Xylitol (også kjent som bjørkesøt) er også fint, men mageobs. Og har litt "tyggis"-smak. Kokossukker er medium-GI. Altså et bedre alternativ til sukker, men det finnes bedre. Men smaken er god. Hold deg unna søtsaker med maltitolsirup. Maltitolsirup har høyere GI enn sukker. Jommen sa jeg sukkerfritt... Litt maltitol går, men det er ikke lav GI. Og man får fort maltitolmage... Og skal du bruke en av de kunstige søtningene (splenda, canderel og sånt), bruk i flytende form. Fyllstoffet i pulverformen er en sukkerart. Jeg liker best sukrin gold. Jeg bruker det til nesten alt. Dette er en blanding av flere søtninger. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 tusen takk for tips, og tusen takk for langt og grundig svar Popcorn:) Nå føler jeg meg bedre rustet til å velge blant alt som finnes Jeg har forsøkt Tagatose og liker smaken godt,men magen tåler det ikke.. Anonymous poster hash: a164e...8b1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 har nå prøvd Sukrin gold, liker det veldig godt. takk for tips:) Anonymous poster hash: a164e...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå