Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og typen min har vært sammen over et halv år. Jeg er 18 og han er 21. I det siste har det vært en del dårlig energi mellom oss og litt krangling. Mye av småting men også fordi jeg synes han er litt for kontrollfreak. Hvis jeg har mye å gjøre om dagen, bla. det skjer en del med min familie og andre ting jeg bare må prioriterer over han, så blir han veldig sur og spør om det er noe jeg vil fortelle han, som om jeg har gjort noe han ikke vet om. Må tilføye at han er verdens søteste og snilleste!

Men dette begynner å irritere meg, virker som han vet ikke hvor han har meg. Men jeg vet hvor han har meg, og jeg vet hvor jeg har han. Er han usikker på meg? Han sier selv at han vet at jeg ikke har gjort noe, men at det bare er han som overreagerer.

Åh gud hjelp meg, damer! Måtte bare ty til dette forumet :( Hva skal jeg gjøre? :klo:

Endret av queensnella
Videoannonse
Annonse
Gjest thesledge
Skrevet

Det høres veldig slitsomt ut. Kanskje han ikke stoler helt på deg? Er det noe du kommer på som kan være en grunn til at han ikke stoler på deg eller er usikker på deg? Har du gjort noe du ikke skal i tidligere forhold, kanskje? Ofte reagerer kjærester slik fordi de gjør ting de ikke skal selv, eller har gjort det i tidligere forhold. Det er selvfølgelig også mange som ikke har gjort noe heller. Snakk med han om det og si at det plager deg.

Skrevet (endret)

Det høres veldig slitsomt ut. Kanskje han ikke stoler helt på deg? Er det noe du kommer på som kan være en grunn til at han ikke stoler på deg eller er usikker på deg? Har du gjort noe du ikke skal i tidligere forhold, kanskje? Ofte reagerer kjærester slik fordi de gjør ting de ikke skal selv, eller har gjort det i tidligere forhold. Det er selvfølgelig også mange som ikke har gjort noe heller. Snakk med han om det og si at det plager deg.

Har ikke gjort noe som kan forårsake det, og det sier han selv. Han vet alt om meg og mine tidligere forhold. (som bare var ett seriøst). Han sier det selv at jeg ikke har gjort noe, men det er han som har et problem med det å stole på folk. Han har blitt bedre og stoler egentlig på meg, men har sånne perioder hvor han blir veldig usikker. Har snakket med han om det og har samme unnskyldning som er at han ikke mener det, men er ''dum'' og overreagerer. Så jeg tilgir han, for jeg vet at det ikke er unormalt å tenke/føle sånn. Men jeg vil ikke at dette skal være en vane..

Endret av queensnella
AnonymBruker
Skrevet

En ting er sikkert, det blir ikke bedre om han ikke gjør noe med tankene sine selv. For uansett hva du kommer til å gjøre så blir han ikke fornøyd. Det blir kun verre.

Anonymous poster hash: 16542...9f0
Gjest thesledge
Skrevet

Har ikke gjort noe som kan forårsake det, og det sier han selv. Han vet alt om meg og mine tidligere forhold. (som bare var ett seriøst). Han sier det selv at jeg ikke har gjort noe, men det er han som har et problem med det å stole folk. Han har blitt bedre og stoler egentlig på meg, men har sånne perioder hvor han blir veldig usikker. Har snakket med han om det og har samme unnskyldning som er at han ikke mener det, men er ''dum'' og overreagerer. Så tilgir jeg han, for jeg vet at det ikke er unormalt å tenke/føle sånn. Men vil ikke at dette skal være en vane..

Har han opplevd et tidligere forhold hvor kjæresten var utro eller misbrukte tilliten hans da? Noe må jo være grunnen til at han sliter med å stole på folk. Jeg slet veldig med å stole på kjæresten min før, men nå stoler jeg fullt på han. Selv om du ikke har gjort noe for at han ikke skal stole på deg, så bør du gjøre alt for å vise at du er til å stole på. Vær åpen om det, det hjelper. Det fungerte for oss iallfall. Dere har jo ikke vært sammen så veldig lenge. Det tok en god stund før jeg klarte å stole 100% på kjæresten min, så jeg anbefaler å gi han litt tid for å se om det kommer seg. Du sier at han har blitt bedre, det er jo et godt tegn :)

AnonymBruker
Skrevet

En ting er sikkert, det blir ikke bedre om han ikke gjør noe med tankene sine selv. For uansett hva du kommer til å gjøre så blir han ikke fornøyd. Det blir kun verre.

Tror du det? Det er bare det at han har vært sånn fra starten, men at jeg bare ikke oppfattet det på den måten. Når jeg ser tilbake på det nå, skjønner jeg at det var det som var greia når vi kranglet, siden jeg ikke fikk noe svar på det. Men nå forteller han meg det som plager han til en forandring. Håper han får gjort noe med det, han sier han skal det.

Anonymous poster hash: ffd8e...603

AnonymBruker
Skrevet

Har han opplevd et tidligere forhold hvor kjæresten var utro eller misbrukte tilliten hans da? Noe må jo være grunnen til at han sliter med å stole på folk. Jeg slet veldig med å stole på kjæresten min før, men nå stoler jeg fullt på han. Selv om du ikke har gjort noe for at han ikke skal stole på deg, så bør du gjøre alt for å vise at du er til å stole på. Vær åpen om det, det hjelper. Det fungerte for oss iallfall. Dere har jo ikke vært sammen så veldig lenge. Det tok en god stund før jeg klarte å stole 100% på kjæresten min, så jeg anbefaler å gi han litt tid for å se om det kommer seg. Du sier at han har blitt bedre, det er jo et godt tegn :)

Han sier han har blitt utnyttet før, men det er flere år siden. Da var han jo veldig ung. Men kan hende at det er det som er greia. Jeg prøver hvertfall å være så ærlig og åpen om hva jeg tenker og føler, og håpe på at det hjelper. Vi har også snakket om at hvis det skjer noe eller er noe, så tar vi det opp med en gang. Han er super-ærlig. Det er jo bra.

Gjest thesledge
Skrevet

Han sier han har blitt utnyttet før, men det er flere år siden. Da var han jo veldig ung. Men kan hende at det er det som er greia. Jeg prøver hvertfall å være så ærlig og åpen om hva jeg tenker og føler, og håpe på at det hjelper. Vi har også snakket om at hvis det skjer noe eller er noe, så tar vi det opp med en gang. Han er super-ærlig. Det er jo bra.

Det kan godt hende at det er det som gjør det selv om han var ung. Bra at dere snakker om det og er ærlige begge to. Som sagt, prøv å gi det litt tid og se om det blir bedre :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Tror du det? Det er bare det at han har vært sånn fra starten, men at jeg bare ikke oppfattet det på den måten. Når jeg ser tilbake på det nå, skjønner jeg at det var det som var greia når vi kranglet, siden jeg ikke fikk noe svar på det. Men nå forteller han meg det som plager han til en forandring. Håper han får gjort noe med det, han sier han skal det.

Jeg tror ikke, jeg vet :) Jeg har hatt kjæreste som var slik, og jeg er slik selv i mindre grad. De fleste bruker paranoidtankene til å styre kjæresten, f.eks ikke snakke med gutter, ikke henge rundt kjekke mannfolk, osv. Det kan gå så langt som at han nekter deg å være med familie og venner. Ikke at han nødvendigvis sier "Du skal ikke være med de", men å pushe deg rundt ved å gi deg dårlig samvittighet, indirekte trusler, osv.

De tar det meste som trussel, og det er ingenting du kan gjøre for å fjerne de tankene. Du kan gjøre det lettere for han med å ta hensyn, men problemet er at det aldri vil være nok.

Han må være villig til å kunne ta fatt i problemet. Men selv om han vil ta fatt i det så er det ikke sikkert det kan gjøres noe med. Det må du være klar over.

Bare husk at du har dine grenser, sett dem og vær bestemt. Ikke la han pushe deg rundt med krav han skulle eventuelt få. Hjelp han, men ikke la han styre deg :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...