AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Hei. Pus er oppe i treet og blei skremt opp der klokka 09.00 i morgen av en bikkje, men nå regner det som pokker og hun er der oppe og mjauer. Vet ikke hva jeg skal gjøre pga jeg kan ikke gp opp for da går hun bare lengre opp i treet. Får vondt av hun, jeg ringt rundt til brannvesenet osv. dem sier at den kommer til og komme ned etterhvert, men pusen vår er veldig rett av seg så jeg skjønner ikke åssen den skal komme ned aleine. Det er også meldt torden :/! NOEN SOM HAR TIPS, ELLER HAR VÆRT I DENNE SITUASJON FØR? Anonymous poster hash: 2acc9...638
Aurora M. Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 (endret) Hvor høyt er det ca? Det brannvesenet.... Den kommer jo ned til slutt da, det spørs jo bare i hvilken tilstand. Det er nemlig slett ikke sikkert at den hopper smidig ned og lander på alle fire, spes. ikke om den treffer en grein på vei ned. Og er den redd nok og aldri bestemmer seg for å hoppe/klatre ned selv, kan den bli stående og klamre seg fast i mange døgn, til den til slutt er så dehydrert at den faller, ofte med dårlig utfall. Nå ser jeg selv at jeg kanskje skremmer deg TS, og det mener jeg ikke å gjøre. Kjenner bare jeg blir irritert på svaret du ble avspist med fra brannvesenet. For å ha det klart: I de aller, aller fleste tilfellene kommer de helskinnet ned på egen hånd! Hvis det var min katt som hadde stått der siden 9 i morges, ville jeg satt alt inn på i første omgang å få fatt i en lang nok stige. Så ville jeg selv gått opp (tross min høydeskrekk har jeg gjort det før..). Dette fordi pus mest sannsynlig er tryggest om det kommer en den kjenner. Ta med godbit, lokk og lirk (forhold deg rolig) og sats på at pus kommer i armene dine. Men dette kommer jo selvsagt alt an på hvor høyt treet er og hvordan forholdene er rundt der, slik at du faktisk får plassert en stige trygt nok. P.s Ser nå at du skriver du har prøvd å gå opp. Klatret du da eller? En stige er bedre for da kommer du raskere på høyde med pus. Endret 3. august 2014 av Aurora M.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 den stiger vi har kommer akkurat ikke opp, men nå har hun beveget seg lengre utover greinen og nesten sover på den :/ men mjauer noen ganger.. Ringte brannvesenet, men dem sier at dem ikke driver på med det lengre, men så tenkte jeg kanskje en treklatrer som er god til beins. Anonymous poster hash: 2acc9...638
Gjest Lille-pus Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Min første pus ble jaget langt opp i en stor furu i en skråning. Om jeg skal tippe så snakker vi om ca 3 etasjer høyt. Etter 6 timer snakket jeg med brannvesenet og de var bare sånn delvis imøtekommende ved å meddele følgende "Vi finner aldri daue katter oppi trær!" Han kom ned, et par timer etterpå, like hel, like svart og like sprek. 4
Aurora M. Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Hvor er dere hen i landet da? Det finnes jo klatreklubber rundt om.. Tror jeg ville ha tatt en google-runde om den ikke er nede til i morgen i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Hva med å kaste noen ting opp etter den? Da blir kanskje katten skremt og kommer løpende ned igjen? Anonymous poster hash: 2bf4a...eca
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Telemark - Notodden, Hun er på dette bilde, men pus er veldig liten av seg :/ Anonymous poster hash: 2acc9...638 Anonymous poster hash: 2acc9...638
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Der. :/ Anonymous poster hash: 2acc9...638 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Da min katt satt fast oppe i et tre, så klatret jeg opp med en kurv og holdt den foran henne. Hun nølte ikke med å hoppe ned i den, og jeg kunne tryggt klatre ned igjen med henne i kurven. Du kan jo kanskje prøve det?Anonymous poster hash: a5797...0b0
Aurora M. Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Der det var markert med rødt ja? Heldigvis har hun ikke klatret lengre opp, men det skal jo mot til å klatre ned igjen denne bare stammen da.. Hvor gammel er hun? Jo eldre de blir, jo tøffere er de jo ofte. Jeg tror nok trygt du kan se det an til i morgen. Tror nok hun er nede igjen til da. Du må i alle fall lokke masse på henne nedenfra, det kan ofte sette mot i dem. Du har jo kanskje en mulighet her også: https://nb-no.facebook.com/Notoddenklatreklubb Av og til kan det være lurt å gå litt utradisjonelt til verks (har erfaring ) 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Der det var markert med rødt ja? Heldigvis har hun ikke klatret lengre opp, men det skal jo mot til å klatre ned igjen denne bare stammen da.. Hvor gammel er hun? Jo eldre de blir, jo tøffere er de jo ofte. Jeg tror nok trygt du kan se det an til i morgen. Tror nok hun er nede igjen til da. Du må i alle fall lokke masse på henne nedenfra, det kan ofte sette mot i dem. Du har jo kanskje en mulighet her også: https://nb-no.facebook.com/Notoddenklatreklubb Av og til kan det være lurt å gå litt utradisjonelt til verks (har erfaring ) Hun er 8år, men veldig sky og redd av seg. Jeg får bare vente.. regner og tordner nå. Akkurat nå trur jeg det er jeg som har det værst. Men håper hun kommer ned og noen som har vært i samme situasjoon med at dem kommer ned om natten. Tusen takk for svar. Skal sjekke gruppen ut. takk Anonymous poster hash: 2acc9...638
Gjest Pheel Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Se det an et døgn, og ikke vær rundt der hun er nå, men la hun få fred så hun forhåpentligvis får roet seg ned og tør å komme ned på egenhånd tilslutt. Er absolutt ikke alltid de klarer å klatre ned på egenhånd dessverre, men som regel gjør de jo det. Lykke til! 1
Aurora M. Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Hun er 8år, men veldig sky og redd av seg. Jeg får bare vente.. regner og tordner nå. Akkurat nå trur jeg det er jeg som har det værst. Men håper hun kommer ned og noen som har vært i samme situasjoon med at dem kommer ned om natten. Tusen takk for svar. Skal sjekke gruppen ut. takk Anonymous poster hash: 2acc9...638 Det er sant. Når det blir stille og rolig rundt dem, og de føler seg sikre på at det som skremte dem opp dit er langt borte.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Takk for svarene.. Jeg håper virkelig hun kommer ned inatt. Blir ikke mye soving på meg inatt. Får håpe hun manner seg opp selv om hun er veldig sky og redd. Anonymous poster hash: 2acc9...638
Gjest Lille-pus Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Han kom ned ja, og det mens jeg ikke var i nærheten av treet, men hadde gått inn. Husker ikke om det var blitt mørkt og natt dessverre. - sannsynligheten er stor for at hun finner veien ned når det blir stille rundt henne. Krysser fingrene og håper det beste for at du har en liten masekopp rundt bena i morgen tidlig 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Det håper jeg virkelig hun gjør gleder meg til hun kommer ned om hun komme ned :/ Anonymous poster hash: 2acc9...638
Gjest Lille-pus Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Om hun skulle være i treet i morgen også, så foreslår jeg at du legger ut en pen bønn om hjelp på FB siden til den lokale klatreklubben (ref. Aurora's innlegg) eller kontakter en treklatrer/landskapsariktekt e.l. Som jobber med å kutte trær. By på frokost i matskål som du gjør i stand ute slik at hun kan se det i morgen tidlig, - dersom hun ikke har kommet ned i natt. Krysser potene og halene for at det ikke blir nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Har sendt melding til dem på facebook og håper på svar Har vært ute nå og åpner en tunfisk boks rett foran nesen hennes så hun får høre lyden av boksen som åpnes. Så får håpe om hun prøver seg og komme ned i natt. Får sjekke om gud finnes ikveld altså Anonymous poster hash: 2acc9...638
Skatt Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Ser ut som det går en vei inntil treet - kanskje det hadde gått an å leie en lift?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå