Ibenholt Skrevet 29. juni 2004 #1 Skrevet 29. juni 2004 Noen som leser Arvesynd-serien? Og hva synest dere om den? Jeg har lest alle bøkene hittil og er helt oppslukt! :-)
Chiquita Skrevet 29. juni 2004 #2 Skrevet 29. juni 2004 Jeg har også lest hele serien, og er helt oppslukt. (Det er ille når tårene triller når det skjer noe trist i en bok - som f.eks. når Ruth gikk på havet)
Ibenholt Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2004 Åh, helt enig! Jeg er en følsom person, men har ikke opplevd at tårene sitter så løst når jeg leser en bok.
Ibenholt Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2004 Det er også veldig irriterende å sitte så lenge å vente på neste bok når den avslutter så spennende.
Chiquita Skrevet 29. juni 2004 #5 Skrevet 29. juni 2004 Jupp, det er irriterende - men det finnes jo andre serier å lese i mellomtiden Selv sluker jeg også "Ingebjørg Olavsdatter" (11 bøker til nå) av Frid Ingulstad og "Havets datter" av Trine Angelsen (14 bøker til nå). (begge disse seriene kommer ut litt oftere enn Arvesynd gjør)
Bokalven Skrevet 29. juni 2004 #6 Skrevet 29. juni 2004 Noen som leser Arvesynd-serien? Og hva synest dere om den? Jeg har lest alle bøkene hittil og er helt oppslukt! :-) Vi hadde faktisk en av bøkene på pensum i populærlitteratur, som ekempel på triviallitteratur. Jeg leste den ikke, prioriterte å lese andre bøker vi også hadde på pensum.
Gjest tusjen Skrevet 29. juni 2004 #7 Skrevet 29. juni 2004 Jeg er ikke så glad i slike serier, så jeg har ikke lest den og kommer ikke til å lese den.. Jeg leste så mye kjærlighetsromaner og serier da jeg var tenåring at jeg tror jeg er blitt allergisk mot dem.. tusjen
Titti72 Skrevet 30. juni 2004 #8 Skrevet 30. juni 2004 Jeg jeg jeg * rekker opp handa* leser arvesynd. Bra serie, og laaang ventetid mellom hver bok.... Tusjen: Det er ikke kjærlighetsromaner hvis du trodde det. Det handler om Mali og hennes familie. Den strekker seg over mange generasjoner. Løp og kjøp!!
Tjorven Skrevet 30. juni 2004 #9 Skrevet 30. juni 2004 Selv sluker jeg også "Ingebjørg Olavsdatter" (11 bøker til nå) av Frid Ingulstad ... Denne serien leser jeg også!!! :-) Blir helt oppslukt jeg!
Elbereth Skrevet 30. juni 2004 #10 Skrevet 30. juni 2004 Jeg leser også Arvesynd. Venter med spenning på neste bok, og det er jo fleeere mnd til den kommer. Som litteratur er verken denne eller andre "kiosk"-bøker noen stor opplevelse, men man blir jo engasjert i handlingen og menneskene. Leste den siste en kveld i forrige uke, og jeg ble helt fortvila da Herborg døde. Nå som alt liksom gikk så bra og de utrolig nok skulle få et barn til... Jeg leser også "Barn av stormen". Noen andre som leser den?
Gjest Primula Skrevet 30. juni 2004 #11 Skrevet 30. juni 2004 Leste den siste en kveld i forrige uke, og jeg ble helt fortvila da Herborg døde. Nå som alt liksom gikk så bra og de utrolig nok skulle få et barn til... :evil: Du er kjip altså.. Skal ikke røpe sånt når boka nettopp har kommet!! Dårlig gjort.
Chiquita Skrevet 30. juni 2004 #12 Skrevet 30. juni 2004 Jeg leser også "Barn av stormen". Noen andre som leser den? Ja, jeg leser den også... (Fy, så mange kiosk-serier jeg leser da)
Elbereth Skrevet 1. juli 2004 #13 Skrevet 1. juli 2004 :evil: Du er kjip altså.. Skal ikke røpe sånt når boka nettopp har kommet!! Dårlig gjort. Sorry, Lucia! :oops: Syns bare det var så lenge siden jeg så den første gang i butikkhylla, beklager!!! *skjenner på meg selv :fy: og skynder meg å stille tidsmaskinen tilbake*
Gjest Primula Skrevet 1. juli 2004 #14 Skrevet 1. juli 2004 Det går bra altså... ikke meningen å bli sinna..Jeg låner nemlig boka av mamma og bestemor leser den før henne igjen. Derfor tar det litt tid før jeg får lest den. Og denne gangen har både mamma og bestemor sagt at den er så trist, derfor var jeg så spent på å lese den.. Rart så hekta man blir gitt.. :o
Ibenholt Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2004 Leste den siste en kveld i forrige uke, og jeg ble helt fortvila da Herborg døde. Nå som alt liksom gikk så bra og de utrolig nok skulle få et barn til... Jeg leser også "Barn av stormen". Noen andre som leser den? Jaaaa! Såå enig, ble helt fra meg. Hvorfor i allverden skulle hun dø? Hun var jo så frisk og rask, og jeg likte henne kjempegodt! Stakkars Oja. Men likevel visste jeg det kom til å bli noe med den nye innejenta. Jeg bare håper de blir sammen og blir lykkelige. Jeg lese også "Barn av stormen" og eeelsker denne serien også. Det er disse to seriene jeg leser og er kjempefornøyd med dem hittil! Så hyggelig å prate med noen som leser akkurat samme bøkene.
Gjest Primula Skrevet 1. juli 2004 #16 Skrevet 1. juli 2004 Såå enig, ble helt fra meg. Hvorfor i allverden skulle hun dø? Hun var jo så frisk og rask, og jeg likte henne kjempegodt! Stakkars Oja. Men likevel visste jeg det kom til å bli noe med den nye innejenta. Jeg bare håper de blir sammen og blir lykkelige. Ja, så flott. Avslør gjerne enda mer, så slipper jeg jo å lese boka... :-? Burde jo ha skjønt at jeg egentlig ikke burde lese denne tråden.
Elbereth Skrevet 5. juli 2004 #17 Skrevet 5. juli 2004 [ Jeg lese også "Barn av stormen" og eeelsker denne serien også. Det er disse to seriene jeg leser og er kjempefornøyd med dem hittil! Så hyggelig å prate med noen som leser akkurat samme bøkene. Ja, ikke sant. Leste "Synnes arv" her om kvelden, og jeg var glad at Mannen var opptatt med fotballkamp. Setter meg helst for meg selv eller går og legger meg, for det blir litt tårer og snufsing i løpet av bøkene. Men nå er det leeenge til neste bok...
Bridget Jones Skrevet 5. juli 2004 #18 Skrevet 5. juli 2004 Jeg leser også arvesynd, den er så bra. Lever meg skikkelig inn i bøkene. Og den siste var trist ja, hvorfor skulle dette skje Herborg da?? Og det er lenge mellom hver bok. Dere kan lese hvorfor her: http://home.online.no/~a-lboge/newsfr.htm
Ibenholt Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #19 Skrevet 7. juli 2004 Ja, så flott. Avslør gjerne enda mer, så slipper jeg jo å lese boka... :-? Burde jo ha skjønt at jeg egentlig ikke burde lese denne tråden. Beklager:( Jeg mente ikke å vere slem. Jeg var så dum at jeg leste ikke innleggene før etterpå, var ikke klar over du ikke hadde lest de. Var ikke meningen, og håper det går bra? Er jo mye annet spennende i den boken, så tror ikke det er stoorkrise..deesuten vet ikke jeg hva som skjer med det jeg avslørte;) Blir spennende å se!
Ibenholt Skrevet 7. juli 2004 Forfatter #20 Skrevet 7. juli 2004 Jeg leser også arvesynd, den er så bra. Lever meg skikkelig inn i bøkene. Og den siste var trist ja, hvorfor skulle dette skje Herborg da?? Og det er lenge mellom hver bok. Dere kan lese hvorfor her: http://home.online.no/~a-lboge/newsfr.htm Men jeg finner ikke fram? Hvorfor da? Visst du allerede vet det? Gud så merkelig å se noen av de tingene som er skildret i bøkene, greit nok alt er fiksjon..men likevel blir det så nært og virkelig når en kan se på sånt! *grøss* Satt nesten med tårer i øynene. Heh, blir veldig lett beveget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå