Gjest Lille-pus Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 (endret) Endelig en 'god' nyhet. Reportasjen i seg selv gjør meg derimot ganske trist: http://www.sa.no/lokale_nyheter/article7507366.ece Edit: Og skulle det være noen ansvarsfulle og kattekjære KG medlemmer på østsiden av Oslofjorden som ønsker seg et nytt familiemedlem så vet de nå hvilken organisasjon de skal ta kontakt med. Bildet forteller at eventuelle interessenter nok må vente litt, men den som venter på en liten røver venter sjelden forgjeves Endret 3. august 2014 av Lille-pus 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Ja, endelig en av dumperne som må ta konsekvensene av sine handlinger. Håper det kan virke avskrekkende både på henne selv og andre som vurderer å dumpe i fremtiden. Men hvor langt tenker vel en som etterlater kattemor og unger i en igjenklistret pappeske? Kan de lære av straff/komsekvenser?Anonymous poster hash: 442c0...68a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Det koster vel toppen 2000 for å sterilisere/kastrere en katt? Jeg fatter ikke de katteeiere som bestemmer seg for at "nei, dette har jeg ikke råd til!", for så å la kattene gå ute, noe de naturligvis blir kattunger av. Jeg ventet selv 1,5 år med å sterilisere lillepus, fordi jeg bodde i leilighet uten balkong, med åpne vinduer høyt oppe på veggen, og med 2 låste dører mellom stue/kjøkken/soverom og utgangsdør. Vil dog ikke anbefale det, for ting kan skje. Anonymous poster hash: f0e7b...438 2
onyx Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Det jeg ikke kan fatte og begripe er at når de først har bestemt seg for at avlivning er beste løsning, hvorfor ikke bare gå og få gjort det humant hos vetrinæren?? Er det virkelig verdt å gjøre seg til dyremishandler for å spare noen få kroner??
Wildberry Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Avlivning koster vel rundt en tusenlapp pr. kattunge, mener jeg å ha hørt? Så hvis kvinnen skulle avlivet mor og unger hos dyrlege ville det vel blitt ca 5000kr. Jeg lurer på om straffen hun får vil overstige dette beløpet? Jeg merker at jeg tviler. Jeg kunne ønske at denne typen forbrytelse førte til at den skyldige fikk totalforbud mot dyrehold, og ikke bare bøter (hvis det i det hele tatt blir noen straff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå