Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som aldri har jobbet før hva får dere i minstesats pr mnd og i året?

Anonymous poster hash: e6c74...88d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å aldri ha jobbet for å få ung ufør. Men man må være blitt varig ufør før fylte 26 år.

Anonymous poster hash: efdbe...137

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og hva tjener man da?

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å aldri ha jobbet for å få ung ufør. Men man må være blitt varig ufør før fylte 26 år.

Men... hvorfor får man penger da? Må man ikke bidra først? Trodde det.

Anonymous poster hash: 5e184...0cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 15 734,- etter skatt (husker ikke summen før skatt). Er uføre med ung ufør tillegg.

Anonymous poster hash: 764c9...38c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 15 734,- etter skatt (husker ikke summen før skatt). Er uføre med ung ufør tillegg.

Takk for svar :) Har du noen andre tillegger?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Har du noen andre tillegger?

Nei, men er gift og da er satsen litt lavere.

AnonymBruker
Skrevet

Husk på at satsene endrer seg fra 1.1.2015. Da skal uføre skatte like mye som de som er i arbeid gjør.

Har jobbet så mitt trygdebeløp er ikke relevant.

AnonymBruker
Skrevet

Noen enslige her som har minste sats?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og hva tjener man da?

Tjener?

Anonymous poster hash: b2f65...671

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ikke heng deg opp i detaljer nå, og tilbake til TS spør om!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du å spørre om hva man får i minstesats eller hva man får i ung ufør? Jeg er enslig og har uføretrygd med ung ufør, som er minstesats + ung ufør-tillegget. Det er 17547 kroner brutto pr måned eller 210564 brutto pr år. Minstesats er betydelig mindre, men jeg vet ikke nøyaktig hvor mye det er.

Ordningen med ung ufør er beregnet på mennesker som er født uføre eller har blitt uføre i ung alder og derfor ikke har hatt mulighet til å opparbeide seg rettigheter. Det er ikke alle som har helse til å bidra.

Anonymous poster hash: cc332...2b0
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mener du å spørre om hva man får i minstesats eller hva man får i ung ufør? Jeg er enslig og har uføretrygd med ung ufør, som er minstesats + ung ufør-tillegget. Det er 17547 kroner brutto pr måned eller 210564 brutto pr år. Minstesats er betydelig mindre, men jeg vet ikke nøyaktig hvor mye det er.

Ordningen med ung ufør er beregnet på mennesker som er født uføre eller har blitt uføre i ung alder og derfor ikke har hatt mulighet til å opparbeide seg rettigheter. Det er ikke alle som har helse til å bidra.

Men da får du minstesats sant? Jeg mener hva uføretrygda får som minstesats og og hva får dem med unguføre. Og en ting til, kan du jobbe ved siden? Og hvor mye?

AnonymBruker
Skrevet

Minstesats for ufør er vel 2 x G

Minstesats for ung ufør er 2,44 x G

G står for grunnbeløpet. Og dette beløpet justeres hvert år. Akkurat nå er G 87 328kr

Anonymous poster hash: cfaf1...8d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men da får du minstesats sant? Jeg mener hva uføretrygda får som minstesats og og hva får dem med unguføre. Og en ting til, kan du jobbe ved siden? Og hvor mye?

Jeg får mer enn minstesats. Jeg får et tillegg som heter ung ufør i tillegg til minstesatsen. Heldigvis, for da slipper jeg å ha så dårlig råd.

Jeg har lov til å jobbe noe ved siden av. Hvor mye har jeg ikke undersøkt siden det ikke er aktuelt for meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men da får du minstesats sant? Jeg mener hva uføretrygda får som minstesats og og hva får dem med unguføre. Og en ting til, kan du jobbe ved siden? Og hvor mye? Anonymous poster hash: e6c74...88d

Første året etter at du har fått uføretrygd kanndu ikke jobbe/ha noen inntekt. Da blir hele uføresaken din gjenopptatt.

Hva som skjer med å jobbe ved siden av trygden etter 1.1.2015 kan ingen svare på, fordi der er omlegging på gang. De svarer bare at det skal bli enklere å jobbe ved siden av trygden.

AnonymBruker
Skrevet

Noen enslige her som har minste sats?

Ung ufør enslig: 218 268 kroner i året før skatt.

Anonymous poster hash: 8150a...911

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis du tenker deg om så forstår du vel at det ikke kan være et krav for å få trygd?

AnonymBruker
Skrevet

I Norge har vi et system hvor en ikke trenger å ha bidrat føst. I enkelte land må man ha gjort seg "fortjent" til stønaden, skjønner at noen kan stusse over at alle får uansett, spesielt om en kommer fra andre land.

Anonymous poster hash: 585c1...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...