Gå til innhold

Ønsker ikke å være forlover

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne har forlovet seg og hun spurte meg ikke direkte men proklamerte at du skal være forloveren min. Klarte ikke si nei der og da siden jeg ikke ville skuffe. Nå i ettertid får jeg inntrykk av at hun vil ha et forrykende utdrikningslag og tale selv om hun kjenner meg godt og vet at jeg har sosial angst og ikke klarer å snakke foran store forsamlinger. Hvordan si på en fin måte at jeg ikke ønsker å være det og at hun bør finne noen andre for å få det slik hun ønsker? Vanskelig dette,hvorfor kan jeg ikke lære meg å si nei med en gang..

Anonymous poster hash: 727f4...d9a

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubbs
Skrevet

Er det lenge siden hun spurte deg? Du burde i det minste si fra snarest. Slik at hun har tid på seg til å ordne med nytt.

Du kan også prøve å prate med henne og gi henne valget. Du sier hun kjenner deg, og kanskje hun ikke har de forventningene som du har inntrykk av. Men alt hun ønsker er sin gode venninne med sin side. ;)

Uansett, lykke til. Jeg forstår at situasjonen ikke er lett. :blomst:

Skrevet

Huff, kjedelig situasjon! Må innrømme at jeg selv har blitt forlover uten å ønske det og angrer den dag i dag. Det er vanskelig å være en fantastisk forlover når man ikke føler det er helt riktig. Det er en ærlig sak å ta det opp med din venninne!

Skrevet

Fortell henne det du skriver her. Du klarer ikke holde tale foran mange mennesker, så hvis hun vil ha deg som forlover blir det ingen tale. Du kan heller ikke arrangere det utdrikningslaget hun ønsker seg. (Noe jeg godt skjønner når du sliter med sosial angst.) Hun kjenner deg, og burde vite at de forventningene hun har (hvis ditt inntrykk stemmer), ikke er mulig for deg å innfri. Dessverre er det noen som mister gangsynet når de skal gifte seg, og generelt en del som tror at angstproblemer bare kan legges til side når det "passer dårlig".

Kanskje du kan foreslå at hun har en forlover til, som kan ta de oppgavene som er vanskeligst for deg, så kan du stille opp på andre måter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...