Gå til innhold

YoyoMas kokebok for fattige studenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er en del fattige studenter her, og som fattig student selv kan jeg gi dere noen råtips.

Kjøp ris! Ris er billig. Spesielt i innvandrersjapper, der får du 2 kilo for en 45-50 kroner. Ris kan både wokes med grønnsaker eller bare spises vanlig (bare kokts).

Hamstre tunfisk i vann! Tunfisk har masse proteiner og lite kalorier. Det gir en lang metthetsfølelse også. Du kan gjøre mye rart med tunfisk. Jeg elsker å spise stekt runfisk som jeg har marinert i gressløkkrydder og soyasaus. Veldig glad i tunfisk med majones også (majones kan fås for 8 kroner for en 500 grams flaske på Rema)

Kjøp egg! Egg er mettende, og går med alt. Du kan blande det med riswoken, lage tunfiskomelett, pataomelett osv.

Spis utenlandsk! Jeg elsker å kjøpe diverse ferdiglagde bønneretter i innvandrersjappene. De koster ikke mye, alt fra 8 til 20 kroner boksen, og en boks er som oftest mer enn nok til en middag. Boksene inneholder gjerne 300-400 gram bønder blandet med saus, stekte grønnsaker osv. Spiser du halve boksen med ris så er du god og mett lenge.

• Liker 2
  • 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg må jo ha kjøtt også, jeg kan ikke spise tunfisk, ris, bønner og egg hver dag i uken. Hjelp meg hvilket kjøtt kan jeg ta?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, villnese skrev:

Men jeg må jo ha kjøtt også, jeg kan ikke spise tunfisk, ris, bønner og egg hver dag i uken. Hjelp meg hvilket kjøtt kan jeg ta?

Kjøtt inngår ikke i norske lavbudsjett. 

Anonymkode: 380b9...c78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får 4 kg first price ris til 30 kr. Og kjøpe linser og bønner tørre på innvandrerbutikk, så har du de i en evighet, og det koster lite. 

Rema har en god kyllingkjøttdeig, som jeg nå tror koster rundt 22 kr, den har man til noen middager. Ellers har meny iblant tilbud på fersk kyllingfilet, da får man 1,4 kg prior kyllingfilet til ca 100 kr. Bare putte en og en i pose, og i fryseren, så har man til en del middager. 

Havregryn veldig billig, og holder til mange porsjoner havregrøt, sunt er det og. Husman knekkebrød, en dobbel pakke koster maks 15 kr.

Anonymkode: 3a242...4fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...