Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt skal begynne i bhg nå og vi skal gå til innkjøp av gummistøvler. Han går og løper så synes ikke fotposer funker noe særlig lenger, de største jeg har funnet begynner også å bli små. Hvilke gummistøvler anbefaler dere med erfaring?

Skrevet

Vi kjøpte støvler til vesla når hun var ca 18mnd på coop obs. Kjøpte en str syørre en skoene så det ble plass rutil ullsokker nedi. Vet selv hvor kaldt støvler kan bli;-) hun klarte å gå med de selv om dr var litt store(bhg sa også det fungerte.) Er du usikker spør i en skobutikk.

Skrevet

Her skal hun ha Viking og Dock boots til kaldere regnværsdager.

Gjest Tekola
Skrevet

Vi stod mellom Skofus og Viking til datteren vår nå, og gikk for Viking siden de var litt lavere i skaftet.

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Viking støvlene :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt (av en som jobber i bhg) at viking støvlene er veldig trange i skaftet og vanskelig å få på de små som ikke spenner benet nedi selv, særlig når de skal ha litt tykkere sokker i.

Anonymous poster hash: 44c4a...977

• Liker 1
Skrevet

Det aller beste er vist å legge i en ullsåle.

For den isolerer bede for kulden.

På de fleste støvlene kan man ta ut den som er i fra før, og bytte den med en i ull.

Ellers så har jeg ikke noen erfaring med at Viking er vanskelig å få på de minste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler Crocs gummistøvlene, de vant best i test og er superlette, veier nesten ingenting. Kan ha ullsåle i når det eventuelt blir kaldere.

Anonymous poster hash: 759b1...1a9

Skrevet

Dock boots må ha gummi helt opp, de med neoprenskaft er ikke tette. Flust har en lignende modell fra Suleman eller noe i den duren. Veldig fornøyd, og bhg her viser frem den typen når foreldre ber om tips.

Ville kjent på vekten. Mange støvler er video og tunge. Og blir slitsomme å gå i.

Skrevet

Takk for svar. Lurer på om jeg går for crocs, testen var jo veldig bra og positivt at de er lette. Barnevaderen skal også testes ut altså.

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å prøve barnevaderen, siden små barn ofte sitter vel så mye som de står rett opp og ned. Og når vannet først har kommet oppi gummistøvlene... Av samme grunn ville jeg styrt unna Dock Boots, min erfaring med disse er at skaftene blir våte som svamper når barna sitter på bakken.

https://www.flust.no/klaer-og-smykker/barn/regntoey/barnevaderen-bukse/

Hvordan er barnevaderen i størrelsen, er de store eller små? Og hvordan sitter de på foten? Mine jenter er korte i beina og lange i overkroppen, redde for at støvlene sklir av fordi buksa er for lang...

Anonymous poster hash: 03fc6...1dc

Skrevet (endret)

Hvordan er barnevaderen i størrelsen, er de store eller små? Og hvordan sitter de på foten? Mine jenter er korte i beina og lange i overkroppen, redde for at støvlene sklir av fordi buksa er for lang...

Anonymous poster hash: 03fc6...1dc

De var vel helt normale i størrelsen, mener jeg å huske. De selges ut ifra skostr. Jeg kjøpte de litt store i begynnelsen og la i såle/sokker. De holdt lenge. Usikker på om de finnes i noen butikker slik at du evt. kunne prøvd... For øvrig hadde de justerbare stropper på skuldrene.

Vi gikk iaf. fra konstant våte føtter til tørt barn med disse, anbefales.

Endret av Skatt
  • Liker 1
Skrevet

Viking har to typer i de mindre størrelsene, den med gøy mønster er gjerne litt kortere i skaftet, som jeg synes er bra for en kort legg. Jeg bruker forøvrig gummistøvler mknst mulig da de ikke er så veldig bra forfoten, og puster dårlig. Kun til klissvåte øs-pøs dager. Ellers bruker de goretex sko, og senhøstes når det blir kaldere, starter vi med goretex vintersko som har høyt skaft som støvler. Vi bruker altså ikke ullsokker i gummistøvler. Crocs frarådes som innesko til småbarn, så hvordan kan det være bra støvler?

• Liker 1
Skrevet

De var vel helt normale i størrelsen, mener jeg å huske. De selges ut ifra skostr. Jeg kjøpte de litt store i begynnelsen og la i såle/sokker. De holdt lenge. Usikker på om de finnes i noen butikker slik at du evt. kunne prøvd... For øvrig hadde de justerbare stropper på skuldrene.

Vi gikk iaf. fra konstant våte føtter til tørt barn med disse, anbefales.

Min erfaring er at de er litt store i str.

Men det har bare gjort at vi har hatt litt tykkere sokker i starten, og så vokst mer inn i dem.

Her var også overgangen til barnevader helt genial.

Gikk fra å trenge 3 sett støvler og regnbukser fordi de alltid var våte og skitne (inni), til å ha barnevaderene og ikke noe annet. :)

Annonse
Skrevet

Viking har to typer i de mindre størrelsene, den med gøy mønster er gjerne litt kortere i skaftet, som jeg synes er bra for en kort legg. Jeg bruker forøvrig gummistøvler mknst mulig da de ikke er så veldig bra forfoten, og puster dårlig. Kun til klissvåte øs-pøs dager. Ellers bruker de goretex sko, og senhøstes når det blir kaldere, starter vi med goretex vintersko som har høyt skaft som støvler. Vi bruker altså ikke ullsokker i gummistøvler. Crocs frarådes som innesko til småbarn, så hvordan kan det være bra støvler?

Er ikke det fordi at Crocs "setter seg fast" i gulvet på en måte, slik at hvis barnet tar en krap helomvendig uten å løfte foten så kan foten og kneet bli vridd.

Hvordan de er som støvler vet jeg ikke da. Eneste gangen vi har brukt Crocs, var utendørs på ferie.

__

Jeg har vært veldig fornøyd med Dockboots, men bare de som har gummi helt opp, ikke de som bare er opp til ankelen. :) De blir så fort våte.

Gjest Magdalene
Skrevet

Crocs frarådes som innesko til småbarn, så hvordan kan det være bra støvler?

Det er pga de sitter dårlig på foten, slik at barna må krøller tærne for å få de med seg.

Støvler er jo noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Så mye vurdering rundt støvler?

Jeg har arvet og kjøpt på Europris. Og så strikket jeg jeg god ullsokker til å ha i.

Pengene legger jeg heller i skikkelige vintersko. Da har det faktisk betydning.

Anonymous poster hash: 9da05...0b3

Skrevet

Det er pga de sitter dårlig på foten, slik at barna må krøller tærne for å få de med seg.

Støvler er jo noe helt annet.

Jepp, men støvler er ikke godt fottøy til barn. Ingen støvler. De sitter ikke bra og puster ikke og blir fort kalde.

Skrevet

Min erfaring er at de er litt store i str.

Men det har bare gjort at vi har hatt litt tykkere sokker i starten, og så vokst mer inn i dem.

Her var også overgangen til barnevader helt genial.

Gikk fra å trenge 3 sett støvler og regnbukser fordi de alltid var våte og skitne (inni), til å ha barnevaderene og ikke noe annet. :)

3 sett?!! Er det mulig. Mine er aldri våte de, selv om de sitter oppi dammer. Har én regnbukse/jakke og én parkdress å bytte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...