Mrs Smith Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Hvorfor gjør de det? Jeg tenker ikke sånn "vanlig" baksnakking, alle gjør jo det fra tid til annen, men personer som snakker veldig mye stygt om andre. Har nylig blitt kjent med en ny jente og jeg synes hun er kjempehyggelig. Men har oppdaget dette med henne, og jeg synes ikke det er så veldig sympatisk og litt ubehagelig egentlig. Hva tror dere er grunnen? Er det mulig at en person kan forandre seg på dette området?
annelise345 Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Hun er vel usikker på seg selv. Tviler på det forandrer seg med det første. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Kan? Ja. Men da må det et trauma til. Da mener jeg ikke fysisk, men psykisk. Det må skje noe som snur opp ned på hennes tilværelse og hele hennes liv. Det... skjer sjelden. Og ikke noe jeg ville ventet på. Men med andre ord, intet menneske er statisk og det kan skje en forandring. Anonymous poster hash: 67625...099 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Nå spørs det hva man legger i "stygt"... Anonymous poster hash: ccb81...14a
Mrs Smith Skrevet 3. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2014 (endret) Nå spørs det hva man legger i "stygt"... Anonymous poster hash: ccb81...14a Kommentere folks utseende, påkledning, væremåte etc. Det er jo også selvfølgelig snakk om mengde. Endret 3. august 2014 av Mrs Smith
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Jeg var slik før. Var usikker på meg selv. Nå snakker jeg såvidt stygt om noen Er fremdeles usikker på meg selv, men har forandret tankegangen min veldig. Kommer absolutt ingenting godt ut av å snakke stygt om andre. Anonymous poster hash: 429b9...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Kjenner mange slike, spesielt kvinner. Jeg har aldri slengt mye dritt om andre, men som yngre pleide jeg kritisere mer. Dvs. de som tok valg jeg ikke ville tatt osv. Jeg var usikker på egen kropp og var derfor raskt ute med å kommentere noe negativt på de som hadde det jeg ikke hadde. Nå har jeg det ikke slik lenger og er mye mer "romslig". Jeg tok silikon da jeg var 21 og det var faktisk en god ting for meg. Jeg pleide å alltid rakke ned på kvinner med store bryster, spesielt de med silikon, og hvor latterlige de var. Måtte lire av meg negative ting om kvinner som Kate Upton eller andre som var kjent som sexsymboler fordi jeg hatet at gutter siklet over dem. Jeg er mye mer avslappet nå. Det er nok ikke pga. av brystene, men rett og slett at jeg er blitt eldre. De fleste vokser ut av den slags tankegang, men det er forstyrrende hvor mange som runder 30 og fortsatt er slik. Man ser det jo på KG - voksne kvinner som klager over kvinners kroppspress og i neste runde slenger dritt om andres kropper. Anonymous poster hash: b28a6...652 1
Gjest Amémonos Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 (endret) Fordi de ikke har noe mer interessant å snakke om. Ja, det går an å forandre seg på dette området, men det er en prosess som tar tid. Man må være prinsippfast og gå inn for å tenke seg om før man snakker i stedet for å bare si det som faller en inn. Endret 3. august 2014 av Amémonos
Gjest Artistina Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Slike kvinner finnes det utrolig mange av og de er grusomme å snakke med. Jeg blir usikker og tenker på hva hun sier om meg når jeg snur ryggen til. Vet ikke hvorfor så mange blir sånn. Det kan tyde på usikkerhet ... men svært ubehagelig er det og jeg tror ikke det er så mange som orker å forholde seg til slike mennesker i lengden. Man kan jo aldri stole på dem. 1
Gjest GirlDreamer Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Min tidligere arbeidsplass var sånn. Alle var veldig hyggelig med de de pratet med, men så fort man snudde ryggen til, så var det baksnakking om det meste. Det gikk til og med så langt at de diktet opp ting for å ha negative ting å si. Jeg gikk fra å være veldig glad i, og stolt av jobben min til å hate den mye pga det. Og jeg er ikke stolt av at jeg desverre ble litt som dem og baksnakket folk selv. Jeg tror rett og slett det var fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle snakke med de siden det var omtrent det eneste de gjorde. Takk og lov for at jeg greide å finne meg en annen jobb og kom meg ut av det. Man kan jo igrunnen ikke stole på folk som baksnakker, for hvis man har en venn(inne) som snakker stygt om andre folk, så kan man jo strengt tatt ikke stole på at han/hun ikke snakker stygt om deg til andre også. 1
Gjest daisydaisy Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Det trenger ikke bety at hun er usikker på seg selv. Det kan hende at hun snakker mye stygt om andre fordi hun har veldig sterke meninger om andre folk eller ting generelt, som hva de gjør, hvordan de oppfører seg, hvordan de ser ut osv. 1
Mrs Smith Skrevet 3. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2014 Det trenger ikke bety at hun er usikker på seg selv. Det kan hende at hun snakker mye stygt om andre fordi hun har veldig sterke meninger om andre folk eller ting generelt, som hva de gjør, hvordan de oppfører seg, hvordan de ser ut osv.Dømmende med andre ord?
Gjest daisydaisy Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Dømmende med andre ord? Ja det kan du godt si. 1
Kjempeliten Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Dårlig selvtillit? Hadde ei venninne som stadig pratet drit om alle. Og hun pratet også direkte stygt til meg og andre. Etter noen år en gang vi var på fylla hadde hun plutselig behov for å prate litt ut om ting, og hun innrømte at hun ikke likte å være glad på andres vegne. At om det hadde skjedd noe bra med noen, så gratulerte hun ikke, hun måtte bare dra frem det negative ved situasjonen. En annen venninne av meg, som er veldig utadvent og ærlig, spurte denne venninnen rett ut om hun syntes hun selv hadde god selvtillit eller ikke. Hun svarte at det hadde hun absolutt ikke. Jeg prøvde aldri å få hun venninnen min til å endre seg, jeg har bare kuttet kontakten nå når vi er ferdig med studiene og har flyttet til hver vår by. 1
Kassiopeia Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Min tidligere arbeidsplass var sånn. Alle var veldig hyggelig med de de pratet med, men så fort man snudde ryggen til, så var det baksnakking om det meste. Det gikk til og med så langt at de diktet opp ting for å ha negative ting å si. Jeg gikk fra å være veldig glad i, og stolt av jobben min til å hate den mye pga det. Og jeg er ikke stolt av at jeg desverre ble litt som dem og baksnakket folk selv. Jeg tror rett og slett det var fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle snakke med de siden det var omtrent det eneste de gjorde. Takk og lov for at jeg greide å finne meg en annen jobb og kom meg ut av det. Man kan jo igrunnen ikke stole på folk som baksnakker, for hvis man har en venn(inne) som snakker stygt om andre folk, så kan man jo strengt tatt ikke stole på at han/hun ikke snakker stygt om deg til andre også. Sånn er det på min arbeidsplass. Er så synd når man egentlig elsker selve jobben også klarer andre ansatte å ødelegge med drittslenging og falskhet. Er uheldigvis ikke alltid lett å bytte jobb heller. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 jeg kjenner til kvinnfolk i 40 årene som snakker dritt om andre folk... å ja de fjortisgreiern mtp kropp er vell "normalt" men at gamle kjerringer snakker piss er jo værre!Anonymous poster hash: ca882...193
Alice123 Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Da jeg var yngre og ulykkeligere kritiserte jeg ofte folk. Det var fordi jeg var ureflektert, ensporet, ulykkelig i mitt eget liv og usikker på meg selv. Nå er jeg lykkeligere, tryggere på meg selv (og min kropp) og er langt mer reflektert (det ene kommer vel ikke uten det andre), så har jeg ikke noe BEHOV for å rakke ned på andre. 1
romtemperert Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Jeg har også vært borti noen sånne. Det ble til at jeg unngikk å omgås dem etter hvert. Jeg gidder ikke å bruke tid sammen med folk som bare snakker dritt om alle andre. Den verste jeg har vært borti hadde nok lært denne uvanen av moren sin, tror jeg. Hun snakket også veldig stygt om mange mennesker, inkludert venninnene til datteren. 1
Zevs Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 “Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.” ― Eleanor Roosevelt 1
Gjest Bud Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Den dumme snakker om andre. Den kjedelige snakker om seg selv. Den smarte snakker om sine idéer. Nå snakket jeg om andre, ergo er jeg dum. Og så presterer jeg å snakke om meg selv... Doh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå