AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Ser på facebook at de skal ha opptaksprøver nå i august. Noen som har erfaring fra dette koret? Synes opptaksprøvene ser ganske heftige ut!Anonymous poster hash: b3830...908
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Ser på facebook at de skal ha opptaksprøver nå i august. Noen som har erfaring fra dette koret? Synes opptaksprøvene ser ganske heftige ut!Anonymous poster hash: b3830...908 Who cares! Seriøst, de gruppene som synger flerstemt acappella, sånn som the real group, rajaton, pentatonix etc, de har blitt dannet på annet vis. Større ensembler enn det er artistisk uinteressante, da blir du bare en av mengden. Iflg hjemmesiden jeg måtte søke opp så ser jeg at dette Hit whatever ensembelet har 21 sangere. Det er noe patetisk med sangfugler som skal få verdien sin fastslått av hva slags type kor de synger i. Er du korsanger, så er du korsanger, og det er et langt skritt opp til virkelige sangere som ikke bare er flinke til å synge, men har en klang og et særpreg samt formidlingsevne. Og snakker vi klassisk musikk, evnen til å dyrke fram bestemte delfrekvenser per note som gir stemmen en ping som bærer over et orkester. Kor har et taperstemper uansett. Skal du være med i kor, så velg et kakekor hvor trivselsfaktoren er høy, med mindre stemmen din er så bra at du vil bli utsatt for misunnelse og mobbing, litt sånn ala Shirley Bassey. Men da hører du ikke hjemme i kor! Kor og ensembler er for middelmådigheten. Jeg tror aldri jeg har møtt noen fra et kor som forteller at de er med i noe annet enn et "godt kor." Jeg har møtt flere narsissister som har forsøkt seg i Idol, og har en unnskyldning parat om hvorfor de ikke kom videre. lol. Jeg kjenner også flere kordamer som jeg har hørt baksnakke ex-medlemmer, hun brukte for mye vibrato, du skal ikke bruke vibrato når du er i kor, hun hadde for kraftig stemme, du er en bedre sanger hvis du kan synge svakt, etc, etc, alle mulige rasjonaliseringer for å slippe å innse at en selv suger. Bra det ikke er like målbart som idrett, da er det nok mange som hadde havnet i en selvopptatthetsutløst dyp depresjon. Den eneste jeg vet om som har fått seg en karriere som begynte i kor, det må være Deller. Men nå var det popmusikk og ikke gammel kirkesang som var greia di, ikke sant? Sats på å finne et band i stedet. Mye mer gøy, mindre sære mennesker, krever mer av deg som person, at du tør mer, og at du utvikler deg mer. Anonymous poster hash: d3b37...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå