AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Ser en på Sørlandet (Arendal) som selger en skål på finn.no som er verdt en del penger. Kanskje 1500-3000 alt etter hvor man selger den. Tenkte å kjøpe denne. Skal jeg nevne det til selger eller bare kjøpe den for en billig penge og selge den videre? Anonymous poster hash: 14ebc...fdf 1
happiest Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Det er jo fristende å kjøpe den for en billig penge. Jeg tenker at du ikke trenger å si noe. Selgeren kunne jo funnet ut hvor mye skålen var verdt før han la ut pris. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Hadde ikke sagt noe. Kos deg med skålen ! Anonymous poster hash: 45b09...762 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Dette gjør du vedkommende oppmerksom på. Tenk deg i selgers situasjon om du hadde vært selger. Anonymous poster hash: fc9ce...acd 2
lillemeg90 Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Kjøp for en billig penge, det er selgers ansvar å finne ut verdi. 4
LillaFrosk Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Skal man selge noe, synes jeg egentlig en selv kan få ha ansvaret med å finne ut hvor mye det en selger er verdt. Hadde det vært en venn, ville jeg nok ha nevnt det. Men ellers ville jeg ikke ha sagt noe. 2
Duckie Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Var de en skål jeg villet hatt selv - hadde nok ikke sagt noe. Om jeg bare så en mulighet for å tjene litt kjappe penger - hadde sagt i fra. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Var det den som kostet 100,-?Anonymous poster hash: 0dc34...101
^littletoomuch Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Var det den som kostet 100,-?Anonymous poster hash: 0dc34...101 Og der fikk TS det som han/hun ville
MissAlba Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Dette er selger selv som vil selge skålen sin og vil ha oss til å tro at den er verdifull. Hva ellers er hensikten med å beskrive i detalj om tingen som selges og hvor man kan finne den? Nice try .. 9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Hadde gjort selgeren oppmerksom på det. Du får nok tilbake for det en dag Anonymous poster hash: c3bc9...87c
Gjest Evans Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Gitt at det faktisk er en ekte problemstilling så er det vel mest riktig å si i fra til selger at den kanskje er underpriset, men samtidig er det jo kjøp-salg, hvor det er selgers ansvar å prisette varen og ha litt kunnskap om dem. Jeg har av og til lurt på om jeg skal si i fra til selgere som jeg ser selger en vare veldig billig, men for alt jeg vet kan det være en kopi eller noe feil med varen. Jeg har i hvertfall aldri kommet lenger enn tanken (dette er selgere jeg ikke hadde tenkt å kjøpe noe av).
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Jeg har for øvrig rapportert TS. "Sladre til frøken"-følelse kommer ekkelt krypende.... Anonymous poster hash: 3a567...3c1 4
Lollipoplipop Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Ser en på Sørlandet (Arendal) som selger en skål på finn.no som er verdt en del penger. Kanskje 1500-3000 alt etter hvor man selger den. Tenkte å kjøpe denne. Skal jeg nevne det til selger eller bare kjøpe den for en billig penge og selge den videre? Anonymous poster hash: 14ebc...fdf Dette minner meg om disse pantelåns-seriene på TV, og eierne tydelig vet hva tingen er verdt, men likevel prøver å prute ned enn allerede latterlig liten pris. Det er kvalmende å se på. 2
^littletoomuch Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 "Sladre til frøken"-følelse kommer ekkelt krypende....Anonymous poster hash: 3a567...3c1 Så svindel er HELT ok nå?? Fint menneske du er da
Petra75 Skrevet 5. august 2014 #18 Skrevet 5. august 2014 Er det ikke derfor folk raser rundt på loppemarkeder - bare for å finne de gode kuppene? Jeg ser ikke helt forskjellen, og ser ikke at det skal være galt å kjøpe denne skålen for prisen som står.
SmallTalk Skrevet 5. august 2014 #19 Skrevet 5. august 2014 Er det ikke derfor folk raser rundt på loppemarkeder - bare for å finne de gode kuppene? Jeg ser ikke helt forskjellen, og ser ikke at det skal være galt å kjøpe denne skålen for prisen som står. Det er ihvertfall derfor bestemor tråler loppemarkeder og butikker som NKS gjenbruk... Og jeg aner ikke hvor mange dyre vaser, boller, fat, skåler og servisedeler hun har funnet til 20-50 kr per stk, hvor nyprisen ligger på 200-2000 kr.
Petra75 Skrevet 5. august 2014 #20 Skrevet 5. august 2014 Ja, det er tydelig at det er mye å tjene på dette. Å stå fremst i køen på et loppemarked som er på tur til å åpne er som å stå foran en bøffelflokk i panikk. Da føles det tryggere å surfe på Finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå