Gå til innhold

Verdifull skål - si det til selger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser en på Sørlandet (Arendal) som selger en skål på finn.no som er verdt en del penger. Kanskje 1500-3000 alt etter hvor man selger den.

Tenkte å kjøpe denne. Skal jeg nevne det til selger eller bare kjøpe den for en billig penge og selge den videre?

Anonymous poster hash: 14ebc...fdf
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo fristende å kjøpe den for en billig penge. Jeg tenker at du ikke trenger å si noe. Selgeren kunne jo funnet ut hvor mye skålen var verdt før han la ut pris.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sagt noe. Kos deg med skålen ! :)

Anonymous poster hash: 45b09...762

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjør du vedkommende oppmerksom på. Tenk deg i selgers situasjon om du hadde vært selger.

Anonymous poster hash: fc9ce...acd

• Liker 2
Skrevet

Kjøp for en billig penge, det er selgers ansvar å finne ut verdi. :)

• Liker 4
Skrevet

Skal man selge noe, synes jeg egentlig en selv kan få ha ansvaret med å finne ut hvor mye det en selger er verdt.

Hadde det vært en venn, ville jeg nok ha nevnt det. Men ellers ville jeg ikke ha sagt noe.

• Liker 2
Skrevet

Var de en skål jeg villet hatt selv - hadde nok ikke sagt noe.

Om jeg bare så en mulighet for å tjene litt kjappe penger - hadde sagt i fra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var det den som kostet 100,-?

Anonymous poster hash: 0dc34...101

Skrevet

Var det den som kostet 100,-?

Anonymous poster hash: 0dc34...101

Og der fikk TS det som han/hun ville ;)

Skrevet

Dette er selger selv som vil selge skålen sin og vil ha oss til å tro at den er verdifull. Hva ellers er hensikten med å beskrive i detalj om tingen som selges og hvor man kan finne den?

Nice try ..

• Liker 9
Skrevet

Jeg har for øvrig rapportert TS.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort selgeren oppmerksom på det. Du får nok tilbake for det en dag :)

Anonymous poster hash: c3bc9...87c
Skrevet

Gitt at det faktisk er en ekte problemstilling så er det vel mest riktig å si i fra til selger at den kanskje er underpriset, men samtidig er det jo kjøp-salg, hvor det er selgers ansvar å prisette varen og ha litt kunnskap om dem.

Jeg har av og til lurt på om jeg skal si i fra til selgere som jeg ser selger en vare veldig billig, men for alt jeg vet kan det være en kopi eller noe feil med varen. Jeg har i hvertfall aldri kommet lenger enn tanken (dette er selgere jeg ikke hadde tenkt å kjøpe noe av).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for øvrig rapportert TS.

"Sladre til frøken"-følelse kommer ekkelt krypende....

Anonymous poster hash: 3a567...3c1

• Liker 4
Skrevet

Ser en på Sørlandet (Arendal) som selger en skål på finn.no som er verdt en del penger. Kanskje 1500-3000 alt etter hvor man selger den.

Tenkte å kjøpe denne. Skal jeg nevne det til selger eller bare kjøpe den for en billig penge og selge den videre?

Anonymous poster hash: 14ebc...fdf

Dette minner meg om disse pantelåns-seriene på TV, og eierne tydelig vet hva tingen er verdt, men likevel prøver å prute ned enn allerede latterlig liten pris. Det er kvalmende å se på.

• Liker 2
Skrevet

"Sladre til frøken"-følelse kommer ekkelt krypende....

Anonymous poster hash: 3a567...3c1

Så svindel er HELT ok nå?? Fint menneske du er da :)

Skrevet

Dette er ulovlig(?)

Skrevet

Er det ikke derfor folk raser rundt på loppemarkeder - bare for å finne de gode kuppene? Jeg ser ikke helt forskjellen, og ser ikke at det skal være galt å kjøpe denne skålen for prisen som står.

Skrevet

Er det ikke derfor folk raser rundt på loppemarkeder - bare for å finne de gode kuppene? Jeg ser ikke helt forskjellen, og ser ikke at det skal være galt å kjøpe denne skålen for prisen som står.

Det er ihvertfall derfor bestemor tråler loppemarkeder og butikker som NKS gjenbruk... Og jeg aner ikke hvor mange dyre vaser, boller, fat, skåler og servisedeler hun har funnet til 20-50 kr per stk, hvor nyprisen ligger på 200-2000 kr. :P

Skrevet

Ja, det er tydelig at det er mye å tjene på dette. Å stå fremst i køen på et loppemarked som er på tur til å åpne er som å stå foran en bøffelflokk i panikk. Da føles det tryggere å surfe på Finn.no ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...