Gå til innhold

Hvor lenge må man vente med å bade/dusje hunden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter kastrering av hannhund?

Anonymous poster hash: 9cd8e...91e

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Det synes jeg du skal høre med dyrlegen om.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hør med hva dyrlegen mener om dette. Det er jo en viss infeksjonsrisiko ved å bade så møkkete vann kommer i nærheten av inngrepsstedet

Anonymous poster hash: 964ea...fc4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke at kvinneguiden er det mest gunstige stedet å spørre om slike spørsmål. Ring veterinær du, som Bustyvel anbefaler. :)

Anonymous poster hash: ddfeb...1a4
AnonymBruker
Skrevet

Skal du fjerne sting så hadde jeg ventet til noen dager etter dette (stingene tas som regel etter 10-12 dager).

Er han skitten så kan du prøve å vaske bare beina eller området og prøve å holde området med såret tørt.

Anonymous poster hash: 836e9...564
AnonymBruker
Skrevet

Han er skitten, ja, og stingene skal tas om en drøy uke :) får vente da og ta kattevask på hunden imens... Vil det si at han ikke skal luftes noe særlig i regnvær?

AnonymBruker
Skrevet

Han er skitten, ja, og stingene skal tas om en drøy uke :) får vente da og ta kattevask på hunden imens... Vil det si at han ikke skal luftes noe særlig i regnvær?

Jepp. Minst mulig aktivitet mest mulig ro.

Anonymous poster hash: dd6ec...d35

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Minst mulig aktivitet mest mulig ro. Anonymous poster hash: dd6ec...d35

Jepp. Minst mulig aktivitet mest mulig ro. Anonymous poster hash: dd6ec...d35

Ok. Synes det var sært av dyrlegen å ikke gi informasjon om tiden i etterkant... Har kastrert andre dyr (andre steder) og fått masse info. Dette skulle liksom være så god klinikk pg det var de som anbefalte kastrering. Så regner de vel med at alle vet hva som skjer i ettertid mtp bad/lufting...

Skrevet

Bruk en våt klut og vask med, om hunden er i form til det. Ellers ville jeg ikke styret noe med der frem til hunden er seg selv, og sikkert ikke badet før stingene er vel av.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk en våt klut og vask med, om hunden er i form til det. Ellers ville jeg ikke styret noe med der frem til hunden er seg selv, og sikkert ikke badet før stingene er vel av.

Han er i god form.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg selv ble operert i magen, fikk jeg beskjed fra sykepleier at man faktisk kan dusje etter 24 timer, så lenge man satt på tørr bandasje etterpå. Såret lukker seg såpass at det ikke er skadelig med rent vann. Men det beste er jo å vente lengst mulig og holde såret så tørt som mulig. Men om det har kommet skitt også på såret, er det beste faktisk å vaske. Bare vær forsiktig og bruk rent håndkle etterpp. Tørk såret først,mderetter resten.

Anonymous poster hash: 8dd35...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Han har fortsatt et plaster der, fikk ingen beskjed om når eller om vi skal ta det av..?

AnonymBruker
Skrevet

Han har fortsatt et plaster der, fikk ingen beskjed om når eller om vi skal ta det av..?Anonymous poster hash: 9cd8e...91e

Ikke ta det av, vent til det eventuelt løsner selv. Rør såret minst mulig. Hold det tørt. Det jeg skrev om å dusje, gjelder kun om plasteret allerede hadde falt av og man har fått skitt i såret. Da skader ikke rent vann etter 24 yimer (men kortest mulig tid, rene håndklær). Unngå at hunden blir for våt og skitten, og vent heller med å vaske den til stingene er tatt.

Anonymous poster hash: 8dd35...5a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...