Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en side for sammenlikning av banktjenester? Mener jeg var borti noe sånt for noen år siden, men kan ikke finne den igjen.

Har vært innom finansportalen.no, men synes den blir veldig generell.

Vurderer å bytte til Skandiabanken siden mange kjente har den og anbefaler den, men skulle gjerne fått et oversiktsbilde over hvordan den er i forhold til den banken jeg bruker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hvordan en bank er" er et umulig spørsmål hvis du ikke presiserer hvilke egenskaper du vektlegger ved banken.

Skal du ha den til alt, er du ute etter lån, gode renter eller personlig kundeservice ut over nettbanktjenester?

Skandiabanken er en god allround-bank. Men de er ikke best på noen enkeltdisiplin, f.eks. er den blant de dårligste på BSU.

For meg er løsningen å "shoppe" banktjeneser hos de som er best i sin disiplin.

Jeg har brukskontoen i Skandiabanken selv om yABank har mye bedre renter. Men jeg har aldri mye penger på brukskontoen, sparingen foregår i andre banker.

finansportalen.no kjenner du. Du finner også diverse prislister /kalkulatorer /rangeringer på nettet, bl.a. på nofa.no

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn på orislisten til banker før jeg byttet bank.

Ellers gjør jeg som den andre her, shopper der jeg får best betingelser, og er ikke trofast mot en bank i ett og alt. Men har ikke boliglån.

Anonymous poster hash: bf65e...dba

AnonymBruker
Skrevet

Yabank er best på lønnskonto og også gode på sparekonto.

Ellers er det jo bare å google "best" og den bbanktjenestn du lurer på hvem som er best på. Er mange undersøkelser på slikt.

Anonymous poster hash: 45ed9...703

Skrevet

"Hvordan en bank er" er et umulig spørsmål hvis du ikke presiserer hvilke egenskaper du vektlegger ved banken.

...........

Jeg har brukskontoen i Skandiabanken selv om yABank har mye bedre renter. Men jeg har aldri mye penger på brukskontoen, sparingen foregår i andre banker.

Er egentlig ute etter en mest mulig allroundoversikt. BSU er ikke noe tema, for jeg er alt for gammel til det. Boliglån er heller ikke det for det vil jeg i tilfelle betale ned før jeg bytter bank, så da gjenstår lønnskonto og sparekonto som hovedfokus.

Nettbank er det jeg er ute etter, for lokalbanken her er ikke kjent for å ha spesielt gode betingelser på noe som helst ;) . Siden banken jeg brukte som student har vært "tålig grei" på de undersøkelser jeg har sett, så har jeg ikke brydd meg med å endre noe, men nå er det kanskje på tide. Det er innimellom upraktisk å ha banken sin mangfoldige mil unna - kostet meg en flytur da jeg i sin tid tok opp boliglån. Men vil ikke bytte til noe som har mindre gode betingelser i så fall.

Skrevet (endret)

Lønnskonto: yABank er som nevnt klart best. Vil du ha EN bank er dette førstevalget.

Sparekonto: Et helt kobbel har 3,25 %. Jeg bruker sparesmart.no, men skifter raskt hvis rentene endrer seg.

Begge disse har en helt grei nettbank (selv om jeg foretrekker Skandiabankens)

Endret av nojac
Skrevet (endret)

Ja, men skal jeg bytte så skal jeg bytte til Skandiabanken (ref. hovedinnlegg). Den vet jeg er uproblematisk på nettjenester siden flere jeg kjenner bruker den. Jeg vil bare ha et greit verktøy for å sammenlikne med den banken jeg allerede har.

Jeg har ikke så fet konto at det kommer til å gjøre allverdens forskjell på rentenivå, jeg vil bare ha en bank som er grei å forholde seg til men hvis Skandia er noenlunde lik den jeg bruker, eller mindre bra så gidder jeg ikke ta styret med å bytte.

Endret av Cata
AnonymBruker
Skrevet

Grei å forholde seg til? Vil du ha en bank du kan gå og koseprate med eller en bank hvor du kan fikse alt på egenhånd? Yabank er helt super i hvert fall. Ingen gebyrer og gode renter. Og en kan fikse alt fra mobilen.

Anonymous poster hash: 45ed9...703

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke man går og koseprater med Skandiabanken. Det er en nettbank der jeg kan fikse alt på egenhånd. Yabank kjenner jeg ikke til, men har hørt mye om Skandiabanken. Jeg ønsker dermed ikke å bytte til Yabank. Jeg ville bare vite om det var noen grei måte å sammenlikne Skandiabanken med min eksisterende bank på, men det er det åpenbart ikke.

Får ta den tunge veien og sammenlikne tall for tall, tenker jeg.

Endret av Cata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...